2014-03-13, 20:06
Medlem
Mickehooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Skitsnyggt. Träffade exet idag (vilket jag är tvungen att göra varje dag, tyvärr) och mådde såklart skit över det. Fick höra att hon inte har känslor kvar för mig, och att hon tydligen tycker att de väl över två åren vi spenderat tillsammans dagligen inte varit bra för någon av oss. Det skär i mitt hjärta att bara se henne, och jag har fortfarande känslor kvar, men att höra allt det här är för mycket för mig. Sket i allt och drog direkt till bolaget, har nu dragit i mig tre liter vin, och jag mår fan inte bättre av det, men jag kan inte hantera den här ångesten längre, jag pallar det inte längre, det är för mycket, mitt jävla psyke är helt jävla trasigt, jag pallar inte det här längre, vaknar med ångest varje dag, drömmer fortfarande om henne och önskar att allt vore som förut, trots att det inte var bra, men jag kan fan inte släppa det.

Livslusten är noll nu, vad fan ska jag se fram emot? Det här tar så jävla hårt på mig, vet inte vart jag ska ta vägen, önskar bara att jag kunde somna och inte vakna igen, det gör så jävla ont. Precis när jag känt att det kanske finns något hopp om livet så raserar allt igen, vad fan ska jag göra nu, det enda jag sett fram emot är alkoholen och drogerna för att slippa må såhär, men jag har insett att det inte håller att fortsätta såhär, jag försöker se ljuset, hoppet om framtiden, men det går inte. Vill bara supa och knarka ihjäl mig tills jag dör men jag har en jävla familj och vänner och jag skulle aldrig kunna lämna dem på det sättet. Allt är åt helvetet just nu, ska kliva på antabus så fort jag kan för det här håller inte. Men vad fan ska jag göra? Ångesten och smärtan tar fan död på mig, men jag vill bara bli fri från skiten så att jag kan leva ett normalt liv, men jag klarar inte av det, jag kan inte hantera den här jävla smärtan, vet inte vart fan jag ska ta vägen, allt känns bara skit just nu, vill bli fri från drogerna och alkoholen men vad fan har jag då att se fram mot? Inget. Vill bara hitta livsglöden igen men det är så jävla svårt. Åt helvete med allt. Jag orkar inte må dåligt längre, vill bara släppa taget.

Jag dricker inte, och knarkar inte längre för att det är kul, utan bara för att försöka bedöva känslorna, men jag vet att det inte kommer hålla i längden, jag sätter mig bara djupare i skiten. Jag vill bara fortsätta att dricka och knarka men innerst inne vet jag att jag bara förstör mig mer och mer.

Det här kanske bara är en bagatell för er andra, men tro mig, inget blir bättre av att hålla på så här. Det blir bara värre. Jag vet inte ens varför jag håller på såhär, jag vill inte sluta, men jag försöker verklgen att tänka långsiktigt, men det är så jävla svårt. Skulle aldrig önska att någon skulle behöva gå genom den här skiten, det är en ond jävla cirkel som är så jävla svår att ta sig ur.

Släpp taget för bövelen..
Vet inte hur jag ska uttrycka det men jag menar att du ska tillåta dig alla känslor och dessutom säga högt hur du känner, gärna till en människa som inte utnyttjar din svaghet såklart, av typen terapeut/bästa kompis/gymkompis eller dylikt.
Jag önskar jag kunde förklara bättre men just så har jag gjort.
Gått till psykolog.. Berättat för en "gympolare" om mitt skit, vilket kanske inte var helt bra men som sagt han vet inte ens vad jag heter, vi delar bara ett intresse.
Idag mår jag bättre fast jag tänker ibland att jag ska ta bilen och köra in i ett träd i 150km/h för att slippa skiten imellanåt.

Ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att mitt liv suger... Jag kanske inte mår så bra ändå...
jag vet inte.. jag kämpar på iallafall.
Jag hatar mitt jobb men jag jobbar på det nu, att inte hata det alltså. Chefen är Djävulen tror jag.

Hur som helst jag jobbar på det och har kommit en bit, har bara små svackor nu för tiden.

Varför i helvete lever man för?
Jag lever för att jag har barn och fortfarande känner en viss nyfikenhet på allting som livet kan tänkas erbjuda.

Hitta meningen med DITT liv.

En massa svammel, hoppas du hittar meningen med ditt liv innan du går ner dig helt i självömkan och misär menar jag bara

Ha det BÄST alla ni därute!
Citera
2014-03-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
Nu är jag här. Återigen.
Vid ståndpunkten då jag bara är så less på den här skiten.

Varför dricker jag egentligen?
Jag vet inte ens själv. Det har bara blivit något som jag gör..
Varje helg sedan jag fyllde 18 år. Och efter tillträdet till Systembolaget har det givetvis blivit ännu mer.
Jag brukar säga att det är pga att jag tycker vardagen är så jävla trist och att berusa min sinnesstämning är något jag gärna gör, vilket är helt sant.

Men jag orkar inte ha det såhär.
För tillfället är jag arbetslös, dricker minst 4-5 dagar på en vecka.
Jag har ingen inkomst framöver, varken från a-kassa eller något annat, och det är ju jättebra när hälften utav dom pengar jag hade har gått till sprit.

Vad jag inte har tänkt på under åren som har flytit förbi är att alkoholets rus har totalt förändras mot vad det har varit. Från en början att vara skönt, roligt och rogivande till att bara vara en annorlunda känsla mot att vara nykter.

I början kunde jag dricka 2 folköl innan jag ut på krogen, men här sitter jag nu och har snart dragit i mig en sjuttiofemma vodka utan att känna märkbart av det.. I min ensamhet.

Jag har för tillfället vänt på dygnet helt och hållet, vaknade kl 22 idag.
Jag har tappat kontakten med min dotter och hennes mamma, pga att hon tycker att jag måste ordna upp mitt liv innan jag kan fortsätta vara pappa, vilket hon har helt jävla rätt i.

Och även om jag tycker om att festa och att ha kul med polare (naturligtvis innefattar allt sådant alkohol) så inser jag att det går fan inte att hålla på såhär. Jag mår så förbannat dåligt när jag vaknar, och det beror oftast inte på bakfyllehuvudvärk eller något annat, utan bara att jag känner mig så jävla tom och värdelös. Att jag är deprimerad i vanliga fall hjälper ju knappast till.

Jag har tänkt såhär många gånger förut, men det har alltid slutat med att någon dag efter att man har slutat må skit efter helgens överdrivna konsumtion utav alkohol, så blir man sugen på en öl eller två, vilket oftast resulterar i att allting tar slut i kylskåpet, och sedan så kommer man inte upp till jobbet eller blir sen till någon avtalad tid/sover bort hela dagen.

Jag behöver intala mig själv att detta är för mitt eget bästa, då jag hela tiden lyckas fumla bort den idén med någon simpel ursäkt. Precis som med min rökning och snusning men det får bli ett senare problem.

Jag har iallafall bestämt mig för att hålla mig nykter i ett X antal veckor/månader framöver, först och främst för att visa att jag kan och för att spara pengar, rädda min kropp och rädda mitt förhållande med min dotter.
Jag skulle inte klara av att supa bort halva hennes uppväxt och sedan plötsligt bli en pappa om 10 år eller dylikt.

Jag har en del teorier på vad jag skall göra under tiden, och som förmodligen skall hjälpa mig hålla mig på fötter.

1. Skaffa jobb.
2. Skaffa körkort.
3. Börja träna. (Har alltid haft ambitionerna att träna och må bra, vilket jag gjorde tidigare. Vill gärna ta upp det igen.)
4. Sluta slösa pengar på alkohol och köpa saker till min dotter istället.

Om denna tråd inte ligger på rätt plats så får den givetvis flyttas.
Jag vill tro att det är fler som känner likadant, och ni är givetvis välkomna att skriva av er och berätta vad och hur ni tänker.
Och själv så vill jag ha tråden som ett slags note-to-self, att titta tillbaka på när jag känner att suget kommer tillbaka. För jag vill lyckas med detta.

Har ni några frågor, så är det bara att skriva.
Pepptalk och motiveringar är givetvis välkomnat.

Och om jag tar upp denna fråga med min psykolog, som förmodligen inte är så helt på den ljusa sidan med att jag har det såhär, skulle man få någon lätt ångestdämpande såsom Atarax eller liknande?

Jag kommer givetvis att uppdatera denna tråd och berätta hur det går osv.
/A

viktidtat ha
Citera
2014-03-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viper23
Ja så sitter man här igen och dricker nån öl. Varit nykter 6 månader med hjälp av antabus men slutade med den för ca 1 månad sen. har druckit till och från under den tiden.

Anledningen att jag slutade var att jag vill prova att klara mig utan antabus, men uppenbarligen verkar det fruktansvärt svårt.

Någon som har några bra tips som kan hjälpa en på traven eller är det kört, bara att börja med antabus igen kanske.

nån som har någon erfarenhet av Campral ?

<hec camral känndes bara so plsebo

jag har varit nyckter 1 år nästa väcka deva andtabuss de va barat höva sen des 800mg annars drackjagendå far dysjexi lyckatill kjerar ehavår d kan man dysa ut och efterett åt äiallfri
Citera
2014-03-19, 00:42
Medlem
ZethMalkovis avatar
hittar fan inte nummer till BAS , någon som vet??????
jag vet att det börjar på 0812345..... (jag vet man tror de skämtar)
Citera
2014-03-19, 04:32
Medlem
ZethMalkovis avatar
varför får man en varning för att man inte söker? Man söker och skriver men får inget svar. Är det konstigt att man startar en ny tråd då?
Citera
2014-03-19, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZethMalkovi
hittar fan inte nummer till BAS , någon som vet??????
jag vet att det börjar på 0812345..... (jag vet man tror de skämtar)

0812345900
Citera
2014-03-19, 08:24
Medlem
ZethMalkovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
0812345900
tack
Citera
2014-03-20, 23:44
Medlem
rochsteins avatar
Hur länge brukar man få gå på antabus?
Citera
2014-03-21, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Hur länge brukar man få gå på antabus?

I vissa andra länder har man begränsat det, men i Sverige kan du få gå på det livet ut om du vill. Annars är det individuellt. Jag började ta tre ggr i veckan, nu ska jag trappa ner till en gång varannan vecka. Har haft nåt uppehåll men annars tagit det i över ett år tror jag.
När du och din behandlare tycker du är stabil nog är det dags att sluta helt.
Citera
2014-03-21, 15:14
Medlem
Då var antabuskuren startad, möte 3 ggr i veckan + pissprov. Tog första antabusen idag.

Känner mig typ likgiltig, förvirrad, men ett steg åt rätt håll. Nu blir det att kriga på gymmet istället, byta ut ett (eller flera) beroenden mot ett annat. Känner mig sjukt skum.
Citera
2014-03-22, 10:00
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Då var antabuskuren startad, möte 3 ggr i veckan + pissprov. Tog första antabusen idag.

Känner mig typ likgiltig, förvirrad, men ett steg åt rätt håll. Nu blir det att kriga på gymmet istället, byta ut ett (eller flera) beroenden mot ett annat. Känner mig sjukt skum.

Håller med om att det kunde kännas konstigt och ibland förvirrande att vara nykter i början. När människor som jag träffade frågade hur det var visste jag helt ärligt inte om det var bra eller dåligt, jag hade inte varit i kontakt med mina känslor nykter(eller så hade jag tryckt ner dom bara) på så länge så jag var helt handikappad på den fronten faktiskt. Det blev som att lära på nytt som barn...

Har hört att det tar ca 2 år för hjärnan att vänja sig med en nytt leverne eller livssituation.

Jag fick rådet av en man som blev som min mentor eller vägledare att första året bara fokusera på att vara alkohol-och drogfri. Röka, snusa, godisätande, överdriven koffeinkonsumtion, tröstätande och överdriven träning(flyktmetoder alltså) var helt ok första året, tills jag hade fått lite stabilitet i nykterheten. Har sett så många vilja bli renlevnadsmänniskor bara för att dom slutar supa men så glömmer dom bort vad som egentligen är viktigast eller klarar inte av en så massiv omställning och börjar dricka igen.

Härifrån kan ditt liv faktiskt bara bli bättre, även fast det inte alltid kan kännas så i en alkishjärna, jag vet.
Citera
2014-03-22, 15:02
Medlem
Behöver tips på att dra ned alkoholkonsumtionen. Är inte fullfjädrad alkoholist men fortsätter jag på den inslagna banan är det nog där det kommer bli i framtiden..

Är alltså en sk. weekendwarrior eller helgalkoholist. Går ut 2-3gånger i veckan och det finns ingen hejd. Har vi börjat kör vi på tills det tar stopp, känner mig aldrig nöjd. Kombinerar alltid med milda centralsimulanter också i form av koffein, effedrin osv. Räknade lite och har bränt över 6 tuss denna månad på "krogen" inräknat taxi cigg osv..

Kika in min tråd om ni vill veta mer. Är egentligen ute efter alla tips möjliga. Vill inte sluta dricka, bara sluta med detta supande. Hur lång tid tar det innan toleransen går ner igen?

Har ringt alkohollinjen en gång och de påstod att jag var alkoholist. Fick lite tips och ett jävligt vettigt samtal, två nyktra veckor sen blev det pannkaka av alltihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in