2025-10-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dudelidu
Jag lever i alla fall, rädd att min mor och systrar snart kommer tröttna på mitt störda sätt att leva och inte vill ha med mig att göra längre. Jag hade aldrig orkat vara i närheten av en sån människa som mig. Ont som fan i kropp och psyke har jag, sjukt att jobba och må såhär
Usch, det är en mörk plats. Hoppas du kommer på fötter igen! Ja, de som älskar oss har en gräns de med. Den man hela tiden fruktar och samtidigt ger blanka fan i.

Men glöm inte bort bara att vi är mer marionettdocka än självtänkande individ när vi dricket. Visst, alkisen i oss är en del av oss, vi är alkisen. Men den är inte vi, om du är med på hur jag menar. Vi är så mycket mer, egebtligen, bara vi slutar supa.

Kämpa på!
Citera
2025-10-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Usch, det är en mörk plats. Hoppas du kommer på fötter igen! Ja, de som älskar oss har en gräns de med. Den man hela tiden fruktar och samtidigt ger blanka fan i.

Men glöm inte bort bara att vi är mer marionettdocka än självtänkande individ när vi dricket. Visst, alkisen i oss är en del av oss, vi är alkisen. Men den är inte vi, om du är med på hur jag menar. Vi är så mycket mer, egebtligen, bara vi slutar supa.

Kämpa på!
Nä man blir fan en annan varelse när man dricker, tror en polare jag har me har tröttnat på mig men det stör jag mig bara på. Bara för jag spårar en gång i hans närvaro, medans han har kommit över många gånger helt dryg och påtänd när han inte sovit på flera dygn
Citera
2025-10-16, 10:01
Medlem
Halkade dit igår kväll, efter 10 dagars nykterhet. Bara att försöka igen. Har läkarbesök på beroendemottagningen om två veckor, målet är att vara vit till dess. Delmålet vill säga. Hoppas på antabus.
Citera
2025-10-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Halkade dit igår kväll, efter 10 dagars nykterhet. Bara att försöka igen. Har läkarbesök på beroendemottagningen om två veckor, målet är att vara vit till dess. Delmålet vill säga. Hoppas på antabus.
Sånt händer! Fortsätt kämpa bara och älta inte det som varit eller oroa dig för framtiden, utan tänk hela tiden här och nu.

Hoppas det blir ett bra möte på beroendemottagningen!
Citera
2025-10-16, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Sånt händer! Fortsätt kämpa bara och älta inte det som varit eller oroa dig för framtiden, utan tänk hela tiden här och nu.

Hoppas det blir ett bra möte på beroendemottagningen!
Tack, det stärker mig även om vi inte känner varandra på ett personligt plan.
Självklart ska man försöka igen även när det går fel. Alternativet är ju garanterat fel.
Citera
2025-10-16, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel

Det är bara ta nya tag! Idag är en ny dag med nykterhet, tänk så!
Citera
2025-10-16, 17:41
Medlem
Kan man få nått problem med hjärtat av alkohol? Har haft skitont i bröstet på vänster sida sen helgens bravader, men på akuten tog dom ekg och allt var lungt. Har kanske en spricka i revbenet eller sträckt mig dock.
Känns inte som Ågren för det har man haft typ konstant hela livet typ. Känns som nått i kroppen är fel

Om man fått problem me hjärtat av alkohol isåfall så borde dom väl se det på ekg?
Senast redigerad av dudelidu 2025-10-16 kl. 17:45.
Citera
2025-10-16, 20:42
Medlem
Citat:
Kan man få nått problem med hjärtat av alkohol? Har haft skitont i bröstet på vänster sida sen helgens bravader, men på akuten tog dom ekg och allt var lungt. Har kanske en spricka i revbenet eller sträckt mig dock.
Känns inte som Ågren för det har man haft typ konstant hela livet typ. Känns som nått i kroppen är fel

Om man fått problem me hjärtat av alkohol isåfall så borde dom väl se det på ekg?
Bra att du kollade upp det och det låter ju som att de inte hittade något fel.

Vet att jag själv kunde få ont i bröst och mage plötsligt när jag söp som värst. Är nog bara kroppen som tar stryk av rävgiftet vi häller i oss och inte något akut egentligen. Man blir ju också rätt paranoid och orolig när man super och tror man håller på och dö. Men med det sagt: självklart ska man kolla upp det så det inte är något allvarligt fel!
Citera
2025-10-17, 19:09
Medlem
Hej gott folk.
Vill bara dela med mig att idag har jag 590dagars nykterhet.
Kände bara att det lät otroligt länge och blev oerhört stolt över mig själv.

Med det vill jag också påminna om att 1dag är lika grymt jobbat som 590.
Så fortsätt ha siktet på ljuset ❤️
Citera
2025-10-17, 19:31
Medlem
Citat:

Problem med hjärtat kan man få, både kortsiktigt och långsiktigt. När man super som fan så kan man exempelvis få hypokalemi som vilket är väldigt dåligt för hjärtat. Sen är ju hjärtflimmer inte ovanligt bland alkisar.

Sen får man tänka på vilket gift alkohol är, påverkar varenda organ i hela kroppen. Alkohol ger högt blodtryck som i längden ökar riskerna för stroke och hjärtinfarkt.

Alkoholmissbruk är nog den sämsta skit man kan hålla på med om man vill förkorta livet och skada sin kropp.
Citera
2025-10-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunaknudan
Hej gott folk.
Vill bara dela med mig att idag har jag 590dagars nykterhet.
Kände bara att det lät otroligt länge och blev oerhört stolt över mig själv.

Med det vill jag också påminna om att 1dag är lika grymt jobbat som 590.
Så fortsätt ha siktet på ljuset ❤️
Grymt starkt jobbat!!
Citera
2025-10-25, 21:52
Medlem
antor86s avatar
Jag dricker min dagliga 6-pack 3,5or just nu. Men den här skiten måste ta slut. Och jag är periodare så ibland slutar jag i ett par veckor också bara på måfå. Men så kommer begäret och tristessen och jag trillar dit igen. Det har vart "falska avslut" många gånger nu. Finns det nån här som vet hur man ska göra som periodare? Jag har Campral hemma (fick det utskrivet då jag är bipolär) men jag tänker att ska jag sluta kan jag inte fuska med hjälp av det för när jag tar bort Campral kommer jag väl bara trilla dit igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in