Okej nu kommer ett KRÄK inlägg ifrån mig!!!! Okej om exakt en vecka, alltså nästa tisdag den 6 oktober kommer jag ha varit nykter i ett helt JÄVLA halvår

3 månader är de längsta jag varit nykter men då samma dag som jag fixade 3 månader började jag kröka som en häst och drog sen utomlands i 3 veckor till Thailand o söp bort resan totalt. Min sambo blev jätte besviken på mig att jag spårade ur direkt efter jag varit "duktig" i 3 månader. Jag skämdes jätte mycket när vi pratade om det väl hemma sen men fortsatte i samma spår hemma. Smög undan alkohol och ljög för honom och tjatade för att få dricka så ofta som möjligt. 3 månader var lixom som bortblåst, ville jag inte förändra mig? Tydligen inte!!!
Jag går till beroendemottagningen 2 dagar i veckan o tar antabus just nu. För orolig för att jag ska ramla dit pga tunga saker som hänt privat i livet just nu! Vill inte ta till alkoholen som "stöd" som tidigare. Utan tryggast är att ta antabus. Slipper förhandla varje fredag dessutom, dricka eller inte osv.
Träffar också en alkohol och drog terapeut 1 gång i veckan. Så jag har bra stöd igenom denna helvetes resa. Men jag mår bättre, mycket bättre nu när jag varit nykter en längre tid. Min hjärna har börjat läka. Jag är en annan person, jag är jag

...
Jag har så mycket fördelar med att vara nykter, och jag tänker varje dag: faan va skönt att jag mår så här bra utan alkohol. Jag tänker på allt jag nu gör dagligen som jag tidigare inte kunde/orkade för alkoholen va det viktigaste i livet då. Jag gör saker, jag är aktiv jag har vänner igen och min sambo mår bra nu när jag slutat dricka, vårt förhållande har blivit så jäkla mycket bättre. Jobbet går bra igen och jag slipper skämmas o behöva vara orolig för att chefen ska be mig blåsa på morgonen osv.
Så det finns inget som är negativt med att vara nykter egentligen. Jag mår ju bra. MEN varför längtar en del av mig att dricka igen???? VARFÖR

Varför kan inte min hjärna bara sluta tänka på ÖL... sluta tänka på en fylla igen osv. Jag mår ju bra nu, o alla i min omgivning mår bra av att se mig mår bra osv. Men jag blir galen på mina tankar när jag plötsligt bara vill skita i allt, dricka igen .. men nu har jag haft moroten med 6 månader. Men sen da, nästa tisdag? Ska jag ha nytt mål? Eller ska jag skita i det o kröka LIIITE bara... Blir arg på mig själv att jag inte bara kan släppa det, bara säga FUCK YOU alkohol jag vill vara nykter resten av mitt liv. MEN DET GÅR INTE .... hur gör ni som varit nyktra ett tag för att orka kämpa och hur fan gör man för att bara sudda ut alkohol helvetet ur huvudet
oj lev längre än jag ville, men jag känner mig irriterad över att jag bara inte kan vara nöjd över att vara nykter o må bra
Tack för att ni orkar läsa