2014-03-03, 21:00
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ja, det är egentligen lisdexamfetamin men det metaboliseras till dexamfetamin. Och ja 30mg är 30mg rent (dex)amfetamin.

Vad jag fick lära mig efter att själv ställt en fråga här består tjarket i Sverige till av tredjedel levo-/dexamfetamin. Två tredjedelar inte amfetamin alltså.
Okej, blir lite snurrig av alla komplicerade ord. Har du utskrivet metamina eller löst det på annat sätt?

Känns som att ditt rus borde vara aningen "renare" än vad jag känner då det bara är amfetamin och ingen annan skit som du har i dig. Känns det så?

Ditt rus borde väl då vara ungefär lika starkt som en lina på ca 0,2g av det som jag har? Räknade att att 2/3 är av mitt är bankat. 3 x 50 =150mg. Sen la jag på 50mg för att mitt tjack säkert har lite mindre % amfetamin än 1/3.

Svider metamina att snorta?
Senast redigerad av Holmquist 2014-03-03 kl. 21:03.
Citera
2014-03-03, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Vad beror avsaknaden av effekt från affe av? Jag har testat affe hur många gånger som helst, men jag får aldrig någon effekt. Sist jag tog det var hemma hos en snubbe som tar allt möjligt, och just den sorten han hade var av lite gul natur och luktade lite botaniskt. Sen hade han vanligt vitt amfetamin också. Jag känner mig bara äcklig, svettig och trött, oavsett hur mycket jag tar.

Förstår inte vad problemet är. Får inte alls den där uppiggande effekten som många andra får.
Bumpar min fråga.

Vill gärna ha ett bra svar till varför.
Citera
2014-03-03, 21:33
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Okej, blir lite snurrig av alla komplicerade ord. Har du utskrivet metamina eller löst det på annat sätt?

Känns som att ditt rus borde vara aningen "renare" än vad jag känner då det bara är amfetamin och ingen annan skit som du har i dig. Känns det så?

Ditt rus borde väl då vara ungefär lika starkt som en lina på ca 0,2g av det som jag har? Räknade att att 2/3 är av mitt är bankat. 3 x 50 =150mg. Sen la jag på 50mg för att mitt tjack säkert har lite mindre % amfetamin än 1/3.

Svider metamina att snorta?

Jag har inte Metamina. Jag har Elvanse. Det innehåller lisdexamfetamin. I kroppen omvandlas lisdexamfetaminet till dexamfetamin. Det blir alltså en depot-effekt, eftersom omvandlingen tar tid.

Men när jag väl är hög på Dexamfetamin så känns det riktigt bra. Renare rus än tjark? Vet inte. Bättre? Det beror på. Det bästa "high" jag fått var på flouramfetamin... hm... och det näst bästa var på tjack från sydeuropa...så.. Beror på.
Citera
2014-03-03, 21:33
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Bumpar min fråga.

Sist jag läste om någon som blev trött av amfetamin så berodde det på ADHD.
Citera
2014-03-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym

Jag lägger min röst på mild överdos.
Citera
2014-03-04, 02:56
Medlem
BengtBrunings avatar
Citat:
Bumpar min fråga.

Hur många gånger har du testat innan? Har själv testat 3-4 gånger utan något bra resultat, antingen har jag fått skit innan eller bara för låg dos(har aldrig doserat själv, då jag bara testat då andra bjudit). De gånger jag testat har jag känt mig seg men mer klar i huvudet.

Men förut vid 01:00 fick jag en jävel av polaren, nu känner jag mig piggare, mer fokuserad och fysiskt lättare (som någon slags bodyload). Ingen direkt "WOW"-känsla, men fortfarande ett skönt rus :-)

Mvh BB
Citera
2014-03-04, 03:21
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBruning
Hur många gånger har du testat innan? Har själv testat 3-4 gånger utan något bra resultat, antingen har jag fått skit innan eller bara för låg dos(har aldrig doserat själv, då jag bara testat då andra bjudit). De gånger jag testat har jag känt mig seg men mer klar i huvudet.

Men förut vid 01:00 fick jag en jävel av polaren, nu känner jag mig piggare, mer fokuserad och fysiskt lättare (som någon slags bodyload). Ingen direkt "WOW"-känsla, men fortfarande ett skönt rus :-)

Mvh BB
Yes, det är ju inte någon direkt eufori som på typ MDMA. Tjacket är ändå min favoritdrog då jag gillar att all skit blir så intressant och känns väldigt givande, går att sysselsätta sig med vad som helst. Sen så är det ju perfekt med den långa rustiden och att efter sista påfyllningen dra en lång djävla tjackrunk är ju helt magiskt!

Kolla dina PM, skrev tidigare
Citera
2014-03-04, 18:02
Medlem
ambigues avatar
Vad kan amfetamin vara utblandat med som gör att det får en extremt stark kemisk lukt? Vi snackar inte blommigt utan starkt kemiskt ā la rengöringsmedel typ.
Citera
2014-03-04, 18:58
Medlem
Ovcharkas avatar
-Äter Elvanse.
-Första gången jag tog 30mg (= 9mg dexamfetamin) blev jag påverkad (rysningar, välmående osv)
-Sen delade jag upp doserna lite så jag inte skulle bli "påverkad"... Några veckor gick.. Iaf...

Nu ger det inte samma effekt längre. Har såklart provat att ta mer, men... det verkar inte funka längre. Nu blir jag mest stillasittande och social, men också seg. Orkar inte prata. Skriver gärna dock.

Är det toleransen som ökat eller? Har ätit medicinen varje dag så det vore konstigt annars. Men även om jag tar mer så ger det ju inte samma effekt som förr... Kanske helt enkelt tar för lite.

Eller har det med depressionen att göra? Är för tillfället deprimerad, med det var jag när jag tog de första 30mg också, så... Inget nytt där.

Frågan ställer jag mest av intresse. Är inte desperat efter att få knarkeffekt på medicinen (Elvanse), undrar mest varför effekten uteblir, iaf på samma sätt som förr.
Citera
2014-03-04, 20:39
Medlem
_sleazy_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Haha, fick tag på samma idag. Tjack som ser ut som brunt socker, lite småklumpar i också.

Blandade i ca 70mg av detta "gatutjack/fultjack", och 150mg av rent Amfetamin-pasta. Kunde inte bli mer perfekt rush. Älskar o blanda i lite fultjack i rent dos, men endast för att få liten etra rush! Grejer de

Låter alldeles förträffligt!
Alldeles för längesen jag kom över bra smet!
Då jag föredrar nasalt så blir det ju gärna lite problematiskt när man lite väl ivrig vill börja få i sig geggan, har med relativt gott resultat bankat det med dextro och på så vis fått det _bättre_, men finns det någon annan bra metod som går snabbt?..
Lagt lite under tungan nån gång oxå, och bombat.... Men det är nåt speciellt med att få ta det i näbben..
Citera
2014-03-04, 20:53
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Bumpar min fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym

Ser att 420anonym hann före.

Jag är inte expert på varken tjack eller ADHD men en bekant till mig har tydligen gått på mycket tjack förut. När han tog kom han tydligen ned på jorden och mådde bättre jämfört med hans polare som då fick tjackeffekt.

Jag törs verkligen inte säga att du har ADHD, men du kanske bör kolla upp om du har det eller något liknande?

Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
går att sysselsätta sig med vad som helst.

Jaså, det var här du hamnade i natt!
Citera
2014-03-04, 21:21
Medlem
Jaggermeisters avatar
Har en fråga.
Käkade en lapp 25i-Nbome igår på 1mg, snetrippade totalt. Hävde i mig 6st 2mg'are Diclazepam i önskan att få stoppa helvetet.

Blev väkt kl 12 på dagen, i tron att jag var död. Somnade om till kl 18:00
Känner fortfarande av benson, hängiga ögon, sluddrigt tal..

Är det safe o ta mer tjack? Jag laddade på en fet jävel amfetamin IV, fick en fet kick. Men nu, har inte uppnått det jag vill.. Jag vill få bort benso känslan... Går det? Hursomhelst som svaret blir på ovanför, kan jag ta mer tjack utan att det kan bli farligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in