Citat:
Ursprungligen postat av
Gustavos
Hej!
Jag lånar tråden till ett par frågor.
Bakgrunden är att jag har prövat diverse droger, typ cannabis, alkohol, kokain, benso form av sobril, lyrica, något slags amfetamin i form av concerta och Ritalin och säkert några andra jag inte kan komma ihåg just nu. Jag har amfetamin i pulverform, och i pillerform xanor och iktorivil, i en låda som jag fick av en vän. De har legat där i ca ett år.
Mina frågor är:
1. Jag upplever nu vid 25 års ålder rätt stora problem med bakfylla. Dricker jag mer än 5 öl så mår jag fördärvligt dagen efter, verkligen totalt jävla förjävligt, har hänt att jag har spytt. Håller jag mig till 5 öl mår jag fortfarande rättså jävla illa. Kan jag dra nytta av xanor alternativt iktorivil för att dämpa bakfyllan, och vilka konsekvenser riskerar jag isåfall? Jag syftar främst på ett beroende jag inte önskar och ett rus i allmänhet jag inte önskar. Jag vill framförallt bli av med bakfyllan, skulle det vara så att jag får ett litet rus så har jag egentligen inget emot det, så länge det inte är något extremt.
Det jag är lite rädd för med benso är inte att ruset ska få några negativa konsekvenser kopplat till ångest eller liknande, utan snarare att jag ska få för mig att göra en massa grejer som jag inte vill, springa in till grannar och flippa ur, köpa dyra grejer på internet eller liknande. Jag har sett folk hamna i sådana situationer av benso, men då gällde det ett långvarigt missbruk med höga doser, är det inget man behöver vara orolig för om man tar det enstaka gånger i låga doser eller?
2. Kan jag dra nytta av amfetamin i studiesyfte? Jag har hört att amfetamin kan fungera bra för studier, man kan fokusera på saker under en lång tid och liknande. Det jag minns av Ritalin/concerta är i princip bara att jag runkade hela natten, och det vill jag ju inte göra, jag vill plugga hela natten. Det gäller kursen medicin, fysiologi och anatomi i sjuksköterskeprogrammet. Jag är väl medveten om att det inte krävs någon djupare kunskap för att klara tentan, men jag har ett personligt intresse för en djupgående kunskap, vilken jag i och för sig inte nödvändigtvis behöver införskaffa just nu, men kan jag dra nytta av amfetamin så har jag inget som helst emot att göra det även i framtiden.
Det jag är lite skeptisk mot med amfetamin är att en bekant som tog det påstod att hant fick självmordstankar dagen efter, och personen i fråga hade inga som helst psykiska problem eller självmordtankar i vanliga fall. Det kan ju helt enkelt ha berott på att han tog för stor dos. När jag tog Ritalin och/eller concerta så upplevde jag inte detta överhuvudtaget. Men jag har själv en historia av psykisk sjukdom som har involverat en del självmorstankar, därför vill jag vara väldigt försiktig med amfetamin. Kan jag släppa oron för den typen av problem om jag håller mig till låga doser i studiesyfte?
Kan jag använda benso för att lindra avtändningen, går det göra på ett kontrollerat sätt utan att riskera att hamna i trubbel?
Skulle vara jättetacksam för svar!
Mvh Gustav
Talar bara av mina erfarenheter nu, inte i några generella termer.
Oavsett om jag hinkar i mig 2 öl eller 22 öl eller 2 liter vodka en kväll på tjack så blir bakfyllan oerhört mild, dessutom tycker man att man är klarast på hela jävla festen med såklart. Då ska tilläggas att jag haft extrema bakfyllor förr.
Att du skulle få massa självmordstankar och värsta ATn är väldigt individuellt. Ingen kommer kunna presentera ett svar för dig vare sig det gäller AT, hur du upplever ruset, dagen efter, osv. Detta är nästan helt och hållet individuellt och du måste prova själv.
Men jag har aldrig fått en AT, inga självmordstankar. Lite vanlig "dagenefterångest" för att man kanske glappat på käften lite väl mycket i vissa fall men alla är ju olika. Vissa polare får galen AT och vill bara dö, vissa får inget alls som jag. Vissa blir bara lite piggare och fett chill på tjack, medans vissa inte går att vistas i samma rum som för dom bokstavligen pratar dig fan av stolen. Det tar aldrig stopp.
OM du ska prova, vilket jag självklart inte rekommenderar någon, så gå varsamt fram och känn dig för bara. Men skulle ju rekommendera ändå i ren form, kan ju bli helt annat rus om du krossar tabletter och snortar och vissa sorters "amfetamintabletter" måste ju metaboliseras i levern, vilket betyder att snortar du dessa kan du glömma något rus.