2014-03-03, 17:07
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimitritabal
efter alla frågorna om kombinationen av amfetamin och benso bestämde jag mig igår o testa det, och som jag hade förväntat mig var det en dålig upplevelse och en slöseri med tjack, jag blev bara skev, sömnig för 10 minuter pigg 1 timme osv ... det liknade det cannabis ruset! så det är billigare o röka cannabis istället av tjack+benso, benso ska endast tas när man vill landa från ett tjack rus.
kastade 400mg tjack i skön.
Jag tycker det är soft med en lägre dos benso till tjacket, typ 1mg xanor för mig utan tolerans. Tar bort all nojjighet och man beter sig lite mer avslappnat utan att påverka ruset av tjacket märkbart.

Låter ju som att du slängde i dig en rätt hög dos om du blev söming och dåsig. Vad för benso och mängd käkade du?

De polare jag har som gillar tjack föredrar alla en låg dos benso under ruset och sen fylla på lite mer då man har landat. Jag får dock bara tag på xanor inom bensoväg så det är endast just den benson som jag har käkat till tjo. Kanske fungerar det annorlunda med någon annan sorts benso, vad vet jag?
Citera
2014-03-03, 17:12
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Jag tycker det är soft med en lägre dos benso till tjacket, typ 1mg xanor för mig utan tolerans. Tar bort all nojjighet och man beter sig lite mer avslappnat utan att påverka ruset av tjacket märkbart.

Låter ju som att du slängde i dig en rätt hög dos om du blev söming och dåsig. Vad för benso och mängd käkade du?

De polare jag har som gillar tjack föredrar alla en låg dos benso under ruset och sen fylla på lite mer då man har landat. Jag får dock bara tag på xanor inom bensoväg så det är endast just den benson som jag har käkat till tjo. Kanske fungerar det annorlunda med någon annan sorts benso, vad vet jag?
De räcker med en liten dos benso för att ta ner tjackruset imo. Just xanor skulle jag väl inte rekommendera om man nu vill ta benso till ruset, då alprazolam kickar hårt och de krävs inte många mg för att däcka en (utan tolerans) så om man ska ta benso till skulle jag väl rekommendera någon svagare och muskelavslappnande, t.ex ikto eller diazepam

Personligen tycker jag det är ovärt att ta tjack om man ska ta benso, man vill ju få kicken och känslan i kroppen man får av just tjack. Benso landar man på!
Citera
2014-03-03, 17:18
Medlem
dimitritabals avatar
Citat:

tog en diazepam analog (diclazepam 1 och half tablett/1.5mg) som jag brukade käka efter tjack för att landa på, jag tror verkligen inte att 1.5mg är en stor dos!!
Citera
2014-03-03, 18:13
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimitritabal
tog en diazepam analog (diclazepam 1 och half tablett/1.5mg) som jag brukade käka efter tjack för att landa på, jag tror verkligen inte att 1.5mg är en stor dos!!
Okej, det var ju inte en monsterdos direkt!

Jag får väl bara ta och acceptera att inte alla uppskattar det

Fan vad tiden springer iväg, jag har inte rört mig från sängen där jag sitter med datorn sedan jag tog bomben vid 10 imorse. Tror jag skrev ett inlägg redan innan 12 att jag satt oskönt och skulle flytta datorn till skrivbordet, inte fan har jag gjort det ännu.

Var riktigt djävla stel i hela kroppen då jag precis ställde mig upp och sträckte lite på mig

Tänkte till och med innan jag tog bomben att jag inte ska sitta på flashback och skriva en massa onödiga inlägg..... nu har jag gjort det i 8 timmar.....
Fattar ej varför jag alltid gör så här, sjukt koncentrerad och totalt insnöad på det jag gör, känns som att alla andra vill snacka och göra saker efter man dragit tjack. Även om jag är med andra så fastnar jag ändå med mobilen/lånad dator och lyssnar knappt vad som sägs

Kan det vara för att jag har ADD ? Eller det kanske bara är så att alla gillar olika saker under ruset!

EDIT: Fick ett par stilnoct, tror ni att dom kan lindra AT'n eller hjälpa att somna efter jag landar?
Senast redigerad av Holmquist 2014-03-03 kl. 18:51.
Citera
2014-03-03, 19:57
Medlem
420anonyms avatar
Vad tycker ni om amfetamin + cannabis? Själv tycker jag det är mycket trevligt, gärna lite vin / några bira också.
Citera
2014-03-03, 19:58
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Vad tycker ni om amfetamin + cannabis?
Skevt och underbart
Citera
2014-03-03, 20:14
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Vad tycker ni om amfetamin + cannabis? Själv tycker jag det är mycket trevligt, gärna lite vin / några bira också.
Det är schysst. Även efter ruset då man börjat bli lite gurkig så är det fint med något bloss för att komma på andra tankar.

Rökte spice en gång för länge sedan då jag började landa efter 3 dygn vaken, det var ingen bra ide då jag redan var lite smånojjig och spicet gjorde det bara värre då även det har en tendens att göra en lite nojjig. Kommer ihåg att jag låg livrädd i sängen bara och väntade att det skulle knacka på ytterdörren och då vara helt kört. Vet inte varför.

Jag har inte rökt cannabis på 7 månader nu tror jag, då jag lämnar urinprov varje vecka och inte vågar ta risken att chansröka mellan proven. Känns lite fel att det är cannabis och inte något tyngre som ska synas så förbannat länge i urinet!
Citera
2014-03-03, 20:23
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Jag har tagit dexamfetamin och inte särskilt mycket. 50mg kanske. Och jag har rökt. Det är soft. Det är som att vara full. Bodyhigh och chill men social.

edit: Nu alltså.

Indica ger:
Lugn
Body high
Avslappnad kropp
Aptit

Dexamfetamin ger:
Social
Musik bättre (länge sen refill så inte så mkt nu)
Energi. Man blir inte soffsittande (i så fall för att man snöar in på nåt) utan kan gå ut och gå, trots att det är indica.

Så känner jag eh.. nu.
Senast redigerad av Ovcharka 2014-03-03 kl. 20:29.
Citera
2014-03-03, 20:27
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jag har tagit dexamfetamin och inte särskilt mycket. 50mg kanske. Och jag har rökt. Det är soft. Det är som att vara full. Bodyhigh och chill men social.

edit: Nu alltså.
Vad är dexamfetamin för något?

Edit: SKulle kanske ha googlat innan jag postade här. Läste att det är samma som metamina.

Jag trodde att metamina innehöll rent amfetamin. Vad är skillnaden mellan amfetamin och dexamfetamin?

Edit2: Vet ni om det finns någon typ av chatt där det hänger andra som är igång på någon typ av CS?
Det spelar ingen roll om det endast snackas engelska!
Senast redigerad av Holmquist 2014-03-03 kl. 20:32.
Citera
2014-03-03, 20:36
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Vad är dexamfetamin för något?

Edit: SKulle kanske ha googlat innan jag postade här. Läste att det är samma som metamina.

Jag trodde att metamina innehöll rent amfetamin. Vad är skillnaden mellan amfetamin och dexamfetamin?

Edit2: Vet ni om det finns någon typ av chatt där det hänger andra som är igång på någon typ av CS?
Det spelar ingen roll om det endast snackas engelska!

Amfetamin är en familj egentligen. Ett gäng amfetaminer. Däribland dexamfetamin. "Amfetamin" som vi känner det, består av dexamfetamin och/eller levodexamfetamin och alltid diverse annat trams som de mixar ut med. Koffein bla bla.
Citera
2014-03-03, 20:43
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Amfetamin är en familj egentligen. Ett gäng amfetaminer. Däribland dexamfetamin. "Amfetamin" som vi känner det, består av dexamfetamin och/eller levodexamfetamin och alltid diverse annat trams som de mixar ut med. Koffein bla bla.
Jaha, fan vad intressant. Är det stor skillnad på dexa och levo?

Det är väl omöjligt att ta reda på om det är dexa eller levo som jag har?

Hur mycket tror du 50mg av dexamfetaminen som du har tagit motsvarar av det bankade tjacket som jag har? För det är väl 50mg REN dexamfetamin?
Citera
2014-03-03, 20:48
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Jaha, fan vad intressant. Är det stor skillnad på dexa och levo?

Det är väl omöjligt att ta reda på om det är dexa eller levo som jag har?

Hur mycket tror du 50mg av dexamfetaminen som du har tagit motsvarar av det bankade tjacket som jag har? För det är väl 50mg REN dexamfetamin?

Ah, fakta är nas! Vad det är för skillnad på dex och levo vet inte jag.

Jag vet inte om man kan avgöra vad det är i din påse under vanliga vardagliga förhållanden.

Ja, det är egentligen lisdexamfetamin men det metaboliseras till dexamfetamin. Och ja 30mg är 30mg rent (dex)amfetamin.

Vad jag fick lära mig efter att själv ställt en fråga här består tjarket i Sverige till av tredjedel levo-/dexamfetamin. Två tredjedelar inte amfetamin alltså.

Alltså borde 50mg dexamfetamin motsvara 150mg tjark. Fast sen e det levobiten.. aja...
Senast redigerad av Ovcharka 2014-03-03 kl. 21:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in