Citat:
Ursprungligen postat av
Jaggermeister
Dom flesta som blir oroliga för sin egen hälsa, dvs nojiga osv.. Majoriteten av folket är oroliga för att hjärtat slår för. När jag själv får en sån eventuell noja, då handlar det om att jag tycker jag känner hjärtat slå extremt oregelbundet både med styrkan i slagen, samt vilken frekvens.
Kan även märka/inbilla mig att hjärtat gör extraslag titt o tätt (Detta händer vanligtvis 1-2ggr per dag), men nu menar jag ungefär var 6e slag.
Utöver det är det skumma känningar i nacke ibland, typ som att det är nån klump i venen som fastna till, haha. (Förmodligen muskelspänningar pga tanken ligger förmodligen alltid i bakhuvudet),
Blir orolig ang vasokonstriktionen, speciellt vid fötter.
Men jag har aldrig blivit orolig över att hjärtat har slagit för fort. Då vet man ju att man lever iallafall, haha. Jag har haft uppemot 160/slag i minuten, och jag mådde skit bra, haha. Men 70-80 efter jag drar tjack, då blir fan inte säker, hahaha.
Nu vart det är typ en blandning mellan min första fråga, och en fråga ang mina nojor, om det kan vara så att det inte är en noja, eller är mina noj-bieffekter helt ute o cyklar?
SHIT va jag skriver osammanhängande o tappar tråden.. Tack o hej
Blev väldigt hypokondrisk angående vasokonstriktion, hade väldigt kalla fötter och händer. Brukar ha det i vanliga fall, men dom var verkligen helt iskalla. Tänkte att det kanske är för att jag oftast sitter stillasittande när jag är tjackad. Motionerar gör jag inte heller. Ska nog ta en promenad lite senare och se om det blir bättre.
Får bara dessa hypokondriska tankar under AT:n dock. Så har nu återdoserat och mår fint, så det bli en liten tupplur imorgon om jag nu lyckas sova. Annars blir det väl systemet som last resort.