2014-03-04, 22:38
Medlem
Om man har meta tjack och inte väntar så pass länge innan en ny dos, kanske 3-4 timmar när ruset sitter i runt 10 timmar.

Får man nån od symtom till slut?
Citera
2014-03-05, 14:49
Medlem
Ett tidigt tecken på meta-od är att du blir knallröd i ansiktet. Högt blodtryck, hugg i hjärtat samt hallucinationer kommer snabbt för mig. Sen eskalerar det bara då du börjar nojja. En viktig sak är att inte börja kolla upp symptomen när du är igång, slutar ofta med tårar och ambulans.
Citera
2014-03-05, 19:03
Medlem
Jaggermeisters avatar
Haha, fan va skevt... Andra dagen på amfetamin ( i sträck alltså, tar det nästan dagligen annars).

Var påväg till affären, helt dödsslut i hela kroppen pga ingen näring ö.h.t, så spydde jag på EXAKT samma ställa som jag gjorde dagen igår, exakt lika mängd också. Haha, började nästan skratta för mig själv... Men tänkte efter sen,

Är det kroppen som säger ifrån allt tjack, eller är det näringsbrist? Nu har jag käkat exotiska inlagda frukter på burk, Multivitamin och en powerade. Bah fortsäätta slå i sig tjack eller? xD
Citera
2014-03-05, 19:20
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKS
Ett tidigt tecken på meta-od är att du blir knallröd i ansiktet. Högt blodtryck, hugg i hjärtat samt hallucinationer kommer snabbt för mig. Sen eskalerar det bara då du börjar nojja. En viktig sak är att inte börja kolla upp symptomen när du är igång, slutar ofta med tårar och ambulans.

Ajaj, var där för några veckor sen. Höll igång i nåt dygn på metautbankat tjack och hade inget att komma ner på. fyfan va ja mådde skit asså, aldrig upplevt nåt liknande. e-avtändning släng dig i väggen.
Citera
2014-03-05, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Ser att 420anonym hann före.

Jag är inte expert på varken tjack eller ADHD men en bekant till mig har tydligen gått på mycket tjack förut. När han tog kom han tydligen ned på jorden och mådde bättre jämfört med hans polare som då fick tjackeffekt.

Jag törs verkligen inte säga att du har ADHD, men du kanske bör kolla upp om du har det eller något liknande?
Saken är den att när jag var typ 11-12 år så fick jag diagnosen DAMP/ADHD, men jag har aldrig haft någon problematik kring det, och jag tror att allt bara var ett påhitt. Men visst, när jag var yngre var jag lite mer okontrollerbar, men nu i vuxen ålder kan jag kontrollera många impulser och visar inga påtagliga tecken på att kunna ha ADHD. Men det kanske ligger och gror där ändå, och det kanske är därför som amfetamin inte kickar på mig.
Citera
2014-03-05, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBruning
Hur många gånger har du testat innan? Har själv testat 3-4 gånger utan något bra resultat, antingen har jag fått skit innan eller bara för låg dos(har aldrig doserat själv, då jag bara testat då andra bjudit). De gånger jag testat har jag känt mig seg men mer klar i huvudet.
Jag vet att min första tråd här på FB handlade om att jag skulle testa amfetamin. Kände ingenting den gången. Har väl testat det minst 10 gånger efter det. Vet inte om man kan jämföra att snorta ritalin med rent amfetamin, men även det funkar inte nämnvärt. Har även testat krabba och rent amfetamin men inget av det ger mig någon effekt. Känner mig bara svettig och har svårt att få erektion.
Citera
2014-03-05, 21:46
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Haha, fan va skevt... Andra dagen på amfetamin ( i sträck alltså, tar det nästan dagligen annars).

Var påväg till affären, helt dödsslut i hela kroppen pga ingen näring ö.h.t, så spydde jag på EXAKT samma ställa som jag gjorde dagen igår, exakt lika mängd också. Haha, började nästan skratta för mig själv... Men tänkte efter sen,

Är det kroppen som säger ifrån allt tjack, eller är det näringsbrist? Nu har jag käkat exotiska inlagda frukter på burk, Multivitamin och en powerade. Bah fortsäätta slå i sig tjack eller? xD

För lite intag av mat. Käka så ska du få se på förbättring. Drick vatten också.
Citera
2014-03-05, 22:36
Medlem
Har snortat 2 dagar i rad och bestämde mig för att rena ut bihålorna. Fyllde en 50cl flaska med ljummet vatten och lät rinna igenom näsan, upprepade ett par gånger och snöt ut mer än jag någonsin trott fanns där inne.

Nu kommer de dock ut gul vit massa ur tårkanalerna, bränns och smakar tjack. Ögonen är helt blodsprängda och ser suddigt. Kommer bara mer och mer.

Några tips om vad jag kan göra?
Citera
2014-03-05, 22:46
Medlem
DrKovskis avatar
Hej, ovan brukare. Har tagit tjack en gång tidigare för fem år sedan, men ska få en lite dos nu (ca 1g). Jag kommer också köpa tramadol i samma veva, tänkte inte ta dessa samma dagar. Men undrar ifall det är nödvändigt med mer än 24h uppehåll för att inte vara orolig för några konstigheter? De andra drogerna som jag brukar är bara weed och benso (sällan benso, men kommer göra det i samband med detta på ATen).
Citera
2014-03-06, 03:21
Medlem
Har haft ett kletigt tjack och bomba var det bästa pga att jag inte hade nålar. IV Amfetamin är den skönaste kicken jag har känt.
Citera
2014-03-06, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Dom flesta som blir oroliga för sin egen hälsa, dvs nojiga osv.. Majoriteten av folket är oroliga för att hjärtat slår för. När jag själv får en sån eventuell noja, då handlar det om att jag tycker jag känner hjärtat slå extremt oregelbundet både med styrkan i slagen, samt vilken frekvens.
Kan även märka/inbilla mig att hjärtat gör extraslag titt o tätt (Detta händer vanligtvis 1-2ggr per dag), men nu menar jag ungefär var 6e slag.

Utöver det är det skumma känningar i nacke ibland, typ som att det är nån klump i venen som fastna till, haha. (Förmodligen muskelspänningar pga tanken ligger förmodligen alltid i bakhuvudet),
Blir orolig ang vasokonstriktionen, speciellt vid fötter.

Men jag har aldrig blivit orolig över att hjärtat har slagit för fort. Då vet man ju att man lever iallafall, haha. Jag har haft uppemot 160/slag i minuten, och jag mådde skit bra, haha. Men 70-80 efter jag drar tjack, då blir fan inte säker, hahaha.

Nu vart det är typ en blandning mellan min första fråga, och en fråga ang mina nojor, om det kan vara så att det inte är en noja, eller är mina noj-bieffekter helt ute o cyklar?

SHIT va jag skriver osammanhängande o tappar tråden.. Tack o hej

Blev väldigt hypokondrisk angående vasokonstriktion, hade väldigt kalla fötter och händer. Brukar ha det i vanliga fall, men dom var verkligen helt iskalla. Tänkte att det kanske är för att jag oftast sitter stillasittande när jag är tjackad. Motionerar gör jag inte heller. Ska nog ta en promenad lite senare och se om det blir bättre.
Får bara dessa hypokondriska tankar under AT:n dock. Så har nu återdoserat och mår fint, så det bli en liten tupplur imorgon om jag nu lyckas sova. Annars blir det väl systemet som last resort.
Citera
2014-03-06, 09:10
Medlem
DrKovskis avatar
Hur brukar ni uppleva pulsen när ni rökt weed efter dragit en lina? Tänker i vanliga fall inte på att jag får högre puls när jag röker weed, men inte tagit tjack på ett tag. Är det en bra combo om man gillar röka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in