2014-02-06, 13:10
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Har 30 Imovane 7,5 nu är det bra länge sedan jag tog just imo. Men typ 3 veckor sedan stilnoct, toleransen vart hög sista dagen var 50 mg inte spec märkvärdigt. Så jag har inga höga förhoppningar på att toleransen har ändrats.
Citera
2014-02-06, 19:41
Bannlyst
Kommer nog aldrig blanda imo och grapefrukt mer. Fick en helt oskön känsla och var helt gone i ca 4 dar eller nåt. Möjligen att jag drack för mycket, dock tog jag bara en 7,5 mg imo så jag trodde aldrig det skulle bli så skevt som det blev.
Citera
2014-02-06, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Kul att det kommer boosters i tablettform. Men nu tror jag även att blodapelsin boostar t.ex. Zopiklon.

Ett par öl kan göra susen för ruset; men då blir ruset lite annorlunda; från att bara ta Zopiklon för sig själv.
Det stämmer att blodapelsin innehåller bl a naurin som e ett av de ämnen som boostar i grape och därmed borde funka!
Citera
2014-02-06, 22:19
Medlem
gulligumsans avatar
Stilnoct är väl som imovane? (aldrig tagit stilnoct förut bara imovane som inte funkar)
Om jag tar en sådan nu, och min dotter kanske vaknar till (men hon somnar alltid om)
Men jag är väl inte helt däckad? Säg att hon vaknar om en halvtimme och jag går upp å gör en flarra typ
Citera
2014-02-06, 22:23
Medlem
gulligumsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulligumsan
Stilnoct är väl som imovane? (aldrig tagit stilnoct förut bara imovane som inte funkar)
Om jag tar en sådan nu, och min dotter kanske vaknar till (men hon somnar alltid om)
Men jag är väl inte helt däckad? Säg att hon vaknar om en halvtimme och jag går upp å gör en flarra typ

Alltså jag tar det för att somna på bara såklart
Citera
2014-02-06, 23:56
Bannlyst
Har testat detta med grape frukt ut och in o det verkar bara vara skit snack....

folk tror dom blir mera bänga (placebo)......efter denna studien som publicerades för några års sen....den handla dock om att äldre personer kan få längre tids verkan på sin medicin o inte agera 100% som det var menat.......äldre då menar jag 70+ ...det räcker att man tar en sockerbit mer i kaffet så är det party!

Har svårt att friska 20-40 springer runt o känner sig påtagligt mer berusade medsen.

Men har läst o hört mycket om det...så ni som blir mer bänga ,genom att köpa grape ,grattis till er
Citera
2014-02-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Har testat detta med grape frukt ut och in o det verkar bara vara skit snack....

folk tror dom blir mera bänga (placebo)......efter denna studien som publicerades för några års sen....den handla dock om att äldre personer kan få längre tids verkan på sin medicin o inte agera 100% som det var menat.......äldre då menar jag 70+ ...det räcker att man tar en sockerbit mer i kaffet så är det party!

Har svårt att friska 20-40 springer runt o känner sig påtagligt mer berusade medsen.

Men har läst o hört mycket om det...så ni som blir mer bänga ,genom att köpa grape ,grattis till er
Tror inte heller det gör särskilt stor skillnad men jag vet mig ha läst att det till och med stod om just grapefruktjuice i nån bipacksedel i en förpackning. Det stod ju så klart att MAN INTE SKULLE TA DET för att det kunde öka effekten yaddayadda... men det tolkar ju alla pundare tvärtom så...
Citera
2014-02-07, 03:18
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulligumsan

Ungefär som Imovane, ja. Fast det sitter i en kortare stund och gör en ofta mer dum i huvudet. Helt däckad lär du inte vara.
Citera
2014-02-07, 06:46
Bannlyst
Detta e direkt saxat ur fass ang Zoplikon och Grapefruktjuice.

Eftersom zopiklon metaboliseras via CYP3A4 kan plasmanivåerna av zopiklon öka om det ges samtidigt med CYP3A4 inhibitorer. Exempel på sådana är makrolidantibiotika, azoler, HIV-proteashämmare och grapefruktjuice. En dosreduktion av zopiklon kan behövas vid samtidig behandling med CYP3A4 inhibitorer. Omvänt kan plasmanivåerna av zopiklon minska om det ges samtidigt med CYP3A4 inducerare. Exempel på inducerare är fenobarbital, fenytoin, karbamazepin, rifampicin och produkter som innehåller johannesört. En dosökning av zopiklon kan då behövas
Citera
2014-02-07, 18:23
Medlem
Wild Jacks avatar
Bara jag som fått uppfattning att läkare börjat undvika att skriva ut imovane.. Alltså mer än innan
Citera
2014-02-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAlpra
Detta e direkt saxat ur fass ang Zoplikon och Grapefruktjuice.

Eftersom zopiklon metaboliseras via CYP3A4 kan plasmanivåerna av zopiklon öka om det ges samtidigt med CYP3A4 inhibitorer. Exempel på sådana är makrolidantibiotika, azoler, HIV-proteashämmare och grapefruktjuice. En dosreduktion av zopiklon kan behövas vid samtidig behandling med CYP3A4 inhibitorer. Omvänt kan plasmanivåerna av zopiklon minska om det ges samtidigt med CYP3A4 inducerare. Exempel på inducerare är fenobarbital, fenytoin, karbamazepin, rifampicin och produkter som innehåller johannesört. En dosökning av zopiklon kan då behövas

Förklara vad det där betyder i praktiken!
Jag tar karbamazepin mot epilepsi och känner till att grapefruktjuice tar ner effekten av den medicinen.
Hur påverkar det zopiklon och zolpidem?
Citera
2014-02-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Hur påverkar det zopiklon och zolpidem?
Zolpidem tycks inte påverkas.
http://www.health.harvard.edu/fhg/up...ate0206d.shtml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera