2014-02-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Skriv inte att man skall kolla FASS om du själv inte läst.
Har koll och jag står för vad jag skrev. Dvs Imovane används mestadels för sömnen medan Stilnoct används oftast för insomning.

Har dock bättre erfarenhet av Stilnoct. Men som med det mesta är det högst personligt vad som fungerar.
Citera
2014-02-05, 21:58
Medlem
Bertil85s avatar
Jag tror att blodapelsiner boostar Zopiklon.
Citera
2014-02-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Jag tror att blodapelsiner boostar Zopiklon.
Du tänker på grapefrukt.
Citera
2014-02-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Du tänker på grapefrukt.
Hur fungerar det? Funkar det på Stilnoct eller annat också?

Är mest intresserad av processen
Citera
2014-02-06, 00:49
Medlem
Får heller ingen effekt på imovane . Däremot funkar stilnoct men man får snabbt tolerans om man tar varje dag. Grapefrukt/grapejuice ska öka effekt av stilnoct imovane mm ,men inte för mig alla fall.
Citera
2014-02-06, 01:43
Medlem
Har inte gjort några särskilda studier själv men det finns bevisat i forskning att just grapefrukt ökar upptaget av aktivt ämne. Det är dock vissa specifika förutsättningar som gäller. Googla det.

Har för mig att det måste vara grapefruktjuice av en viss renhet samt det ska intas en stund innan man droppar tabbsen osv. Som sagt, googla.
Citera
2014-02-06, 07:37
Bannlyst
Det finns flera ämnen som ökar plasmakoncentrationen på Imovane, Stilnoct, Bensodiazepiner och vissa opiater. Många av dem finns i grapefruktjuice bl.a Naurin men det har även dykt upp boosters i tablettform som innehåller precis de ämnen som boostar i grape.
Citera
2014-02-06, 10:54
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Får heller ingen effekt på imovane . Däremot funkar stilnoct men man får snabbt tolerans om man tar varje dag. Grapefrukt/grapejuice ska öka effekt av stilnoct imovane mm ,men inte för mig alla fall.

För mig fungerar genuin äkta grapejuice riktigt jävla bra, längre rus och går åt mindre hårdvara.
Citera
2014-02-06, 10:56
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAlpra
Det finns flera ämnen som ökar plasmakoncentrationen på Imovane, Stilnoct, Bensodiazepiner och vissa opiater. Många av dem finns i grapefruktjuice bl.a Naurin men det har även dykt upp boosters i tablettform som innehåller precis de ämnen som boostar i grape.

Kul att det kommer boosters i tablettform. Men nu tror jag även att blodapelsin boostar t.ex. Zopiklon.

Ett par öl kan göra susen för ruset; men då blir ruset lite annorlunda; från att bara ta Zopiklon för sig själv.
Citera
2014-02-06, 11:00
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Kul att det kommer boosters i tablettform. Men nu tror jag även att blodapelsin boostar t.ex. Zopiklon.

Ett par öl kan göra susen för ruset; men då blir ruset lite annorlunda; från att bara ta Zopiklon för sig själv.

Alkohol förstör definitivt dem roligaste och trippiga bitarna från ett zolpidemrus.

Zolpidemen ska man ta när man är trött, 10 mg räcker och hålla sig vaken. Blandar du med etanol blir du bara 1000% mer mongolid och dum, får minnesluckorna Allan och inte alls lika trevliga och kraftiga hallisar imo.
Citera
2014-02-06, 11:06
Medlem
unleash82s avatar
Bytte tillbaka mitt recept på imovane till zolpidem igen.

Mycket bättre att somna in på och mkt roligare att berusa sig på.

Inte heller samma extremt snabba toleransutveckling som tråkiga zopiklon har.
Citera
2014-02-06, 13:06
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Bytte tillbaka mitt recept på imovane till zolpidem igen.

Mycket bättre att somna in på och mkt roligare att berusa sig på.

Inte heller samma extremt snabba toleransutveckling som tråkiga zopiklon har.

Ja jag håller mig också till stilnoct för imovane ger mig inget rus alls längre, det enda det hjälper bra mot är ångesten men fan gå hela dagarna med den jävla metallsmaken det pallar jag inte även att man vänjer sig efter ett tag så är det för jobbigt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in