2014-05-25, 00:05
Bannlyst
AT på Z-analoger?

Låt säga att man brassar på med Z-analoger i ca 1-2 månader, 1-2st 7,5mg imovane till natten, eller 20mg stilnoct.
Någon gång då och då en FM1 (inte dagligen, men kanske 1-2 ggr per vecka).
Alltså sömnpreparaten till natten endast, inget på dagtid.
Jag förstår ju att det blir piss-svårt att sova i ett par nätter eller kanske en vecka eller så, men blir det några övriga avtändningsbesvär liknande AT på xanor osv?
Citera
2014-05-25, 00:27
Medlem
HentaiMannens avatar
Min läkare har nu skrivit ut ett par månader till av denna substans. Vet att jag kommer bli beroende, eller kanske redan är det. Kommer min läkare skriva ut tills jag dör eller brukar läkarna sätta ett stopp efter ett tag? Gör hon det vill jag fan trappa ut det om det går.

Annars känns det sjukt bra att alltid ha tillgång till till denna substans. Känns tryggt på något vis.
Citera
2014-05-25, 01:31
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Låt säga att man brassar på med Z-analoger i ca 1-2 månader, 1-2st 7,5mg imovane till natten, eller 20mg stilnoct.
Jag förstår ju att det blir piss-svårt att sova i ett par nätter eller kanske en vecka eller så, men blir det några övriga avtändningsbesvär liknande AT på xanor osv?
Under de förhållanden du beskriver så skulle jag säga att det inte blir några större AT-besvär. Jag skulle nog säga att eventuella sömnbesvär inte beror på att du har slutat med preparaten utan beror i så fall på de orsaker som gjorde att du började ta preparaten från början.
Senast redigerad av C-3PO 2014-05-25 kl. 01:45.
Citera
2014-05-25, 01:33
Medlem
psychofoxs avatar
Ja, äter du varje dag utan uppehåll blir det en trist at som följer. Exakt hur illa och vad som hjälper kan du säkert läsa mer om i FAQ och fanclub-trådarna, men z-analogerna är prima knark . Däremot ska det gå fint ifall du käkar 1-2ggr i veckan så vitt jag vet. Zolpidelm sitter dock i riktigt länge medan min kära zopiklon går ur snabbt.
Citera
2014-05-25, 01:44
Medlem
C-3POs avatar
Tråden AT på Z-analoger? infogad.
Citera
2014-05-25, 01:50
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychofox
Zolpidelm sitter dock i riktigt länge medan min kära zopiklon går ur snabbt.

Så du menar alltså att zolpidem, som har en halveringstid på cirka 2-3 timmar, sitter i längre än zopiklon, som har en halveringstid på cirka 6 timmar?
Citera
2014-05-25, 01:56
Medlem
psychofoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Så du menar alltså att zolpidem, som har en halveringstid på cirka 2-3 timmar, sitter i längre än zopiklon, som har en halveringstid på cirka 6 timmar?

Mea culpa. Tack för rättningen. Rörde till det lite där
Citera
2014-05-25, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Min läkare har nu skrivit ut ett par månader till av denna substans. Vet att jag kommer bli beroende, eller kanske redan är det. Kommer min läkare skriva ut tills jag dör eller brukar läkarna sätta ett stopp efter ett tag? Gör hon det vill jag fan trappa ut det om det går.

Annars känns det sjukt bra att alltid ha tillgång till till denna substans. Känns tryggt på något vis.
Det beror på dina sömnstörningar och läkaren. Oftast skrivs de ju ut i kortare perioder vid tillfälliga sömnstörningar, har du dock kroniska sömnstörningar så finns det anledning att ha det utskrivet längre.
Citera
2014-05-25, 14:59
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Fysiska ATn är hemsk, men brukar släppa efter nån vecka. Jag blev orkeslös, muskelstel, ljud+ljuskänslig, aggressiv, flimmersyn och som sagt insomnia, lättväck och aptitlös. Första dagarna var det jobbigt att bara röra sig, knakar i hela jävla kroppen. Sömnsvårigheterna kan ta längre än en vecka att bli av med men det blir bättre och bättre och när den fysiska absistensen släpper flyter det bara på.
Jag slutade med 30mg.

Jämfört med xanor så har benzo mycket värre psykiskt AT tycker jag alltså nojja/ångest etc än z-analoger. Kort sagt så kommer du må förjävligt, men klarar ett miffo som mig det så klarar vem som helst det Vilken känsla sen när ATn är över alltså, slutade för 2 veckor sen. Efter 3-4 veckor så kommer suget vilket är ett annat problem.
Citera
2014-05-30, 21:09
Medlem
Bertil85s avatar
Boostar grapefrukt juice; om jag tar Imovanen samtidigt som juicen.
Citera
2014-05-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Boostar grapefrukt juice; om jag tar Imovanen samtidigt som juicen.
Du ska vänta 1-2 timmar efter juicen. Koncentrat ska det inte vara
Citera
2014-05-30, 23:53
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen

Håller med dig om att det känns tryggt och veta att man har tillgång till den?
Då syftar jag på Zopiklon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in