Citat:
Ursprungligen postat av
Miffo3
Låt säga att man brassar på med Z-analoger i ca 1-2 månader, 1-2st 7,5mg imovane till natten, eller 20mg stilnoct.
Någon gång då och då en FM1 (inte dagligen, men kanske 1-2 ggr per vecka).
Alltså sömnpreparaten till natten endast, inget på dagtid.
Jag förstår ju att det blir piss-svårt att sova i ett par nätter eller kanske en vecka eller så, men blir det några övriga avtändningsbesvär liknande AT på xanor osv?
Fysiska ATn är hemsk, men brukar släppa efter nån vecka. Jag blev orkeslös, muskelstel, ljud+ljuskänslig, aggressiv, flimmersyn och som sagt insomnia, lättväck och aptitlös. Första dagarna var det jobbigt att bara röra sig, knakar i hela jävla kroppen. Sömnsvårigheterna kan ta längre än en vecka att bli av med men det blir bättre och bättre och när den fysiska absistensen släpper flyter det bara på.
Jag slutade med 30mg.
Jämfört med xanor så har benzo mycket värre psykiskt AT tycker jag alltså nojja/ångest etc än z-analoger. Kort sagt så kommer du må förjävligt, men klarar ett miffo som mig det så klarar vem som helst det

Vilken känsla sen när ATn är över alltså, slutade för 2 veckor sen. Efter 3-4 veckor så kommer suget vilket är ett annat problem.