2010-09-07, 22:33
Medlem
BabyBottlePops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaultier1
Nu vet jag i vart fall varför jag varit trött dygnet runt och det beror på att jag använder Imovane som sömntabletter - så aldrig mer!!!!!!!!!!!!!

Detta verkar konstigt. Jag känner mig riktigt utvilad om jag lyckats sova en hel natt på 7,5-15 mg.
och har aldrig hört att någon känner som dig.
Citera
2010-09-08, 00:33
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Nu vet jag i vart fall varför jag varit trött dygnet runt och det beror på att jag använder Imovane som sömntabletter - så aldrig mer!!!!!!!!!!!!!

Intressant, det är nog inte så ovanligt som vissa tror.

Hur länge hade du ätit dom? viken dos?
Har du några andra mediciner som du ändrat på under tiden du trappa ut dom eller kapade rakt av?

Hände det något speciellet i övriga livet sammtidigt?

Hur lång tid det innan du kunde sova utan dom?

Du orkar göra mer om dagarna antar jag? Med det följer automatiskt mer naturlig trötthet.

Har du fortfarande problem med sömnen? Antar att de var det du fick dom utskrivna för?

Jävla massa frågor, men tacksam för svar!
Citera
2010-09-08, 00:41
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyBottlePop
Detta verkar konstigt. Jag känner mig riktigt utvilad om jag lyckats sova en hel natt på 7,5-15 mg.
och har aldrig hört att någon känner som dig.

Nä det är väl inte så märkligt att man kan bli trött av insomningstabletter på fel tid.
Ja det är ju helt klart ett bättre allternativ än antihistaminer o zombiepiller, då är man ju ett ledlöst paket grönsaker dagen efter.

Hur länge har du ätit dom?
Citera
2010-09-08, 00:51
Medlem
Jag har ätit Imovane som insomningstabletter bara i 1 år har varit trött 24 timmar om dygnet. Nu sover jag utan Imovane och är inte ständigt trött -ett tips. Klart man blir trött av insomningstabletter!
Citera
2010-09-08, 01:23
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Jag har ätit Imovane som insomningstabletter bara i 1 år har varit trött 24 timmar om dygnet. Nu sover jag utan Imovane och är inte ständigt trött -ett tips. Klart man blir trött av insomningstabletter!

Riktigt så enkelt är det inte. Vissa får biverkningar medan andra slipper.
Kan även leda till raka motsatsen då en persom helt plötsligt kan sova och bli mycket piggare.
Så olika det där så.
Citera
2010-09-08, 23:54
Medlem
Ovcharkas avatar
När får man skador och när dör man? Nån som har fakta eller? På ett ungefär.
Citera
2010-09-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

vet inte om du menar zolpidem eller zopiklon... men jag kan inte hitta nån speciell dos för skador eller dödsfall...

kolla: http://en.wikipedia.org/wiki/Zolpidem
och: http://en.wikipedia.org/wiki/Zopiclone
Citera
2010-09-09, 01:28
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:

Zopiklon är avsevärt gifitare än vad Zolpidem är, man kan få skador även av låga doseringar, men är man en fullt frisk människa som inte blandar med alkohol samt har lite tolerans så ligger gränsen någonstans runt 200-300mg innan det börjar bli livsfarligt.

Men sen så är det helt individuellt också, däremot så är det väldigt sällsynt med dödsfall på enbart bensodiazepiner eller benso-analoger så vida man inte har någon sjukdom som spelar in sin roll, eller annat andningsdepressivt preparat.
Citera
2010-09-09, 04:51
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Zopiklon är avsevärt gifitare än vad Zolpidem är, man kan få skador även av låga doseringar, men är man en fullt frisk människa som inte blandar med alkohol samt har lite tolerans så ligger gränsen någonstans runt 200-300mg innan det börjar bli livsfarligt.

Men sen så är det helt individuellt också, däremot så är det väldigt sällsynt med dödsfall på enbart bensodiazepiner eller benso-analoger så vida man inte har någon sjukdom som spelar in sin roll, eller annat andningsdepressivt preparat.

Men ow! Måste ju äta typ 50st piller då för o avlida. Vilket skiteh! Och läkarna lär ju återuppliva en utan större bekymmer. Usch. Aja, får bli heroin.
Citera
2010-09-09, 04:54
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Men ow! Måste ju äta typ 50st piller då för o avlida. Vilket skiteh! Och läkarna lär ju återuppliva en utan större bekymmer. Usch. Aja, får bli heroin.

Jao, att ta livet av sig på enbart bensodiazepiner eller benso-analoger är en bedrift väldigt få människor lyckas med, brukar sluta i halvkoma och gå runt i zombie-mode i någon vecka för att sedan drabbas av total minnesförlust och att du förmodligen gjort bort dig under tiden.
Citera
2010-09-09, 09:52
Medlem
Citat:

nog för att det här är vääääldigt OT.... men varför ska du ta livet av dig överhuvudtaget??
kanske vore en bra grej att skriva i psykolog och psykiatri forumet istället?
Citera
2010-09-10, 13:32
Medlem
Enthos avatar
Jag gillar dessa små djävlar riktigt mycket, speciellt blandat med subutex och lite alkohol. Det bästa med dem är det att du kan äta dem under hela dagen och bli pigg och go, sen när du känner att det är sovdax är det bara att lägga sig ner, blunda och koppla av.

Jag förstår inte varför så många klagar över smaken, den är inte farlig alls. Efter ett tag så försvinner ju smaken nästan. De första gångerna jag åt Zopilikon hade jag kvar smaken dagen efter, men nu så kan jag suga på 10st och smaken försvinner efter en timme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in