2017-10-18, 21:30
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Kan man bli flummig på endast en 7,5a Imovane?

Ja, om du har noll tolerans på bensodiazepiner och besläktade preparat och håller dig vaken efter intaget. Men min personliga rekommendation är att du tar tabletten, lägger dig i sängen och varvar ner en kort stund genom att bläddra i en bok, för att sedan släcka lampan och sova.
Citera
2017-10-18, 21:44
Medlem
gato12s avatar
Någon mer som blir varm å svettig typ en halvtimme efter intag? Av Imovane
Senast redigerad av gato12 2017-10-18 kl. 22:27.
Citera
2017-10-18, 22:24
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Någon mer som blir varm å svettig typ en halvtimme efter intag?

Nej, varken av Imovane eller Stilnoct.
Citera
2017-10-19, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Det handlar om vilken läkare man träffar! Dom jag fått hundra pack av är manliga läkare vid 60års åldern Medans 30x3 uttag med utagsinterval varit standard hos yngre läkare och kvinnor.. och då har jag inga uppmärksamhets signaler i mina journaler! Det är ett tips ni kan själva se via mina vårdkontakter när ni loggar in i journalerna..

Stämmer, äldre läkare skriver större förpackning, medans hos bl.a ST-läkare är det riktigt populärt med dessa små askar 30 och en längre intervall.
Citera
2017-10-19, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jorå jag sov som ett barn, men visst ibland händer det att jag missar sömneffekten men det är sällan. Jag brukar ofta kunna njuta av zopiklonet nån timme i soffan, slösurfa, läsa en bok, kika nån tv-serie eller bara lyssna på musik. Men man kan ju inte dra ut på det hur länge som helst...

Man undrar vad det är för ämne dessa Zopiklon, Imovane, Nitrazepam, Stilnoct har som får en att må bra, och sedan försvinner - ibland utan man ens hunnit somna.
Citera
2017-10-19, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Nej, varken av Imovane eller Stilnoct.

Ja, absolut. Jag blir det och inte heller av Stilnoct då(mer) än Imovane.
Citera
2017-10-19, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ajamen, hade dom själv för något år sedan. Pröva båda sorter men känns som meda är bättre faktiskt

Du sover ju bra på Imovane, jag mer på Stilnoct
Citera
2017-10-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Man undrar vad det är för ämne dessa Zopiklon, Imovane, Nitrazepam, Stilnoct har som får en att må bra, och sedan försvinner - ibland utan man ens hunnit somna.

Bara att gå till Wikipedia
https://sv.wikipedia.org/wiki/Zopiklon

GABA är ett ämne som finns naturligt i kroppen och som har en lugnande, ångestdämpande och sömngivande verkan. Zopiklon förstärker GABA:s sömngivande effekt.

Jag antar att den effekten du syftar på är den "lugnande, ångestdämpande"-effekten.
Citera
2017-10-19, 21:00
Medlem
lääz_kellys avatar
Imovane är ju bara för underbart! Dock har jag svårt att hålla fingrarna i styr när jag hämtar ut't. Det händer ofta att jag vräker i mig 5-6 st, och sen av någon märklig anledning så är förpackningen slut.

Don't fear the reaper.
Citera
2017-10-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Imovane är ju bara för underbart! Dock har jag svårt att hålla fingrarna i styr när jag hämtar ut't. Det händer ofta att jag vräker i mig 5-6 st, och sen av någon märklig anledning så är förpackningen slut.

Don't fear the reaper.

Det är en klassiker. Har du 100 pack? annars är det lite surt om man behgöver dem som det ska anväöndas till
Citera
2017-10-19, 21:45
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgViking
Det är en klassiker. Har du 100 pack? annars är det lite surt om man behgöver dem som det ska anväöndas till

Nej, tyvärr bara 30 pack. Och visst är det surt när man måste vänta minst 30 dagar innan nytt recept!
Men vad gör man inte för några timmars rock n roll.
Citera
2017-10-19, 21:49
Medlem
Extremeflys avatar
Någon med erfarenhet av sandoz sanval 10 mg? Zolpidem alltså, men just detta märke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in