2014-02-07, 20:41
Medlem
Jag skulle vilja ha något som är lika förbannat bra som zopiklon och zolpidem, bensodiazepiner eller fenobarbital och andra barbiturater, men helt naturligt, lagligt och fritt tillgängligt! Är det en utopi?
Citera
2014-02-07, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Förklara vad det där betyder i praktiken!
Jag tar karbamazepin mot epilepsi och känner till att grapefruktjuice tar ner effekten av den medicinen.
Hur påverkar det zopiklon och zolpidem?
Grapefruktjuice bl a ökar upptaget av zoplikon i kroppen medan t ex karbamazepin gör motsatsen, detta gäller alla benzoliknande preparat
Citera
2014-02-10, 02:07
Medlem
Antiseptisks avatar
Körde 70 mg oxycontin vid ett tiden varav 60 snortades och 10 mg svaldes hela (depot)

Lugnt att slänga i 20 mg zolpidem vid 09: nunor morgonen o sova?

Mvh
Citera
2014-02-10, 03:49
Medlem
Antiseptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiseptisk
Körde 70 mg oxycontin vid ett tiden varav 60 snortades och 10 mg svaldes hela (depot)

Lugnt att slänga i 20 mg zolpidem vid 09: nunor morgonen o sova?

Mvh

Jättetacksam för svar.
Citera
2014-02-10, 14:00
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiseptisk
Jättetacksam för svar.

Ja det ska inte vara några problem.
Citera
2014-02-10, 16:29
Bannlyst
Världens lösning på panikångest! (för mig i alla fall)
Citera
2014-02-10, 17:54
Medlem
Fjantors avatar
Så då har jag fått Imovane 5mg utskrivet efter lång tids sömnbesvär....
Så vad har jag att vänta mig..?
kommer jag att sova bra på dom eller kommer jag bara somna och sen vakna efter nån timme igen.?

Har haft grova sömnproblem nu i en Månad där ja vaknat efter ett par timmar och sen varit vaken hela natten för att sen sova bort hela dagen..

så nån som kan dela med sig av nån erfarenhet av dessa..?
Citera
2014-02-10, 20:59
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Så då har jag fått Imovane 5mg utskrivet efter lång tids sömnbesvär....
Så vad har jag att vänta mig..?
kommer jag att sova bra på dom eller kommer jag bara somna och sen vakna efter nån timme igen.?

Har haft grova sömnproblem nu i en Månad där ja vaknat efter ett par timmar och sen varit vaken hela natten för att sen sova bort hela dagen..

så nån som kan dela med sig av nån erfarenhet av dessa..?
Har 7,5 mg till natten, sover som en kung och sover hela natten utan uppvaknande. Ta tabletten och gå direkt och lägg dig.
Citera
2014-02-10, 21:33
Medlem
Mestronis avatar
Tjo, flyger till Thailand om ett tag. Styrt 2st 7.5mg Imovane. Har väldigt svårt att sova på nya ställen och med nya ljud därför jag fixat dessa. Flugit till thailand förut och då var det 11h total vakenhet och det var ingen höjdare!! Behöver jag ta 2 eller räcker en? Har ingen tolerans alls för sånt här, det jag oror mig för är att när planet landat om man e lite pillrad fortfarande? vill ju inte fucka upp det i Tullen så en inte kommer in Hade väl tänkt ta dem efter maten serverats, då borde det vara en 8-9h kvar tills en ska landa. Vad tror ni ska jag ta en eller 2?
Citera
2014-02-11, 03:25
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Har 7,5 mg till natten, sover som en kung och sover hela natten utan uppvaknande. Ta tabletten och gå direkt och lägg dig.

Då får jag nog ta och öka dosen...
Sov 5 timmar på 5mg...
Tog en halv till nu och hoppas på att somna om...
Citera
2014-02-11, 08:27
Medlem
Antiseptisks avatar
Någon annan som får kraftigt försämrad effekt på sina stilnoct efter intag av flubro någon dag/dagar innan? ;(
Citera
2014-02-11, 13:52
Medlem
Creepy24s avatar
hur lätt är det att få imovane utskrivet av öppenpsyk om man testat det mesta inom sömnmedel ? mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in