2014-02-04, 22:04
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Aha, det förklarar saken. Nu i kväll blev det "vanliga" kycklingbiffar, men jag tror faktiskt att jag ska prova med ett ägg i smeten nästa gång, trots att jag inte tillsätter ströbröd. Allt är värt att prova - i alla fall en gång.
Absolut. Återkom gärna med ett utlåtande .

~Paul~
Citera
2014-02-04, 22:07
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Hej!
Fick ett paket vitlökssalami av morsan, pålägg alltså, problemet är att jag inte är så förtjust i bröd.
Kan jag använda det i matlagning på något sätt?
På pizzan eller som ingrediens i soppor, köttfärslimpor och grytor. Funkar också att mala samt addera den till färsen när du skall till att laga en köttsås eller tex mex.

~Paul~
Citera
2014-02-04, 22:09
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
På pizzan eller som ingrediens i soppor, köttfärslimpor och grytor. Funkar också att mala samt addera den till färsen när du skall till att laga en köttsås eller tex mex.

~Paul~

Tack så mycket! Får bli lite köttfärssås. Någon speciell soppa som du tycker att det passar till?
Citera
2014-02-04, 22:13
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Tack så mycket! Får bli lite köttfärssås. Någon speciell soppa som du tycker att det passar till?
Det funkar i många soppor, allt från grönsaks-/rotfruktsbaserade dito, nudelsoppor, köttsoppor och t o m gulaschsoppa.

~Paul~
Citera
2014-02-04, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Haha, bor vi i samma stad? Handlade precis 2st fläskkarrér för 29kr/kg På ica maxi.

Helstekt, dvs in i ugnen då? Brukar göra plommonspäckad fläskkarré, men glömde plommonen...

Bara köra in den som vanligt i ugn på typ 175grader i 1.5h och sen käka till gratängen då?

Känns lite tråkigt men aja.. billgit protein iaf
Smidigt till gratäng. kul tillfällighet!
Citera
2014-02-04, 23:04
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Kan vara gott att strimla ner i en pastasås också. Edit: Ej tomatbaserad ska väl tilläggas.
Citera
2014-02-05, 02:04
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Kan vara gott att strimla ner i en pastasås också. Edit: Ej tomatbaserad ska väl tilläggas.

Japp, salami+pasta=gott. Med ost och grädde=himmelen, fast allt med ost och grädde gör mig lycklig.

Men kan inte hålla med om att den inte kan vara med tomater... http://receptfavoriter.se/recept/pasta-med-tomatsas-och-salami.html
Citera
2014-02-05, 13:24
Medlem
Ratis avatar
Någon som har ett bra tips på hur man undviker att fryst köttfärs blir så vattnig när man steker den?
Citera
2014-02-05, 13:44
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Någon som har ett bra tips på hur man undviker att fryst köttfärs blir så vattnig när man steker den?
Bryn den tills vätskan försvunnit?
Citera
2014-02-05, 13:49
Medlem
emmapemma123s avatar
Citat:

Du kan steka den med lite mjol. Eller tina I micron forst.
Citera
2014-02-05, 14:10
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Bryn den tills vätskan försvunnit?
Det är rätt mycket vatten. Ca 1 deciliter av 500g köttfärs. Vet inte om felet ligger i infrysningen eller upptiningen av färsen.

Citat:
Ursprungligen postat av emmapemma123
Du kan steka den med lite mjol. Eller tina I micron forst.
Jag har funderat på att ha i lite maizena eller mjöl faktiskt, ska prova det nästa gång.
Citera
2014-02-05, 14:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Det är rätt mycket vatten. Ca 1 deciliter av 500g köttfärs. Vet inte om felet ligger i infrysningen eller upptiningen av färsen.

Jag har funderat på att ha i lite maizena eller mjöl faktiskt, ska prova det nästa gång.
Går det inte hälla bort det mesta då? Hur tinar du? Bästa sättet tycker jag är långsamt i kylen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in