Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-16, 16:06
  #9793
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipotledude
Tjenare, någon som vet om det kan det funka att göra "Pulled pork" på hästkött?

Det borde ju funka fint. Utgå från nåt recept på pulled beef.
Citera
2014-11-16, 17:01
  #9794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det borde ju funka fint. Utgå från nåt recept på pulled beef.

Okay, ska testa
Citera
2014-11-17, 17:33
  #9795
Medlem
Sedatives avatar
Om jag rimmar en hel kyckling och helsteker den, kan jag ta tillvara på den goda skyn eller blir det för salt?
Citera
2014-11-17, 20:04
  #9796
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedative
Om jag rimmar en hel kyckling och helsteker den, kan jag ta tillvara på den goda skyn eller blir det för salt?
Bara späda tills saltnivån är okey.
Då kan du använda skyn såklart.
Citera
2014-11-19, 10:55
  #9797
Medlem
Jag har tänkt göra riktigt fina mackor med skinka, men hur ska mackan se ut? Jag tänker mig följande

Bröd
(smör?)
Pålägg Y
senap
skinka
pålägg X
(smör?)
Bröd.

Vad ska X,Y vara och ska man ha smör?
Citera
2014-11-19, 11:32
  #9798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag har tänkt göra riktigt fina mackor med skinka, men hur ska mackan se ut? Jag tänker mig följande

Bröd
(smör?)
Pålägg Y
senap
skinka
pålägg X
(smör?)
Bröd.

Vad ska X,Y vara och ska man ha smör?

Y=Hellmanns majonnäs, X= smakig ost

Men sen tycker jag du ska in med något salladsblad också och gärna något lite syrligt, testa med pizzasallad.
Citera
2014-11-19, 12:55
  #9799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Y=Hellmanns majonnäs, X= smakig ost

Men sen tycker jag du ska in med något salladsblad också och gärna något lite syrligt, testa med pizzasallad.
Jag är inne på samma spår, fast utan ost. Sallad vet jag inte om pizzasallad är så lyckat. vad ska jag ha för bröd?
Citera
2014-11-19, 13:09
  #9800
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag är inne på samma spår, fast utan ost. Sallad vet jag inte om pizzasallad är så lyckat. vad ska jag ha för bröd?
Ta något fullkornsbröd bakat på surdeg.
Skulle valt något såkallat butiksbakat om tid eller lust ej fanns till att baka eget.
Citera
2014-11-19, 13:30
  #9801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag är inne på samma spår, fast utan ost. Sallad vet jag inte om pizzasallad är så lyckat. vad ska jag ha för bröd?

Jag tänkte att det skulle vara snabbt. Själv har jag alltid picklad rödlök och picklad paprika och lite sånt hemma så det hade jag valt. Och även om jag hade haft inbergssallat så hade jag kört på det där syrliga. Isbergen är krispig och fin och behövs verkligen
Citera
2014-11-19, 13:31
  #9802
Medlem
MartinStLouiss avatar
Är det någon som vet om matbutiker har börjat sälja denna julost ännu? https://farm5.staticflickr.com/4043/...5e94498bc0.jpg Jag var inne på Ica Maxi för någon dag sen men hittade bara en annan typ av julost.
Citera
2014-11-19, 23:54
  #9803
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Kryddor tar inte smakmässigt skada över att förvaras i aluminiumburk? Köpte detta sellerisalt (nedan) som var förvarat i en påse (som man vi fick klippa upp) så jag hällde upp sellerisaltet rätt ner i burken.

http://shop.wgs.se/sellerisalt-p-290-c-157.aspx
Citera
2014-11-20, 19:08
  #9804
Medlem
andreas83s avatar
Kom precis hem märkte att jag köpt fel mjöl ;/

Går det å göra sås redningar med Grahamsmjöl som med vanligt vetemjöl?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback