2013-10-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Bilister som blinkar vänster i rondeller

Folk som inte kan köra i rondeller är helt klart det jag stör mig mest på, har en tvåfilig rondell jag kör igeom varje dag och det är alltid nåt, blinkar felaktigt, inte blinkar alls, kör ut framför när jag är på väg runt, ligger i fel fil etc. Hatar att dom byggde den jävla rondellen.
Citera
2013-10-10, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Nåt jag irriterar mig hejdlöst på är när äldre kärringar
(det är alltid dom som gör det) slår upp sin bildörr på
trånga parkeringar, och låter sin dj-vla dörr träffa en
bredvidstående bil. Råkade ut för det häromveckan,
fanskapet fick en avhyvling så jag trodde att jag
framkallade hjärtattack på tanten. Som givetvis
var iförd kappa och hatt (=borde inte ha körkort).

Nå, vilket är värst?

Listan kan göras lång... Men såhär på rak arm så är väl uppslagning av dörr väldigt irriterande! Även när någon ligger en i r*ven kan vara ett irritationsmoment.
Citera
2013-10-10, 01:54
Medlem
CygneRouges avatar
Dåligt designade rondeller som förstärker vardags-mupparnas förvirring. I allmänhet blir en rondell bättre om den är lite större.

Hatobjekt 1

Hatobjekt 2
Citera
2013-10-10, 08:08
Medlem
EMMA1994s avatar
Bromsklossar och folk som sänker farten till 80 på enfilig väg för att sen gasa på när det blir 2 filligt
Citera
2013-10-10, 10:52
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Bromsklossar och folk som sänker farten till 80 på enfilig väg för att sen gasa på när det blir 2 filligt
Nämen, hej Emma. Trodde du kört ihjäl dig.
Men jag kan bara hålla med dig. Vissa verkar tro att filen blir bredare när det är två filer än en.
Citera
2013-10-10, 11:48
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994

Sänker farten till 80 på en 70-väg?
Citera
2013-10-10, 12:10
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Sänker farten till 80 på en 70-väg?

Nä på en 100 väg 1+2 väg
Citera
2013-10-10, 12:11
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Nämen, hej Emma. Trodde du kört ihjäl dig.
Men jag kan bara hålla med dig. Vissa verkar tro att filen blir bredare när det är två filer än en.

Hejsan nä jag lever ännu
Citera
2013-10-10, 12:14
Medlem
JBugsters avatar
Jag tog körkort för bara några månader sedan, och jag är fortfarande lite osäker vid fyrvägskorsningar. Måste tänka efter några sekunder på vem som ska köra först.

När det blev grönt från mitt håll så körde jag ut i första filen av den tvåfiliga vägbanan, och väntade sedan på att den mötande bilen som skulle svänga vänster (från sitt håll sätt) skulle köra ut i den andra filen innan jag körde vidare (vilket visserligen var onödigt eftersom båda kunde köra samtidigt).

Då bestämmer sig den jäveln för att hon minsann inte ska svänga ut i vänsterfilen (som jag lämnat öppen), utan i högerfilen där jag står och väntar. Argsint hytter hon med näven och tutar och gör en tvärvändning och kör rakt fram istället när hon inser att hon inte kommer lyckas komma in i min fil utan att orsaka krock.

Först, som osäker billist, så trodde jag förstås att jag gjort fel - att jag inte skulle kört ut och stått där och väntat. Men när jag studerat trafikreglerna och frågat andra så inser jag att jag måste gjort helt rätt? Vad tror ni?

Ifall jag gjorde helt rätt och den jäveln ändå betedde sig på det viset så är det garanterat det mest irriterande jag varit med om i trafiken, blev knappast säkrare i fyrvägskorsningarna efter det.
Citera
2013-10-10, 12:19
Medlem
JBugsters avatar
Sen blir jag ibland omotiverat arg på folk som kör lagligt där det inte behövs. Ett exempel är en lååång raksträcka med öppna fält bredvid som ligger på vägen till min flickvän, där hastighetsgränsen är satt till 70. Det finns inget jag stör mig mer på än folk som verkligen kör 70 där!

Som tur är så ligger de flesta i 140, så det är bara att haka på de dårarna.
Citera
2013-10-10, 12:23
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Sen blir jag ibland omotiverat arg på folk som kör lagligt där det inte behövs. Ett exempel är en lååång raksträcka med öppna fält bredvid som ligger på vägen till min flickvän, där hastighetsgränsen är satt till 70. Det finns inget jag stör mig mer på än folk som verkligen kör 70 där!

Finns inte mycket som kan reta upp folk så mycket som trafik men håller med dig tjejen du skrev om hade ju ingen anledning bli arg då hon hade fel i ditt inlägg ovan . 140 är betydligt mer lagom än 70 där ju
Citera
2013-10-10, 12:28
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Citat:
Jag tog körkort för bara några månader sedan

Jag är övertygad om att du går en fantastisk framtid till mötes som körkortsinnehavare.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in