2008-10-20, 21:57
Medlem
Månsans avatar
En ny otroligt irriterande sak har börjat uppträda i trafiken.
En massa fårskallar som köpt på sig jättestora muskelstinna suvvar har plötsligt inte riktigt råd att tanka dem. Det för med sig att dessa i och för sig snabba åk plötsligt kryper fram för att förarna försöker spara på de surt förvärvade bränsledropparna. Vid rödljusen accelererar dom extremt långsamt. Ute på riksvägarna kör dom i 85 på 90-väg.
Rent tramsigt att se Q7or och X5or krypa fram i kärringfart och stoppa upp i trafikrytmen.
Citera
2008-10-21, 09:44
Medlem
farmenSebastians avatar
låter för mig skönt att inte alla 08 or fullständigt blåser fram som tickande bomber utan tar det lilla lugna i sina 2,3 tons suvar modell-elaka-mot-annat- vid kollision.......
Citera
2008-10-21, 09:52
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
låter för mig skönt att inte alla 08 or fullständigt blåser fram som tickande bomber utan tar det lilla lugna i sina 2,3 tons suvar modell-elaka-mot-annat- vid kollision.......
Jaja, men vi 08or gillar att trafikrytmen hålls på en rask och lätt uppstressad nivå så man kommer någonstans när man kör bil. Att någon kör saktare än lagstadgad fart skapar dessutom ofta trafiktillbud.
Citera
2008-10-21, 22:16
Medlem
Exorcistens avatar
Citat:
Detta retar oss allra mest, enligt en doktorsavhandling av trafikforskaren Gunilla Björklund:

- När någon kör mycket nära bakom.
- Att någon tar parkeringsplatsen vi väntat på.
- Att någon kör bakom i mörkret med helljuset på.
- Att någon ökar farten när vi försöker köra om.
- Att någon backar ut framför oss utan att se sig för.

Men så genialt av "trafikforskaren" Gunilla Björklund! Vilken enastående vetenskaplig bedrift att komma fram till denna slutsats. Vilken nytta för mänskligheten att denna "doktorsavhandling" producerats.
Citera
2008-10-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Jag kör 7000 mil per år i en personbil så jag har råkat ut för det mesta.
Det viktiga är snarare var de där 7000 milen avverkades, 1000 mil inne i stadskärnor betyder mer än 10 000 mil på motorvägen....

Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
2: Lastbilschaffissar som inte flyttar på sig. Sådana idioter som inte förstår att man kanske vill om lastbilar utan lägger sig mitt i sin fil. Det finns en väggren som de kan lägga sig i istället. Det finns bra lastbilar också men det finns många idioter som verkligen måste jävlas med personbilar. Det är väl inte vårt fel att de gjorde ett felsteg i karriären någon gång och är tvingade att köra lastbil.
Denna punkten måste du verkligen ändra uppfattning på. En lastbil borde aldrig köra på vägrenen, detta är också något vägverket gått ut med. Senast läste jag att de flesta dikeskörningarna med lastbil sker just pga vägrenskörning.
Citera
2008-10-21, 23:07
Medlem
Beethovanias avatar
Folk som "sniffar en i baken", hade en gammal tant som gjorde det på mig, på motorvägen. Kan tilläggas att jag inte körde långsamt eller så. Hon var kanske 2-3 meter bakom mig. Jag var även inträngd till vänsterfältet eftersom högerfältet hade tre lastbilar i sig.

Andra som jag stör mig på i trafiken är de som tydligen helt glömt bort vad begreppet "blinkers" är för något. Så jävla sårt kan det inte vara.
Citera
2008-10-21, 23:28
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Folk som "sniffar en i baken", hade en gammal tant som gjorde det på mig, på motorvägen. Kan tilläggas att jag inte körde långsamt eller så. Hon var kanske 2-3 meter bakom mig. Jag var även inträngd till vänsterfältet eftersom högerfältet hade tre lastbilar i sig.
En gammal tant som sniffar dig i baken på motorvägen?
Allt tyder på att du är en väglus. Hur fan kan man vara "inträngd" i vänsterkörfältet? Det är en omkörningsfil. Vad fan gjorde du där om du inte vågade stå på mer än att gamla tanter hann upp dig och ville förbi? Mes.
Citera
2008-10-21, 23:36
Medlem
s3vens avatar
folk som inte blinkar ut ur rondellerna. fan bland det värsta jag vet
Citera
2008-10-21, 23:38
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s3ven
folk som inte blinkar ut ur rondellerna. fan bland det värsta jag vet
hallå där, det lär dom ut på körskolorna så det kan inte vara mot trafikreglerna i alla fall.
Citera
2008-10-22, 00:00
Medlem
s3vens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
hallå där, det lär dom ut på körskolorna så det kan inte vara mot trafikreglerna i alla fall.

vad menar du? möjligt att man inte behöver blinka ut, men det underlättar enormt för oss andra.
Citera
2008-10-22, 00:05
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s3ven
vad menar du? möjligt att man inte behöver blinka ut, men det underlättar enormt för oss andra.
Sorry, jag läste ditt inlägg svarvigt. Missade ordet "inte".
Trodde att det var det vanliga gnället på folk som blinkar i rondeller.
Citera
2008-10-22, 00:35
Medlem
ozones avatar
Kan bara hålla med om att allt som skrivits här stör jag mig på i trafiken i princip.

En grej jag stör mig på, eller det har bara hänt en gång var för cirka en vecka sedan. Jag kom körandes ett par mil utanför staden i lagliga 90 km/h, hastighetsmätaren visade 93 km/h. Bakom mig låg en 850 och bakom ratten en helt vanlig kille, såg ganska ynklig ut faktiskt. Ja iaf när det blev raksträcka så gasade han på och körde om mig.. när han skulle byta tillbaka till den körbana som hör till våran riktning vevar han ner rutan och räcker finger (fuck you!).

Då jävlar var han kaxig! Eftersom att jag körde taxi just den dagen och hade kunder i bilen så kunde jag inte göra så mycket över saken. Men hade det varit privat så hade jag gasat på i full gas tills han hade stannat och sen eventuellt tagit däck korset och frågat vad problemet är kaxiga son of a bitch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in