2006-12-13, 19:41
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Detta retar oss allra mest, enligt en doktorsavhandling av trafikforskaren Gunilla Björklund:

- När någon kör mycket nära bakom.
- Att någon tar parkeringsplatsen vi väntat på.
- Att någon kör bakom i mörkret med helljuset på.
- Att någon ökar farten när vi försöker köra om.
- Att någon backar ut framför oss utan att se sig för.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=882&a=313698

Nåt jag irriterar mig hejdlöst på är när äldre kärringar
(det är alltid dom som gör det) slår upp sin bildörr på
trånga parkeringar, och låter sin dj-vla dörr träffa en
bredvidstående bil. Råkade ut för det häromveckan,
fanskapet fick en avhyvling så jag trodde att jag
framkallade hjärtattack på tanten. Som givetvis
var iförd kappa och hatt (=borde inte ha körkort).

Nå, vilket är värst?
Citera
2006-12-13, 19:50
Medlem
milks avatar
Tror alla till lags stör sig på allt du radade upp, men jag tror sammtidigt alla gör det du nyss listade!
Citera
2006-12-13, 19:54
Medlem
Cesses avatar
När folk struntar i väjningsplikt,högeregler,utfartsregel, kör alldeles för sakta (gubbar).

Även när folk inte tar hänsyn, stör mig på det så in i norden, t.ex. "Hej här kommer jag och kör 60 på 50 väg och ni andra får fan ta och flytta på er!"
Citera
2006-12-13, 20:00
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Nåt jag irriterar mig hejdlöst på är när äldre kärringar
(det är alltid dom som gör det) slår upp sin bildörr på
trånga parkeringar, och låter sin dj-vla dörr träffa en
bredvidstående bil. Råkade ut för det häromveckan,
fanskapet fick en avhyvling så jag trodde att jag
framkallade hjärtattack på tanten. Som givetvis
var iförd kappa och hatt (=borde inte ha körkort).

Nå, vilket är värst?
Jag tycker synd om den äldre damen.
Citera
2006-12-13, 20:03
Bannlyst
Dom värste är de som inte kan blinka riktigt, t.ex. he på blinkers först när dom börjat svänga på ratten.
Citera
2006-12-13, 20:15
Medlem
Erik1974s avatar
1. När det är lite fuktigt på motorvägen och bilar som kör om trånger in precis framför så man måste använda spolarvätska. Jag blir vansinnig! Om du stött på någon som blinkar med helljuset efter en omkörning så kan det mycket väl vara jag. Är det svårt att fortsätta ett par hundra meter innan man byter fil? Vari ligger det tvånget att alltid byta så snabbt som möjligt.

2. Folk som i bilköer inte ställer sig tätt bakom bilen framför, utan 15 meter bakom och kör fram lite i taget. Då tvingas jag göra samma sak som står bakom idioten för att det inte ska bli en stor lucka.
Citera
2006-12-13, 20:31
Bannlyst
Alla former av vänsterfil eller mittfils lusar är värst. Parkeringshuliganer som medvetet eller omedvetet slår bucklor i din bil är i samma nivå.
Citera
2006-12-13, 20:40
Medlem
Wezzlis avatar
1. Folk som inte slår på blinkersen förrän dom är framme vid korsning.
2. Folk som kör saktare än hastighetsbegränsningen då dom tror att det är halt fastän det är ren asfalt.
3. Folk som kör sakta när man väntar på att dom ska köra förbi
4. Folk som kör ut från korsningar bara för att dom har företräde utan att se sig för eller se till att alla hinner bromsa.
5. Folk som blinkar med helljuset eller gör fula miner för att jag lägger drifts i varje kurva jag tar.

osv osv, kan nästan sitta en hel kväll med det här
Citera
2006-12-13, 20:58
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt!

Korkade fula hetskukar som MÅSTE trycka upp sin fjantiga bil i baken efter min bil, fast man ändå ligger i legal hastighet plus 10 km/h... När detta händer så släpper jag gaspedalen direkt, och kör 5 km/h långsammare än stipulerad hastighet som "straff" för "brottet" hetsande av annan... Att ligga efter en fruktpizza och hetsa lönar sig aldrig! Visst, vill någon köra om - självklart, inga problem. Men utsätt mig för faran att bli påkörd med risken att få en whiplashskada - bli hindrad och ännu mera irriterad som "belöning"...
Citera
2006-12-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
2. Folk som i bilköer inte ställer sig tätt bakom bilen framför, utan 15 meter bakom och kör fram lite i taget. Då tvingas jag göra samma sak som står bakom idioten för att det inte ska bli en stor lucka.
Om ALLA skulle ställa sig 15 meter bakom framförvarande bil tror jag att köerna skulle rulla på bra mycket bättre än vad det gör när alla jävlar ska stå uppepå min dragkrok...
Citera
2006-12-13, 21:10
Bannlyst
- När någon kör mycket nära bakom. Då pumpar man till på bromsen så bromsljusen tänds och baken guppar upp, brukar ha bra effekt..
- Att någon tar parkeringsplatsen vi väntat på. Retar sig verkligen folk på sånt? Då ska jag tänka på det..
- Att någon kör bakom i mörkret med helljuset på. Blir man irriterad är det enkelt att släppa om honom.. och slå på helljuset förståsss..
- Att någon ökar farten när vi försöker köra om. Ögonkontakt vare sig han ser eller ej, går till höger för att markera bredsida samtidigt som visuellt road-rage och stannar den faan och är han mindre än mig slutar det illa för honom. ett sånt beteende som att tvinga någon ute i motsatt körfält är mycket grov och kan jämställas med mordförsök..
- Att någon backar ut framför oss utan att se sig för. Tvärnit och skak på huvudet åt henne(det brukar vara kvinnor)..

Det som kan få mig att snabbtända i trafiken är äldre gubbar som kör som krattor och när de märker att folk blir irri så hytter de med näven och hindrar trafiken med fordonet.. skottpengar..
Citera
2006-12-13, 21:18
Medlem
Easy666s avatar
Ohyra som husvagnar och motorcyklister

Mötande trafik som slår på helljus innan de passerat =bländad

Folk som när man kör om, lägger sig i ärschlet och blinkar med helljus trots att man ligger bredvid en lastbil och redan har en hastighet av 140km/h, resulterar alltid i att man går ner till 110 igen och sakta sakta kör om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in