2010-02-15, 19:52
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Stockholmssyndromet att alla verkar tro att man kommer till himmelriket bara man ligger i vänsterfilen. Är det en flerfilig motorväg så är alltid höger körfält snabbast p.g.a. denna hysteri att ligga i "omkörningsfilen".

Kan säga att dylikt beteende kan beskådas varje morgon vid rusningstid på ringlederna kring Malmö; 10 bilar i vänsterfilen med 2 meter mellan varandra ,själv ligger du i högran och håller jämn takt med dem..

En annan sak som retar mig är folk som inte slutar blinka när de kommit ut på motorväg från en påfart. Glömska? Eller vill de ut i vänstran direkt? Man vet aldrig.. :?:har hänt att jag observerat bilar med vänsterblinkers påslagen flera hundra meter..
Citera
2010-02-15, 20:26
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Kan säga att dylikt beteende kan beskådas varje morgon vid rusningstid på ringlederna kring Malmö; 10 bilar i vänsterfilen med 2 meter mellan varandra ,själv ligger du i högran och håller jämn takt med dem..

En annan sak som retar mig är folk som inte slutar blinka när de kommit ut på motorväg från en påfart. Glömska? Eller vill de ut i vänstran direkt? Man vet aldrig.. :?:har hänt att jag observerat bilar med vänsterblinkers påslagen flera hundra meter..

Inget ovanligt fenomen nej. Glömska eller dumhet är ju frågan... Då man knappt behöver vrida på ratten vid utfart från accelerationsfält. En del tycks tro att blinkersen slås av bara för att man har bytt körfält, och inte för att ratten vrids tillbaka till utgångsläget.
Citera
2010-03-22, 23:08
Medlem
1. Lastbilsomkörning, särskilt då det är en konvoj som ligger i 80~, där rövhålet längst bak bestämmer sig för att köra om i 81, här kommer helljusen väl till pass, in intervall på 1 blink varannan sekund förhöjer min livskvalité. Tur att mina bromsar är bättre än lastbilens, gäller att hålla lite lucka också..

2. De som kör med både dim- och halvljus, särskilt lantisar i volvo 740. Jag har inte mina extraljus för att se bättre, jag använder dem till att blända dessa avskum.

3. Jag har dieselbil och stör mig fruktansvärt mycket på de i bensinbil som inte väljer bensinpumpen utan kombinerade diesel/bensinpumpen då de tankar, då måste jag köra runt hela jävla stationen för att ställa mig vid en ledig dieselpumpen. Brukar hålla tutan intryckt och flasha dem, de bara står där och gapar, helt oförstående, de jävla asen.

En gång så gjorde jag detta, då var det en jävel som gjorde precis detta. Jag började tuta av bara fan, och sprang ut och började skälla på fanskapet, sedan såg jag att bensinpumpen var ur funktion Då fick jag be om ursäkt. Det är dock enda gången jag har haft fel.

4. De som äntrar motorvägen så fruktansvärt långsamt att man börjar undra om det inte är en korsning. Undrar hur de skulle klarat sig på autobahn, kärringjävelns micra skulle nog klistrats på truckens grill, så hade vi varit av med det problemet.

5. Telefonpratare, man tror att de kör onyktra eller påtända, bara för att upptäcka att de sitter och snackar i tele.

6. ALLA i BMW-bilar, de ska ALLTID komma först, även om det handlar om att köra om i 120 på en 70-väg. Igår pressade jag en sån där jävel med min VW caddy ;D jävlar vad förbannad han blev, slutade dock med att jag gav mig.

7. Poliskontroller, särskilt en där jag hade två säckar vermikulit (väger 10kg/säck) på släpet. Ändå skulle de väga, jävla idioter.

8. Poliskontroller, de slår alltid till då de inte behövs utan bara stjäl min tid: kontorstid mån-fre. Tycker att de kan göra något vettigt med sitt liv de där jävla poliserna, sedan jag fick körkort så har min respekt för dem sjunkit drastiskt.
Senast redigerad av leo135 2010-03-22 kl. 23:11.
Citera
2010-03-23, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leo135
3. Jag har dieselbil och stör mig fruktansvärt mycket på de i bensinbil som inte väljer bensinpumpen utan kombinerade diesel/bensinpumpen då de tankar, då måste jag köra runt hela jävla stationen för att ställa mig vid en ledig dieselpumpen. Brukar hålla tutan intryckt och flasha dem, de bara står där och gapar, helt oförstående, de jävla asen.

Det där tänkte jag aldrig på när jag körde bensinbil och heller inte nu när jag tankar diesel. Jag är inte förvånad att de gapar oförstående.
Citera
2010-03-23, 05:09
Medlem
Bilförare som åker bil.
Invandrare som anser sig ha ära och blir förnärmade i trafiken.
Invandrare som i stort sett verkar ha bytt in sitt typ libanesiska bibliotekslånekort mot ett svenskt körkort via närmaste pk-batikhäxa (Backar på motorväg när de missat en avfart, kör svarttaxi, missar grundläggande trafikregler men lik förbannat skall köra en stor kebabtraktor i stil med mercedes osv).
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2010-03-23 kl. 05:13.
Citera
2010-03-23, 07:06
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Inget ovanligt fenomen nej. Glömska eller dumhet är ju frågan... Då man knappt behöver vrida på ratten vid utfart från accelerationsfält. En del tycks tro att blinkersen slås av bara för att man har bytt körfält, och inte för att ratten vrids tillbaka till utgångsläget.

Motorcykeln jag hade för drygt tio år sedan hade en timer inbyggd i blinkersreglaget. Körde man fortare än 10 Km/h så stängdes blinkersen av automatiskt efter 10 sekunder ifall man glömt den. Nåt sånt borde inte vara så svårt att få till i en bil också.
Citera
2010-03-23, 17:15
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Motorcykeln jag hade för drygt tio år sedan hade en timer inbyggd i blinkersreglaget. Körde man fortare än 10 Km/h så stängdes blinkersen av automatiskt efter 10 sekunder ifall man glömt den. Nåt sånt borde inte vara så svårt att få till i en bil också.

Opel hade/har det på nyare modeller, i.a.f. Astra; Om du blinkar till det återfjädrande läget, så behöver du bara nudda vid det lätt, för den blinkar automatiskt 3 blinkningar. Du behöver m.a.o. inte hålla spaken nere.
Citera
2010-03-23, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Folk som inte blinkar i rondeller och därmed tvingar hela kön som kommer från motsatt håll att stå och vänta för att se om bilen ska rakt fram eller vänster.

Folk som INTE blinkar höger i rondeller ska fortsätta i den. Det trodde jag var klarlagt nu. Man blinkar endast höger i rondeller, och det är när man ska lämna den.

Om bara alla kunde ta till sig denna nya lag och göra så, så hade vi inga problem. Istället fortsätter många att blinka vänster och skapar bara allmän förvirring...
Citera
2010-03-23, 17:53
Bannlyst
Citat:

Jag kör också dieselbil men har faktiskt aldrig vart med om detta.

DÄREMOT, så kan jag störa mig nåt så infernaliskt på folk som KÖAR på bensinmackar för att få tanklocket på "rätt" sida, istället för att bara köra runt bilen och tanka från andra hållet. Säg att det finns 4 pumpar på macken, då finns det 8 tanktillfällen. Men lik förbaskat står folk och väntar bakom någon av de 4. Idioter...
Citera
2010-03-23, 22:49
Medlem
sirVandalots avatar
Citat:
1. Lastbilsomkörning, särskilt då det är en konvoj som ligger i 80~, där rövhålet längst bak bestämmer sig för att köra om i 81, här kommer helljusen väl till pass, in intervall på 1 blink varannan sekund förhöjer min livskvalité. Tur att mina bromsar är bättre än lastbilens, gäller att hålla lite lucka också..

2. De som kör med både dim- och halvljus, särskilt lantisar i volvo 740. Jag har inte mina extraljus för att se bättre, jag använder dem till att blända dessa avskum.

En gång så gjorde jag detta, då var det en jävel som gjorde precis detta. Jag började tuta av bara fan, och sprang ut och började skälla på fanskapet, sedan såg jag att bensinpumpen var ur funktion Då fick jag be om ursäkt. Det är dock enda gången jag har haft fel.

4. De som äntrar motorvägen så fruktansvärt långsamt att man börjar undra om det inte är en korsning. Undrar hur de skulle klarat sig på autobahn, kärringjävelns micra skulle nog klistrats på truckens grill, så hade vi varit av med det problemet.

5. Telefonpratare, man tror att de kör onyktra eller påtända, bara för att upptäcka att de sitter och snackar i tele.

6. ALLA i BMW-bilar, de ska ALLTID komma först, även om det handlar om att köra om i 120 på en 70-väg. Igår pressade jag en sån där jävel med min VW caddy ;D jävlar vad förbannad han blev, slutade dock med att jag gav mig.

7. Poliskontroller, särskilt en där jag hade två säckar vermikulit (väger 10kg/säck) på släpet. Ändå skulle de väga, jävla idioter.

8. Poliskontroller, de slår alltid till då de inte behövs utan bara stjäl min tid: kontorstid mån-fre. Tycker att de kan göra något vettigt med sitt liv de där jävla poliserna, sedan jag fick körkort så har min respekt för dem sjunkit drastiskt.
Hahaha, känner igen det där. Det är alltid nån jävel i nån trött parasitfarkost som inte tål att bli omkörd av en BMW, men ni brukar ju inte hänga med till den intressanta sidan av 200-sträcket så det är bara att du ligger kvar där du hör hemma, nämligen bakom!

Angående mackproblemen så kan du göra som jag, tanka hemma istället. Det finns trevliga små 1,5-kubikare i plast som du kan peta in i vilket villagarage som helst, då får du en alldeles egen dieseltapp där inga dårhushjon cirklar omkring och stör.
Citera
2010-03-24, 08:41
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:

Skillnaden mellan en BMW och en snigel är att på snigeln sitter slemmet på utsidan.

Fast det går bra med Audi också. Fick en sån idiot bakom oss igår. Motorvägen slutade och övergick i 70-väg där ena filen gick åt en destination och den andra filen åt en annan destination. Vi skulle åt det hållet som vänsterfilen ledde till och lade oss således i den, (med hastigheten fortfarande 70+). Då kom den där audin och lade sig typ en decimeter efter och flashade med hellysena. 100 m längre fram var det en avfart till en bensinmack där han svängde av. Han var väl pissnödig eller var på väg att få en hjärtinfarkt eller nåt.
Citera
2010-03-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirVandalot
Hahaha, känner igen det där. Det är alltid nån jävel i nån trött parasitfarkost som inte tål att bli omkörd av en BMW, men ni brukar ju inte hänga med till den intressanta sidan av 200-sträcket så det är bara att du ligger kvar där du hör hemma, nämligen bakom!

Angående mackproblemen så kan du göra som jag, tanka hemma istället. Det finns trevliga små 1,5-kubikare i plast som du kan peta in i vilket villagarage som helst, då får du en alldeles egen dieseltapp där inga dårhushjon cirklar omkring och stör.

Har du 1.5 m^3 diesel i ditt villagarage? Är du helt från vettet? Har du barn? Förstår du konsekvenserna av diesel som detonerar? Det behövs inte mycket alls för att få det att detonera (inte explonera, d-e-t-o-n-e-r-a (bindningarna mellan molekylerna bryts direkt istället för att ämnet förbränns väldigt snabbt som vid en explosion). Det räcker med att ditt fittdjur råkar lägga i backen istället för ettan när hon skall iväg. Galning, gör om gör rätt ffs!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in