Citat:
Ursprungligen postat av
admin4
Jag förstår hur du tänker, men eftersom medlemmen själv i detta läge vill ta diskussionen offentligt så är det givetvis möjligt att presentera inläggen som föranledde varningarna om denne så önskar. Det var inte för min skull utan för dennes skull om man vill ha andras åsiker om saken. Det kan ju bli lite märkligt om man öppet diskuterar inlägg som ingen annan kan se. Utgångspunkten för diskussioner i denna forumdelen är ju att det skall finnas ett allmänintresse, annars bör ju diskussionen föras via PM.
Självklart läggs inget ut utan att det är en önskan från den det berör.
admin4
Jag vill gärna ta diskussionen om min varningar .. Skall du eller jag lägga upp dem?
Jag vill dessutom ha tillgång till PM-kontot om ni bestämmer er för att stänga av mig under diskussionens gång - så att jag får tillgång till Rois krav på mig som medlem -- att förstå det han inte säger..
Jag vill att du också går tillbaka och plockar upp varningen som fanns med i en avstängning från Roxana från september och oktober 2012 ..
Där försökte jag kommunicera med Roxana som vägrade försvar sitt beslut och hänvisade till admin .. jag skrev till tre admin varav en skulle "titta på det" - jag fick aldrig svar utan blev avstängd istället...
Ingen ide att ta det den vägen med andra ord..
Sista avstängningen så hävdade moderator sin tolkning av rättsväsendet trots att andra drev samma tes som mig i tråden och han inte kunde försvara sin inställning. Jag skulle bara köpa att megafon inte hade med Husbyupploppen att göra och att politiska skäl för upplopp inte är terrorism .. för han tyckte inte det...
Med Roi svarade jag på hans inlägg med utgångspunkt från hans inlägg - som jag ifrågasatte - det var off-topic men han drev själv sin tes vidare.
Citat:
Roi i PM
Kanske ska inflika att det var på grund av trams jag varnade dig, inte OT. Att jag skriver om hur du bör argumentera hör ihop med att jag vill få upp nivån på forumet.
Rätt kul när han själv la in ett inlägg som sänkte nivån .. och som jag ifrågasatte...en tes som han dessutom drev vidare efter att ha varnat mig när jag ifrågasatte den ..
Med pewpew var det ett inlägg i mängden av många andras .. och mitt kan inte ha stuckit ut särskilt ..
gromgutten gillade väl inte min inställning till landsmännen så jag blev varnad för att jag gav ett sakligt svar på en fråga .. han tyckte frågan var off-topic .. Kul..
Jag debatterar gärna varningar - och gärna med utgångspunkt från mina egna .. att försöka föra diskussion med moderatorerna är meningslöst - lika meningslöst som att fråga admins som aldrig svarar ..
Jag vill ha vettiga argument för varningar .. Fina Gubben varnade mig idag - det ifrågasätter jag inte, den var klockren. (Lika klockren som Husvagn brukade vara i sina varningar -- det behövs ingen diskussion om att man glidit för långt - och kände man behov av att ifrågasätta Husvagn så gav han sakliga motiveringar som tystade kritiken eftersom han lutade sig mot regelverket och inte sin subjektiva åsikt)
Så skall vi diskutera?