2015-04-12, 22:15
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det är otroligt trist att en moderator får för sig något utifrån sina egna sjuka värderingar och varnar för något som - hos de utan Aspergers - räknas som humor med glimten i ögat.

Att skoja med någon är INTE en kontaktannons eller ett försök att ragga, bara att vara skämtsam.

Det här kan vara det sista jag skriver här, om en viss moderator får för sig att ge utlopp för sin mobbade tonårskropps efterlängtade hämnd på allt och alla.
Citera
2015-04-12, 22:50
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Det är otroligt trist att en moderator får för sig något utifrån sina egna sjuka värderingar och varnar för något som - hos de utan Aspergers - räknas som humor med glimten i ögat.

Att skoja med någon är INTE en kontaktannons eller ett försök att ragga, bara att vara skämtsam.

Det här kan vara det sista jag skriver här, om en viss moderator får för sig att ge utlopp för sin mobbade tonårskropps efterlängtade hämnd på allt och alla.
Vad jag kan se har du inte fått någon som helst varning för ett skämt, ditt inlägg har tagits till omröstning, vilket är en helt annan sak. Överlag kan man säga att det är så enkelt som att när det kommer till regelverket är vi moderatorer humorbefriade. Var drar man gränsen mellan ett "skämt" och ett riktigt regelbrott?
"Men det förstår ni väl att jag inte har råd att köpa 1 hg heroin av någon?"
"Men jag skojade ju bara när jag sammankopplade soulreaper med XXX!"
"Vad då annons? Jag skulle ju inte sälja min bildel här, jag ville bara kolla om det fanns någon i Sverige som skulle vara intresserad av just en sådan del!"
Citera
2015-04-13, 00:18
Medlem
Bertil85s avatar
Att vara snäll och objektiv är en bra början...

Att ni är humorbefriade är lite tråkigt.
Citera
2015-04-13, 10:52
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Att vara snäll och objektiv är en bra början...

Att ni är humorbefriade är lite tråkigt.
Vi är inte humorbefriade, men regelverket är humorbefriat och det är det vi måste agera efter. Det är ju lite svårt att hävda att man skämtar när man mordhotar någon via brev eller att man skämtade när man stal någons bil och tänkte lämna tillbaka den. Prova att bygga en skämtbomb, lägg den i en väska och placera den på Arlanda så märker du om de har en känsla för humor...

På samma sätt är det omöjligt för oss att avgöra uppsåtet bakom ett regelbrott här och om man bryter mot en regel så är ett skämt inget som påverkar själva förseelsen. Den enkla lösningen är att inte bryta mot reglerna, även om det är ett skämt.
Citera
2015-04-13, 12:24
Medlem
TheDarkCats avatar
Jag tycker att mod ska vara trevlig och ha ett bra bemötande mot flashback användarna.
Citera
2015-04-13, 13:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Jag tycker att mod ska vara trevlig och ha ett bra bemötande mot flashback användarna.
De har de ju. Sen finns det alltid användare som blir behandlade som de förtjänar, men även i de fallen har moderatorer oftast en bättre ton än användaren det diskuteras med.
Citera
2015-04-13, 15:41
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
De har de ju. Sen finns det alltid användare som blir behandlade som de förtjänar, men även i de fallen har moderatorer oftast en bättre ton än användaren det diskuteras med.
Bra sagt. För att citera en moderator som säkerligen någon gång skrivit: "Det finns väldigt många skithuvuden där ute". Det är ingen mänsklig rättighet att få skriva på flashback som en del verkar tro och är en användare ett skithuvud så tycker jag moderatorerna kan ge igen med samma ton om de har lust.
Citera
2015-04-13, 17:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat

Får jag ett PM av någon som jag varnat och det står "Du är en djävla kukhuvud bla bla bla bla" så förtjänar den användaren inte något trevligt bemötande från min sida (m jag ens bemödar mig att svara).

Däremot får jag ett PM efter en varning eller liknande där det är kritik och frågor om varningen så brukar jag svara på ett trevligt sätt om varför X skedde. Oftast så brukar dessa konversationer sluta i en vänlig ton där båda parter är glada.

Samtidigt så drar jag inte heller på silkesvantarna utan jag försöker behandla folk på samma sätt jag själv vill bli behandlad.
Citera
2015-04-15, 23:48
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Vi är inte humorbefriade, men regelverket är humorbefriat och det är det vi måste agera efter. Det är ju lite svårt att hävda att man skämtar när man mordhotar någon via brev eller att man skämtade när man stal någons bil och tänkte lämna tillbaka den. Prova att bygga en skämtbomb, lägg den i en väska och placera den på Arlanda så märker du om de har en känsla för humor...

På samma sätt är det omöjligt för oss att avgöra uppsåtet bakom ett regelbrott här och om man bryter mot en regel så är ett skämt inget som påverkar själva förseelsen. Den enkla lösningen är att inte bryta mot reglerna, även om det är ett skämt.

Ja jo på så sätt kan det vara svårt att vara moderator och använda humor. (om jag tolkade rätt).

Ska tänka på det där sista.
Citera
2015-04-16, 23:44
Medlem
Ladidas avatar
Jag har alltid högaktat det här forumet men det är jävligt klart att det sitter ett gäng maktfullkomliga muppar i outlaw..
Fick en varning här för att jag efterfrågade en shop till en substans, som inte var cannabis alltså föll den sig under "övriga droger" där jag också la frågan..
Men uppenbarligen så var det inte heller en "övrig drog" utan något helt annat, så jag kan/får inte posta frågan efter den substansen..
Det är även så jävla uppenbart att man från moderatorhåll försöker klämma åt mig.
Då jag öppet kritiserat dem då "drogshops" forumet las på is (vilket är helt jävla sjukt), så till den milda grad att en moderator hintade om saker jag skrivit i outlaw när jag var moderator.
Något jag tänkte att detta är det väl tystnadsplikt på, knappast heller särskilt värdigt och snyggt av sagda moderator..
Men det är klart, var ju inte direkt skarpaste kniven i lådan heller..så hade man något annat att vänta, fick jag någon ursäkt från sagda moderator? Eller ett erkännande att man gick över gränsen?
-Inte direkt, eller inte alls.. Av mupp-moderatorn..

Så istället så hittar man på ett jävla kryphål för att få kasta på mig en varning..

Så jävla dåligt och ni får gärna kalla mig för rättshaverist och annat skit, det här forumet är kört i skit.
Självgoda jävla moderatorer som tror de sitter på nån jävla slags makt.

Sånt jävla paragrafrytteri och låg nivå att jag finner inte ord..
Citera
2015-04-17, 00:13
Medlem
Ladidas avatar
Att jag dessutom hittade ett 20-tal liknande inlägg med frågan och diskussion kring opiater och liknande substanser som inte var RC, det gjorde bara saken mera löjeväckande..
Man har alltså valt ut mitt inlägg och struntat i resten.

Gött jobbat!

"Vi moderatorer modererar objektivt" -sagt med en rolig röst..
Tillåt mig skratta ihjäl mig.
Citera
2015-04-17, 09:05
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag har alltid högaktat det här forumet men det är jävligt klart att det sitter ett gäng maktfullkomliga muppar i outlaw..
Fick en varning här för att jag efterfrågade en shop till en substans, som inte var cannabis alltså föll den sig under "övriga droger" där jag också la frågan..
Men uppenbarligen så var det inte heller en "övrig drog" utan något helt annat, så jag kan/får inte posta frågan efter den substansen..
Det är även så jävla uppenbart att man från moderatorhåll försöker klämma åt mig.
Då jag öppet kritiserat dem då "drogshops" forumet las på is (vilket är helt jävla sjukt), så till den milda grad att en moderator hintade om saker jag skrivit i outlaw när jag var moderator.
Något jag tänkte att detta är det väl tystnadsplikt på, knappast heller särskilt värdigt och snyggt av sagda moderator..
Men det är klart, var ju inte direkt skarpaste kniven i lådan heller..så hade man något annat att vänta, fick jag någon ursäkt från sagda moderator? Eller ett erkännande att man gick över gränsen?
-Inte direkt, eller inte alls.. Av mupp-moderatorn..

Så istället så hittar man på ett jävla kryphål för att få kasta på mig en varning..

Så jävla dåligt och ni får gärna kalla mig för rättshaverist och annat skit, det här forumet är kört i skit.
Självgoda jävla moderatorer som tror de sitter på nån jävla slags makt.

Sånt jävla paragrafrytteri och låg nivå att jag finner inte ord..
För att inte missförstånd ska uppstå:

Efter att du framförde ganska massiv kritik mot moderatorskåren generellt och jämförde dagens arbetsinsatser med arbetsinsatser på "din tid" stämmer det att en moderator uttryckte sitt omdöme om din arbetsinsats då du var moderator.

Jag ser att du nu fått en varning men den utdelande moderatorn är inte samma moderator som ovan, vilket man lätt kan tro utifrån ditt inlägg.

Tror du verkligen att det finns en sammansvärjning mot dig bland modsen, eller är ditt inlägg skrivet i affekt? Jag hoppas och tror att det är det senare som gäller.

Vad gäller varningen så är det ju alltid så att man ska vända sig i första hand till aktuell moderator, vilket jag utgår från att du har gjort då du väl känner till reglerna.
Jag föreslår att du kontaktar en admin som får titta på varningen, förslagsvis admin4 eller admin5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in