2013-08-27, 11:07
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi kan ju om du vill ta och lägga ut dessa inlägg i denna tråden så har vi något att diskutera kring och huruvida vi lägger vår moderering på "rätt" nivå. Kan det vara någonting? Själv ser jag inga problem med varningarna.

admin4

En medlems varningshistoria (om nu medlemmen skulle acceptera eller föreslå det) är naturligtvis ingenting som skall diskuteras på ett öppet forum, inte ens som ett skämtsamt förslag.

Det bidrar inte till att öka förståelsen för regelverket utan kan endast sluta som ett sätt för forumledningen att skaffa sig billiga poänger eftersom medlemmen sannolikt är i underläge.

Vad som däremot kan öka förståelsen för regelverket och dess tillämpning är att diskutera fiktiva regelbrott och det är självklart inget som hindrar att riktiga regelbrott är utgångspunkten så länge brotten anonymiseras.
Citera
2013-08-27, 11:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
En medlems varningshistoria (om nu medlemmen skulle acceptera eller föreslå det) är naturligtvis ingenting som skall diskuteras på ett öppet forum, inte ens som ett skämtsamt förslag.
Fast bluffar man så får man ju vara beredd på att bli synad.
Citera
2013-08-27, 12:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast bluffar man så får man ju vara beredd på att bli synad.

Min personliga uppfattning är att om man tillhör forumledningen så bör man hålla sig för god för att ens öppna för en möjlighet till den typen av diskussioner.

En medlems posthistorik med avseende på regelbrott är en sak mellan medlemmen och admin/mods och bör därför diskuteras via PM.
Citera
2013-08-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Det är klart som fan att det finns ett mönster. Titta istället på vad det är för fjantiga varningar. Det är ju inte ens varningar i sammanhanget...

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi kan ju om du vill ta och lägga ut dessa inlägg i denna tråden så har vi något att diskutera kring och huruvida vi lägger vår moderering på "rätt" nivå. Kan det vara någonting? Själv ser jag inga problem med varningarna.

admin4

Jag skulle vilja ha ett svar från PieterBruegel på det här. Du har blivit utmanad av Admin. Du säger själv att varningarna är obefogade så ge då admin tillåtelse att få publicera vilka inlägg du blev varnad för så att vi kan bedöma legitimiteten i dom.

Sedan Admin svarade på ditt inlägg har du varit aktiv ett flertal gånger och jag vill inte tro att du undviker detta inlägg.

Citat:
Min personliga uppfattning är att om man tillhör forumledningen så bör man hålla sig för god för att ens öppna för en möjlighet till den typen av diskussioner.

En medlems posthistorik med avseende på regelbrott är en sak mellan medlemmen och admin/mods och bör därför diskuteras via PM.

Det var PieterBruegel själv som drog in sina varningar i tråden och på så sätt gjorde dom till en del av den öppna diskussionen.
Senast redigerad av Joan-Duchemin 2013-08-27 kl. 14:10.
Citera
2013-08-27, 14:20
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Jag förstår ditt resonemang, men problemet är att alltför många medlemmar ljuger. Det blir svårt för oss att bemöta kritiken sakligt när kritiken som framförs är lögn. Det blir som att svara på frågan: "har du slutat slå din fru"?

https://www.flashback.org/sp44907678
Citera
2013-08-27, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Med tanke på att du dragit på dig tretton varningar tidigare genom åren samt en 1.01:a till så känns det märkligt ifall just nummer fjorton skulle få dig skräckslagen. Men ja, det du skrev var emot reglerna.
På vilket sätt tycker du att det bryter mot reglerna? Är det OT att skriva att man nyss fått det i en fanclub-tråd, eller är det trams?
Citera
2013-08-27, 17:16
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
På vilket sätt tycker du att det bryter mot reglerna? Är det OT att skriva att man nyss fått det i en fanclub-tråd, eller är det trams?
Det får du ta med berörd moderator, och absolut inte i den här tråden.
Citera
2013-08-27, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det får du ta med berörd moderator, och absolut inte i den här tråden.
Det har jag givetvis gjort. Men du skrev i förra inlägget att det bryter mot reglerna, så jag frågar om din åsikt!
Citera
2013-08-27, 19:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Varför ska jag tolerera en uppenbar lögn när jag enkelt kan visa hur det ligger till? Användaren själv vet ju att han ljuger.
Citera
2013-08-27, 21:38
Medlem
Ogdens avatar
Sammanfogade trådar.

/mod
Citera
2013-08-27, 22:36
Medlem
Mhaels avatar
Dock så anser jag att Moltas argument faller då 1; användaren själv tagit upp varningarna, självklart ska de då kunna bemötas av mods som kan se dem (även om de då kanske inte ska skrivas ut direkt i varje fall) samt 2; då Admin endast frågade om han ville att de skulle lägga upp varningarna så att alla kan ta ställning själv. Jag uppfattade det som ett förslag, inte ett hot eller att Admin tänkte lägga upp dem oavsett.
Om nu PB anser att alla varningar var felaktiga kanske han gärna låter admin/mod skriva ut dem i tråden, går han med på det så ser jag inget fel i det.

Vid närmare eftertanke så borde 1 räcka. Börjar man ta upp sina varningar och beskriva dem eller säga hur fel dom är så får vi antingen gissa hur det såg ut, eller så kan vi se varningen i fråga och bilda oss en åsikt utifrån det. Sedan kan ju en användare alltid påstå att varningen är felciterad men vad kan man göra?
Citera
2013-08-27, 22:48
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:

Det bidrar inte till att öka förståelsen för regelverket utan kan endast sluta som ett sätt för forumledningen att skaffa sig billiga poänger eftersom medlemmen sannolikt är i underläge.

Vad som däremot kan öka förståelsen för regelverket och dess tillämpning är att diskutera fiktiva regelbrott och det är självklart inget som hindrar att riktiga regelbrott är utgångspunkten så länge brotten anonymiseras.
Jag förstår hur du tänker, men eftersom medlemmen själv i detta läge vill ta diskussionen offentligt så är det givetvis möjligt att presentera inläggen som föranledde varningarna om denne så önskar. Det var inte för min skull utan för dennes skull om man vill ha andras åsiker om saken. Det kan ju bli lite märkligt om man öppet diskuterar inlägg som ingen annan kan se. Utgångspunkten för diskussioner i denna forumdelen är ju att det skall finnas ett allmänintresse, annars bör ju diskussionen föras via PM.

Självklart läggs inget ut utan att det är en önskan från den det berör.

admin4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in