2013-08-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Jag tänkte skaffa mig en bärbag och känner att jag är villig att betala max 1000kr för den.
Kan någon rekommendera en bag som är skön att bära även när man går mycket? är på golfklubben kanske 3-4 ggr i veckan.
Vad ska man annars tänka på? dom flesta bagarna verkar ju ha stora och ganska många fickor, dryckeshållare osv.

Åk till dormy eller liknande där det finns ett bra utbud av golfbagar och prova vilken som sitter bra på dina axlar. Sen tycker jag att det kan vara en investering att lägga ut en del på en bra golfbag om du är så pass mycket på banan.

Kan rekommendera titleist stadry som är vattentät dock över din budget. Finns ju Sun mountain som ligger lite lägre i prisklass med samma egenskaper.
Citera
2013-08-12, 00:00
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune123
Spelade tävling i dag, där tävlingsformen var att man endast fick använda tre stycken klubbor. Gick väl inget vidare, landade på 29 poäng över 18 hål. Nu till det märkliga! Kollade in golf.se nyss och såg då att jag åkte på en höjning på 0,1 efter tävlingen..? Hur fan kan man åka på en höjning när man spelar en tävling av den formen? Det är ju inte så att man har de allra bästa förutsättningarna när man endast får använda tre klubbor..

Edit: Och ja, röd markering är sidovattenhinder med drop + plikt 1 slag.

Ja det är fel. Bara hcpgrundande för sänkning.
Citera
2013-08-12, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joemag
Någon här som köpt bollar från NJgolf.se? Verkar vara bra priser men tänkte om någon har direkta erfarenheter...
Köpte ett par dussin hex chrome i B klass. Såg helt nya ut. Tog 2-3 dagar med leveransen.
Citera
2013-08-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Ja det är fel. Bara hcpgrundande för sänkning.

Tänkte väl! Aja det är väl skitsamma egentligen men ändå. Han är rätt jävla lustig PRON på min klubb. Ett par månader sedan så spelade vi scramble eller vad det heter, 3-mannalag. När vi lämnade in scorekortet efter rundan började han snacka om att jävlar vilken runda grabbar! Det här kommer att bli rejäla sänkningar! Haha!
Citera
2013-08-12, 12:36
Medlem
Hej! Har genom ett greenfeesamarbete gratis spel på Partille GK, Sjögärde GK samt på Gräppås GK. Hur är banorna? Vilken bör besökas om man måste välja någon?
Citera
2013-08-12, 12:59
Moderator
Semesters avatar
Jag beställde en klubba från golfstoreeurope förrförra onsdagen och den skickades från deras lager förra måndagen, alltså exakt en vecka sedan. Jag har dock fortfarande inte hört något om paketet och jag har inget trackingnummer vad jag kan se.

Hur lång tid tog det för er att få hem beställningar från Golfstoreeurope?
Citera
2013-08-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Jag beställde en klubba från golfstoreeurope förrförra onsdagen och den skickades från deras lager förra måndagen, alltså exakt en vecka sedan. Jag har dock fortfarande inte hört något om paketet och jag har inget trackingnummer vad jag kan se.

Hur lång tid tog det för er att få hem beställningar från Golfstoreeurope?

Har inte beställt från golfstoreeurope men från golfonline, fick inget trackingnummer(mailade dom och fick) och det tog 1 vecka.
Citera
2013-08-12, 13:36
Medlem
Är det någon som har koll på märket yonex, är det något att ha?
Citera
2013-08-12, 13:45
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suggelito
Är det någon som har koll på märket yonex, är det något att ha?
För badmintonrack, absolut! Där är de av exponering att döma mer eller mindre världsledande.

Vad gäller golf har jag ingen aning. Visste faktiskt inte om att de ens gjorde golfklubbor, trots att jag tycker mig ha hyfsad koll på golfmarknaden.
Citera
2013-08-12, 13:46
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Har inte beställt från golfstoreeurope men från golfonline, fick inget trackingnummer(mailade dom och fick) och det tog 1 vecka.
Ok, tack!
Jag ger det några dagar till.
Citera
2013-08-12, 13:51
Medlem
mustams avatar
Citat:
Ok, tack!
Jag ger det några dagar till.
Kolla på ditt account på golfstoreeurope. brukar stå i din beställning. gå sedan in på parcelforce.com och skriv in din "kod"
Citera
2013-08-12, 14:41
Medlem
Citat:
För badmintonrack, absolut! Där är de av exponering att döma mer eller mindre världsledande.

Vad gäller golf har jag ingen aning. Visste faktiskt inte om att de ens gjorde golfklubbor, trots att jag tycker mig ha hyfsad koll på golfmarknaden.

Jo det visste jag:-) men golfklubborna såg jag bara av en slump på golfbidder och undrade om någon hade erfarenhet av dem? Letar nämligen efter ett järnset och de var rimliga priser för en student så hoppas att någon kunde göra mig lite visare kring dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in