Citat:
Ursprungligen postat av
Pulverbooi
Nu tkr jag att du pratar lite väl mkt strunt?du som är golftränare borde väl veta lite bättre om utrustning och kvalité?
Personligen har jag begränsad hands on-erfarenhet med klubborna men ett par av medlemmarna på klubben har Yonex i bagen. Några vet jag är nöjda med det några andra har köpt i andra hand och så småningom bytt ut.
Jag är väl medveten om att Yonex gör några olika modeller som träffar lite olika prisnivåer, och naturligtvis är det beroende på detta olika kvalité på sakerna (Precis som jag erkänner att Cobra eller Callaway har olika kvalité beroende på vad du betalar). Som jag tolkade inlägget jag svarade på hade personen i fråga hittat ett par riktigt billiga klubbor från Yonex och då lär de inte bara vara deras billigare modell utan även kanske ha ett par år på nacken. Av den anledningen kan kvalitén vara sämre och med stor sannolikhet är.
Visst är märket stort i Asien som jag förstår men inte särskilt i Sverige (på golfsidan). De gånger jag själv har sprungit på det så har det varit i diverse Golf Outlets runt om i Sverige. Såvitt jag vet så finns det inte heller någon svensk återförsäljare av klubborna. Därför min något förhastade slutsats.