2013-08-12, 14:57
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suggelito
Jo det visste jag:-) men golfklubborna såg jag bara av en slump på golfbidder och undrade om någon hade erfarenhet av dem? Letar nämligen efter ett järnset och de var rimliga priser för en student så hoppas att någon kunde göra mig lite visare kring dem

De är billigare än andra märken av en anledning, så mycket säger jag.
Citera
2013-08-12, 15:00
Medlem
darcodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phofman
Hej! Har genom ett greenfeesamarbete gratis spel på Partille GK, Sjögärde GK samt på Gräppås GK. Hur är banorna? Vilken bör besökas om man måste välja någon?

Kan inte säga nåt om de andra banorna, men Sjögärde rekomenderas varmt. Mycket fin bana.
Citera
2013-08-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

Jag förstår att det kanske inte är samma kvalité som de dyra märkesjärnen men i dagsläget spelar jag med ett 15 år gammalt set från yamato så gissar att de skulle vara bättre än dem i alla fall.
Citera
2013-08-12, 15:25
Medlem
Citat:
Jag förstår att det kanske inte är samma kvalité som de dyra märkesjärnen men i dagsläget spelar jag med ett 15 år gammalt set från yamato så gissar att de skulle vara bättre än dem i alla fall.

Underskatta inte gamla klubbor. 15 års klubbor som var billiga då är säkert bättre än dagens för samma pris. Har du nyss börjat så spelar det ingen roll.
Citera
2013-08-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Nu tkr jag att du pratar lite väl mkt strunt?du som är golftränare borde väl veta lite bättre om utrustning och kvalité?
Citera
2013-08-12, 16:20
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulverbooi
Nu tkr jag att du pratar lite väl mkt strunt?du som är golftränare borde väl veta lite bättre om utrustning och kvalité?

Personligen har jag begränsad hands on-erfarenhet med klubborna men ett par av medlemmarna på klubben har Yonex i bagen. Några vet jag är nöjda med det några andra har köpt i andra hand och så småningom bytt ut.

Jag är väl medveten om att Yonex gör några olika modeller som träffar lite olika prisnivåer, och naturligtvis är det beroende på detta olika kvalité på sakerna (Precis som jag erkänner att Cobra eller Callaway har olika kvalité beroende på vad du betalar). Som jag tolkade inlägget jag svarade på hade personen i fråga hittat ett par riktigt billiga klubbor från Yonex och då lär de inte bara vara deras billigare modell utan även kanske ha ett par år på nacken. Av den anledningen kan kvalitén vara sämre och med stor sannolikhet är.

Visst är märket stort i Asien som jag förstår men inte särskilt i Sverige (på golfsidan). De gånger jag själv har sprungit på det så har det varit i diverse Golf Outlets runt om i Sverige. Såvitt jag vet så finns det inte heller någon svensk återförsäljare av klubborna. Därför min något förhastade slutsats.
Citera
2013-08-12, 16:44
Moderator
Semesters avatar
Lustigt, Schenker skickar snigelpost (inte SMS alltså) med avi om att man ska hämta ut sitt paket.
Citera
2013-08-12, 16:50
Medlem
Citat:
Jo det visste jag:-) men golfklubborna såg jag bara av en slump på golfbidder och undrade om någon hade erfarenhet av dem? Letar nämligen efter ett järnset och de var rimliga priser för en student så hoppas att någon kunde göra mig lite visare kring dem
Är du student så har du ju gott om tid istället Där är alltid en massa bra set på Blocket om man vet vad man skall leta efter, de kunde göra klubbor för 10-15 år sedan också och de kan man få nästan gratis idag.

Spelar själv på 15 år gamla Yonex men vad som då var deras snordyra proffsmodell, underbara klubbor.
Citera
2013-08-12, 17:34
Medlem
tjorven86s avatar
Om man går en 18-runda ensam, är den handikapgrundande trots avsaknaden av markör?
Citera
2013-08-12, 17:36
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven86
Om man går en 18-runda ensam, är den handikapgrundande trots avsaknaden av markör?
Nope
Citera
2013-08-12, 19:13
Medlem
Någon som vet vad den stora skillnaden är mellan Cobra Cell driver och Cobra AMP D Driver? Har sökt lite på nätet men inte hittat något. Antar att jag kan fråga på Dormy men ska eventuellt köpa en begagnad Cell.

http://www.dormy.se/drivers-138/cobr...l_orange-92569

http://www.dormy.se/drivers-138/cobra-amp_d-130949
Citera
2013-08-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockemedfoten
Någon som vet vad den stora skillnaden är mellan Cobra Cell driver och Cobra AMP D Driver? Har sökt lite på nätet men inte hittat något. Antar att jag kan fråga på Dormy men ska eventuellt köpa en begagnad Cell.

http://www.dormy.se/drivers-138/cobr...l_orange-92569

http://www.dormy.se/drivers-138/cobra-amp_d-130949

Jämför AMP-D drivern med AMP drivern inte Cell. Skillnaden på järnen är skaftet och klubbhuvudet, minimala skillnader har jag läst... skillnaden mellan drivsen är säkert liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in