Citat:
Dedär har jag funderat smått på, custom fitting, du gör klubborna efter just din sving.
Hur många med/hög handikappare ändrar inte sin sving, ändrar du uppställning så kan klubban bli kortare och längre. Jag har sett flera som har 70% av sulan i luften vid adressering.
Hur många med/hög handikappare ändrar inte sin sving, ändrar du uppställning så kan klubban bli kortare och längre. Jag har sett flera som har 70% av sulan i luften vid adressering.
En custom-fitting är för din nuvarande sving och visst kan lien ex påverkas av uppställningen. Men ser vi till skaftens hårdhet och längd har det aldrig med en så enkel sak att göra. Så visst kan du förändra dig ur custom fittade klubbor. Men pratar vi grunder så är det fortfarande bättre än hyllset.
Citat:
Finns det ett alternativ utan all inclusive? Av egna erfarenheter är inte fri golf + all inclusive en bra kombination. Antingen åker man med all inclusive och lägger fokus på en runda golf, sol & bad. Eller så är fokus golfen och då spenderar man i princip alla soltimmar på golfbanan. Vilket gör all inclusive rätt värdelöst.
Jag håller med. Dessutom gäller oftast all inclusive på hotellen, sällan på golfbanan. Så vatten etc kostar ändå, tyvärr.
Citat:
Alright, då får det bli en custom fitting hos Dormy World of golf i nästa vecka. Har ett set Callaway x18 hemma som jag är sugen på att damma av och testa för ett par rundor innan. Är dock lite nojjig över att det är nån Kina-kopia då det inte står nåt på skaften. Finns det nåt sätt att försäkra sig om att stickorna är äkta?
Finns väl inget direkt sätt att avgöra det på. Vad spelar det för roll ändå - de är så gamla att du ändå inte tjänar något på att sälja dem.