2014-01-15, 11:22
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Den fick jag med, när jag tog grönt kort.
Vilket känns jäkligt diffust. Hur många här har hållit i en tandkrämstub i annat syfte än att få ut just tandkräm?
Citera
2014-01-15, 17:41
Medlem
Kollade lite å simulatorer och lunch monitors och hittade denna.

http://www.dormy.se/tillbehor-149/sw...gsa_pro-131056

Någon som har den eller någon annan monitor ni kan rekommendera?.
Citera
2014-01-15, 19:18
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten

Äger androidversionen, men har inte använt den tillräckligt för att kunna rekommendera den eller inte.

kika på denna video där den "jämförs" med trackman. http://www.youtube.com/watch?v=azbxjZ7hJH4
Citera
2014-01-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Äger androidversionen, men har inte använt den tillräckligt för att kunna rekommendera den eller inte.

kika på denna video där den "jämförs" med trackman. http://www.youtube.com/watch?v=azbxjZ7hJH4

Intressant, kollat på den videon + några till. Sitter pluppen/mottagaren bra på klubban?. Vad har du för underlag när du slår(om du är inomhus)?.
Citera
2014-01-15, 20:27
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Intressant, kollat på den videon + några till. Sitter pluppen/mottagaren bra på klubban?. Vad har du för underlag när du slår(om du är inomhus)?.

ja den sitter bra, har inga problem att den skulle vrida sig eller liknande mellan slagen. Har använt inomhus från vanlig rangematta i golfhallen.
Citera
2014-01-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
ja den sitter bra, har inga problem att den skulle vrida sig eller liknande mellan slagen. Har använt inomhus från vanlig rangematta i golfhallen.

Okej, själv har jag handen rätt högt upp på klubban. Verkar väldigt intressant, för min del skulle jag försöka sätta upp något i garaget. Ska försöka kolla lite mer.
Citera
2014-01-16, 07:23
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Tycker du?. Låter som ett bra pris, jämfört med andra affärer verkar det billigt...vissa har inte kvar dom heller, vilket gör att man måste köpa årets modell som är betydligt dyrare.

Jag prisdumpade de sista jag hade till nästan halva priset i september eftersom Cobra kommer med helt nya modeller i år. Och många med mig. Vänta till BIO Cell lanseras så lär priset sjunka.

Citat:

Har en bekant som provat den med TrackMan och säger att den ger vissa värden riktigt bra i jämförelse. Men den ger ju inte hela bilden vilket gör den ganska meningslös.

Jag ska ta upp ggrepptrycket snart då jag har lite mer tid!
Citera
2014-01-16, 09:50
Medlem
Iam-Varfors avatar
Kingen eller någon annan som vet! Jag har fått ett erbjudande om att köpa 8 Project X 6.5 Skaft till mina järn 1000kr, för skaften + ev monteringskostnad.

Jag provslog dom på stället och jag gillade skaftet skarpt, det jag undrar om det ens går att säga så här är att kan dom hjälpa mig att få ner bollbanan lite? Just nu slår jag hyfsat långt och högt tex carry J7 ligger på 165-170 m. Tror mycket utav längderna beror just på att det är regular i mina järn nu och jag slår fruktansvärt högt med dom.

Så frågan var PRX 6.5 tror du/ni att bollbanan kommer bli något lägre än innan och är det ett bra pris? (Skaften är beg men mycket bra skick)
Citera
2014-01-16, 10:48
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
KinG-NothinG skrev

Intressefråga till alla som har haft golfinstruktioner de senaste åren -
1. Har grepptryck nämnts någon gång under era lektioner?
2. Om så, vad är er bild av grepptryck, något speciellt man bör försöka uppnå?

Grepp är otroligt komplicerat. Men generellt, det får inte vara så löst så att det finns risk att klubban kan glida, vrida sig eller vicka i greppet. Det får inte vara så hårt så att man riskerar spänna handleder, armar och axlar.
Citera
2014-01-16, 10:54
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bjebbosten skrev

Okej, själv har jag handen rätt högt upp på klubban. Verkar väldigt intressant, för min del skulle jag försöka sätta upp något i garaget. Ska försöka kolla lite mer.

Om jag hade haft tillgång till ett garage så hade jag skaffat mig en ordentlig slagmatta och ett nät. Oavsett om man tar lektioner eller kollar på tuben så måste man slå bollar, många bollar, det finns ingen genväg, simulatorer och lunch monitors är inte så viktigt i början.
Citera
2014-01-16, 12:38
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Kingen eller någon annan som vet! Jag har fått ett erbjudande om att köpa 8 Project X 6.5 Skaft till mina järn 1000kr, för skaften + ev monteringskostnad.

Jag provslog dom på stället och jag gillade skaftet skarpt, det jag undrar om det ens går att säga så här är att kan dom hjälpa mig att få ner bollbanan lite? Just nu slår jag hyfsat långt och högt tex carry J7 ligger på 165-170 m. Tror mycket utav längderna beror just på att det är regular i mina järn nu och jag slår fruktansvärt högt med dom.

Så frågan var PRX 6.5 tror du/ni att bollbanan kommer bli något lägre än innan och är det ett bra pris? (Skaften är beg men mycket bra skick)

Utan att veta dina speccs är det ju egentligen bara en gissningslek, men om du har den längden med en J7 och enligt dig ett för mjukt skaft så visst. Ett styvare skaft bör hjälpa till att hålla ner bollen lite grann för dig, men det är troligen bara spinnen som minskar.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Grepp är otroligt komplicerat. Men generellt, det får inte vara så löst så att det finns risk att klubban kan glida, vrida sig eller vicka i greppet. Det får inte vara så hårt så att man riskerar spänna handleder, armar och axlar.

Eftersom jag har en del tankar och idéer själv vore det intressant att höra vad detta baseras på?
Citera
2014-01-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor

Riktigt bra pris.
Bollflykten borde bli lägre men det är mycket som borde bli som ändå inte blir.

Värt att tänka på är att du går upp ett par steg, 6,5 är enligt mig betydligt styvare än s300 skaft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in