Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Måste køpa nytt skaft till min Titleif 910-D3. Har haft den i två år och køpte den med Aldila RIP 60 Stiff som lika gärna kan användas som spett i trädgår'n. Helt død känsla.
Nu ligger en Aldila NV55 (längd +1,5") i korgen hos Golfstoreeurope, det är ett skaft jag gillat tidigare och har på Pingdrivern som jag använder istället før spettet - men jag har inte klickat på beställ ännu.
Funderar som alternativ på att ta ett vridstyvt regularskaft men att de sänker kickpointen genom att kapa skaftet nerifrån när de gør skaftet åt mig, det har jag gjort tidigare på just det skaftet (men på stiff).
Vad är mina alternativ?
Jag har inte riktigt koll på dig som golfare men +1.5" på drivern är ju riktigt långt, gissar att du haft det förut. Men att få tag på ett skaft 1.5" förlängt och tippat låter som du kan få ett väldigt intressant (och styvt) skaft trots att du har en låg kickpoint.
Hade nog gått på det skaftet du gillar eller har använt förut.
Skulle även slå ett slag för Tour AD di-6. Sen det kom ut i fjol har det varit hur populärt som helst under custom fittings jag gjort både bland medelgolfare och bättre spelare. Har själv tryckt i ett min Cobra AMP från i fjol efter att provat RIP. Känns som att skaftet lever och sköter jobbet åt dig.