2013-05-24, 18:03
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
D:et lär garanterat stå för demo då Cobra tog dessa klubbor ur produktion i november. Däremot blev jag intresserad och ska försöka få tag i min säljare idag och se om han kan svara på den frågan. Diskussionen om Dormy har vi haft mycket på sistone, kika bak lite i tråden så kan du läsa upp lite.

Dock kan du nästan garanterat glömma att custom fitta Cobra AMP i år - som sagt har de slutat tillverkas och om någon på Dormy låter dig köpa AMP "custom fittade" så kan jag till 99% säkerhet säga att du blivit lurad att köpa ett hyllset.

Skulle verkligen uppskatta om du skulle kunna kolla upp det! Jag gillade verkligen AMP
Har du någon aning om varför dom slutade tillverkas ?

Såg att den här sidan hade AMP http://www.golfstoreeurope.com/Kits.aspx?ModelID=3251 Vad tror du om den ? Eller skulle du rekommendera några liknande klubbor ? (Antar att ingen klubba är den andra lik men skulle ändå uppskattas!)
Citera
2013-05-24, 20:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Skulle verkligen uppskatta om du skulle kunna kolla upp det! Jag gillade verkligen AMP
Har du någon aning om varför dom slutade tillverkas ?

Såg att den här sidan hade AMP http://www.golfstoreeurope.com/Kits.aspx?ModelID=3251 Vad tror du om den ? Eller skulle du rekommendera några liknande klubbor ? (Antar att ingen klubba är den andra lik men skulle ändå uppskattas!)

De slutade tillverkas eftersom modellen byttes ut mot nya AMP Cell - den i orange är mycket lik original AMP.
Citera
2013-05-24, 20:56
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
De slutade tillverkas eftersom modellen byttes ut mot nya AMP Cell - den i orange är mycket lik original AMP.

Så jag får helt enkelt prova AMP Cell istället ? Synd, gillade verkligen AMP och såg fram emot ett eventuellt köp
Fick du reda på vad skillnaden på AMP och AMP-D var ? Skulle vara kul att veta!

Tack så mycket för hjälpen KinG-NothinG! Uppskattas verkligen
Senast redigerad av Sebbee8 2013-05-24 kl. 20:59.
Citera
2013-05-24, 20:58
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:

Länken som jag länka ( http://www.golfstoreeurope.com/Kits.aspx?ModelID=3251 ) Vad tror du om den ? Går det inte att köpa där ifrån ?

Tack igen KinG!
Citera
2013-05-25, 01:52
Medlem
zeeekes avatar
Vet ni nåt om märket OLYO?

tänkte köpa en bag med klubbor som är från OLYO
men hittar ingen information på nätet om just OLYO och deras hemsida är nere.

Vad tycker ni om OLYO och om ni ens har hört talas om det.

OBS! Är en riktig nybörjare på golf
Citera
2013-05-25, 08:45
Moderator
Gromguttens avatar
Måste køpa nytt skaft till min Titleif 910-D3. Har haft den i två år och køpte den med Aldila RIP 60 Stiff som lika gärna kan användas som spett i trädgår'n. Helt død känsla.

Nu ligger en Aldila NV55 (längd +1,5") i korgen hos Golfstoreeurope, det är ett skaft jag gillat tidigare och har på Pingdrivern som jag använder istället før spettet - men jag har inte klickat på beställ ännu.

Funderar som alternativ på att ta ett vridstyvt regularskaft men att de sänker kickpointen genom att kapa skaftet nerifrån när de gør skaftet åt mig, det har jag gjort tidigare på just det skaftet (men på stiff).

Vad är mina alternativ?
Citera
2013-05-25, 08:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Så jag får helt enkelt prova AMP Cell istället ? Synd, gillade verkligen AMP och såg fram emot ett eventuellt köp
Fick du reda på vad skillnaden på AMP och AMP-D var ? Skulle vara kul att veta!

Tack så mycket för hjälpen KinG-NothinG! Uppskattas verkligen

Min säljare kunde inte svara på rak arm men misstänkte också att D:et stod för demo.

Citat:
Länken som jag länka ( http://www.golfstoreeurope.com/Kits.aspx?ModelID=3251 ) Vad tror du om den ? Går det inte att köpa där ifrån ?

Tack igen KinG!

Har ingen om deras lagerstatus på saker och ting eller hur de gör med sakerna. Visst finns det möjligheter att en så pass stor butik har möjlighet att göra dessa ändringar.

Citat:
Ursprungligen postat av zeeeke

Den korta versionen är att OLYO är billig skit som massproduceras och säljarna har bra förtjänst på. Å andra sidan är det klubbor som går att slå bollar med lika mycket som flera andra dyrare märken, det är snarare kvalitén som är usel.
Citera
2013-05-25, 08:54
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeeeke

OLYO är norska sportgrossisten Crescos egna märke, säkert helt ok "komma-igång" saker som inte behøver kosta så mycket. Jag hade många norska kompisar som spelade med dem tidigare. På den tiden norska kompisar spelade golf.

http://www.chrisco.no/index.php?opti...=20&Itemid=183

Kolla lite i nybørjartråden om du vill ha tips och råd. https://www.flashback.org/t332874

Citat:
Den korta versionen är att OLYO är billig skit som massproduceras och säljarna har bra förtjänst på. Å andra sidan är det klubbor som går att slå bollar med lika mycket som flera andra dyrare märken, det är snarare kvalitén som är usel.

Kan vara därfør mina norska kompisar gav sig. Men värre är de som køper piratkopior...
Citera
2013-05-25, 09:04
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Måste køpa nytt skaft till min Titleif 910-D3. Har haft den i två år och køpte den med Aldila RIP 60 Stiff som lika gärna kan användas som spett i trädgår'n. Helt død känsla.

Nu ligger en Aldila NV55 (längd +1,5") i korgen hos Golfstoreeurope, det är ett skaft jag gillat tidigare och har på Pingdrivern som jag använder istället før spettet - men jag har inte klickat på beställ ännu.

Funderar som alternativ på att ta ett vridstyvt regularskaft men att de sänker kickpointen genom att kapa skaftet nerifrån när de gør skaftet åt mig, det har jag gjort tidigare på just det skaftet (men på stiff).

Vad är mina alternativ?

Jag har inte riktigt koll på dig som golfare men +1.5" på drivern är ju riktigt långt, gissar att du haft det förut. Men att få tag på ett skaft 1.5" förlängt och tippat låter som du kan få ett väldigt intressant (och styvt) skaft trots att du har en låg kickpoint.

Hade nog gått på det skaftet du gillar eller har använt förut.

Skulle även slå ett slag för Tour AD di-6. Sen det kom ut i fjol har det varit hur populärt som helst under custom fittings jag gjort både bland medelgolfare och bättre spelare. Har själv tryckt i ett min Cobra AMP från i fjol efter att provat RIP. Känns som att skaftet lever och sköter jobbet åt dig.
Citera
2013-05-25, 09:12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
OLYO är norska sportgrossisten Crescos egna märke, säkert helt ok "komma-igång" saker som inte behøver kosta så mycket. Jag hade många norska kompisar som spelade med dem tidigare. På den tiden norska kompisar spelade golf.

http://www.chrisco.no/index.php?opti...=20&Itemid=183

Kolla lite i nybørjartråden om du vill ha tips och råd. https://www.flashback.org/t332874

Kan vara därfør mina norska kompisar gav sig. Men värre är de som køper piratkopior...

Du har helt rätt - även om OLYO och Stadiums 4D är så nära piratkopior du kan komma verkar det. Minns några gånger när jag hade gröntkort-kurser i Norge och det kom folk med Olyo-set där putterhuvudet kunde vara vridet åt ett håll, greppet åt ett och skaftet åt ett tredje.

Har även haft incidenter i Sverige med 4D där man kan tro att man köpt en demobag från 4D som ska visa alla sina möjliga skaft. Allt från juniorflex till stiff.

Men visst funkar det i början men jag skulle inte rekommendera att spela flertalet säsonger med grejerna (om man blir bättre).
Citera
2013-05-25, 10:49
Medlem
Whatevahs avatar
Citat:
..

Tränade wedgar igår och även om jag hade boll nästan vid högerfoten och händer en bit framför bollen så blir min bollbana fortfarande väldigt hög (bollen landar och stannar i princip direkt, men mer pga att den är hög än att den spinner). Då jag försöker slå spinnwedgar är detta inte direkt den bollbana jag vill ha, vilket gör mig fundersam över vad jag gör för fel. Använder en 60 graders wedge förresten. Är det jag inte får fram händer tillräckligt långt i bollträffen eller att jag har en tendens att lyfta kroppen vid impact (hjälpa den iväg, vilket är vanligt hos nybörjare skulle jag tro) eller finns det tusen olika anledningar och jag borde filma för att veta på riktigt?
Citera
2013-05-25, 11:55
Medlem
zeeekes avatar
Tack för era svar.

Gromgutten jag postade samma fråga på det andra forumet som du länkade också men fick inget svar så därför postar jag det här hos er.

Så du och King-nothing tycker att det är ändå ett helt ok set att börja med, OLYO alltså. ?
Det är i allafall ett helt sett "Familj" och helt nya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in