2010-02-01, 23:53
Medlem
Flexxuss avatar
www.golfpyramid.se är en riktigt bra sida för sin egen golfstatistik! www.aftergolf.se är nya facebook för golfspelare, två riktigt bra sidor!

Kan knappt beskriva med ord för hur golfsugen jag är...vill till en början åka utomlands på träningsläger men har inte råd, ska ju köpa nytt golfset också Ett resultatmål för säsongen är 73 i snittscore, absolut ingen omöjlighet då jag har riktigt hög högstanivå. Tänk om alla timmar varje dag i golfhallen ger resultat i sommar, wow kan knappt bärga mig isåfall
Citera
2010-02-02, 01:11
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexxus
www.golfpyramid.se är en riktigt bra sida för sin egen golfstatistik! www.aftergolf.se är nya facebook för golfspelare, två riktigt bra sidor!

Kan knappt beskriva med ord för hur golfsugen jag är...vill till en början åka utomlands på träningsläger men har inte råd, ska ju köpa nytt golfset också Ett resultatmål för säsongen är 73 i snittscore, absolut ingen omöjlighet då jag har riktigt hög högstanivå. Tänk om alla timmar varje dag i golfhallen ger resultat i sommar, wow kan knappt bärga mig isåfall

Att snitta 73 är grymt bra måste jag säga, jag har en polare som lirar i Elitlaget, och han snittar "bara" 77

Hur länge har du lirat?
HcP?
Lirar du på SAS Touren?

Länkarna uppskattas..som faan!
Men...jag skulle vilja ha en sida där vi alla här i tråden kan lägga upp statistik på Green träff, antal rundor, birdies, eagles, score, tävlingar...osv
Bara som en kul grej vi kunde hålla på med...jämföra våra kukar lite
Citera
2010-02-02, 21:52
Medlem
Flexxuss avatar
Ja 73 är verkligen sverigetoppen bland juniorer och med all träning och hur det känns så är det inte omöjligt, hade 76 i snittscore på 16 tävlingar i sommras med en pissdålig vårsäsong, 3 slag kan väl inte vara så mycket. Jag har 1.8 i hcp...min tränare tyckte verkligen jag skulle kvala till sas i höstas men kände mig inte riktigt mogen för det...
Du tänker mer som en sida vi skapar själva för att lägga in all statistik? för att på golfpyramid är det ju precis det man gör, lägger in sin egen golfstatistik. Sen skulle vi kunna bilda ett lag på GP tror jag..

Börja träna i grupp när jag var 6 men har varit på golfbanan sen dess att jag var 2 för farsan är golfpro så blir lätt så då
Senast redigerad av Flexxus 2010-02-02 kl. 22:09.
Citera
2010-02-07, 21:20
Medlem
Flexxuss avatar
Det där med att vi golfare på flashback ska ha en sida att lägga upp statistik och sånt och "tävla" mot varann, man skulle ju kunna starta en blogg och göra det lite snyggt på det viset? eller? bara jag som delar lite idéer nu
Citera
2010-02-08, 00:08
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexxus
Ja 73 är verkligen sverigetoppen bland juniorer och med all träning och hur det känns så är det inte omöjligt, hade 76 i snittscore på 16 tävlingar i sommras med en pissdålig vårsäsong, 3 slag kan väl inte vara så mycket. Jag har 1.8 i hcp...min tränare tyckte verkligen jag skulle kvala till sas i höstas men kände mig inte riktigt mogen för det...
Du tänker mer som en sida vi skapar själva för att lägga in all statistik? för att på golfpyramid är det ju precis det man gör, lägger in sin egen golfstatistik. Sen skulle vi kunna bilda ett lag på GP tror jag..

Börja träna i grupp när jag var 6 men har varit på golfbanan sen dess att jag var 2 för farsan är golfpro så blir lätt så då

Haha, coincidence. Min farsa är också golfpro så jag bodde på banan när jag var liten.
Citera
2010-02-08, 19:47
Medlem
daweeds avatar
Har flyttat till Malmö nu och fick just inbetalningskortet från min gamla klubb (2600:-). Min fråga är om det är möjligt att bli medlem på en okej bana i Malmö, och vad är då avgiften för en student? Eller är det omöjligt eller flera års väntetid för att få medlemskap? Är det ett bättre alternativ att bli medlem i någon skitklubb uppe i Norrland som har väldigt låg avgift och ändas spela på greenfee? Kommer nog spela ett 20-tal rundor i sommar åtminstone så vad rekommenderar ni?
Citera
2010-02-08, 19:51
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daweed
Har flyttat till Malmö nu och fick just inbetalningskortet från min gamla klubb (2600:-). Min fråga är om det är möjligt att bli medlem på en okej bana i Malmö, och vad är då avgiften för en student? Eller är det omöjligt eller flera års väntetid för att få medlemskap? Är det ett bättre alternativ att bli medlem i någon skitklubb uppe i Norrland som har väldigt låg avgift och ändas spela på greenfee? Kommer nog spela ett 20-tal rundor i sommar åtminstone så vad rekommenderar ni?

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte det är några problem alls. Kolla runt lite och se om det finns några klubbar som har studentmedlemsskap. Malmö GK har säkert det!
Citera
2010-02-08, 22:50
Medlem
tallmisters avatar
Vet inte om jag tänker satsa så mkt på golfen iår, kör hårt på longdrivingen istället Går riktigt bra just nu.
Hade 212 mph ballspeed igår som bäst på en inomhustävling
Citera
2010-02-08, 22:52
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
Vet inte om jag tänker satsa så mkt på golfen iår, kör hårt på longdrivingen istället Går riktigt bra just nu.
Hade 212 mph ballspeed igår som bäst på en inomhustävling

Jävlar!

Hur långt slår du?
Citera
2010-02-09, 01:11
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jävlar!

Hur långt slår du?
b'ror på vädret

i medvind har jag densvenska rekordet på 413,9 meter

på simulatorn snittade mina bästa slag runt 355m, så ungefär så långt eller kanske lite längre utomhus
Citera
2010-02-09, 16:23
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
b'ror på vädret

på simulatorn snittade mina bästa slag runt 355m, så ungefär så långt eller kanske lite längre utomhus

Tävlar den där Viktor fortfarande..?
Kommer ihåg han var på Sporten för nått år sen...stor och kraftigt byggd snubbe, slog över en Finlandsbår minns jag
Citera
2010-02-09, 21:34
Medlem
Flexxuss avatar
Citat:
b'ror på vädret

Är det Andreas från Orresta som pratar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in