Citat:
Ursprungligen postat av
This_is_me_
En gång i månaden? Jag behöver endast göra detta en gång om året. Ja, det är konstigt hur olika det är mellan alla landsting.
Till en början fick jag t.o.m. gå dit veckovis. Hyfsat segt. Men besöken går ju ganska snabbt och smärtfritt. Men har du alltid bara haft 1 besök per år eller har det blivit mer utdraget med tiden?
Citat:
Ursprungligen postat av
oryxocrake
Tack för ditt svar! Får hoppas att de ändå ger mig den medicinen jag behöver och jag tror funkar bäst, olyckligt att jag åkte dit mitt i/vid avslutad utredning bara.
Du fick väl det svaret du ville, men du bör nog ta det med en nypa salt. Om ni nu inte sitter i samma landsting, eller snarare har samma läkare. Eftersom personen i fråga bara behöver visa upp sig en gång per år. Om det inte har blivit mer och mer utdraget mellan kontrollerna. Men som till råga på allt sitter med en dagsdos på 160 mg. Ritalin förvisso, men det kändes som det var i högsta laget.
För jag tror knappast att det är något dom skiter i. Du kommer säkert inte ha några problem med att få ut din medicin, men jag misstänker att du kommer få lämna piss oftare. Eftersom dom med all sannolikt kommer tro att det finns en chans att du missbrukar. Men så länge du är ren så ska det nog inte vara några problem =)
Ville bara ge dig en annan infallsvinkel då det skiljer sig fruktansvärt mycket beroende på läkare, landsting etc. Men det kommer gå bra
Lycka till.