Hej jag har en fråga ang det här adhd symtomen, det känns som jag passar väldigt bra in i den här kategorin, har aldrig tänk på detta tills för ett tag sen när jag började besöka sjukvården för diverse "problem"
Har haft en jävla sjuk uppväxt, misshandel, psykisk misshandel osv, riktigt skit helt enkelt. Har sen jag minns haft stora problem med min koncentration, alltid varit hyperaktiv eller vad man ska kalla det, hamnade ofta i bråk under skoltiden, ofta någon som provocerade mig vilket slutade med att jag förnedra personen på plats = blir påhoppad, jag får blackout, går berserk, slår skiten ur personen. Nu i senare år har jag lyckats undvika bråk osv, men blir istället extremt aggresiv när jag blir uppretad/sårad, händer ofta att jag slår/sparkar sönder saker, skadar mig själv i farten.
Skolan är totalt i skit, allt med böcker, skrivande går åt helvete, ser ingen mening i att argumentera/diskutera i text eller med folk, bryr mig helt enkelt inte, tycker någon att rasism är ok så tyck det, jag bryr mig inte och har inget att säga om det tex. Matten förstod jag bra i ung ålder, kan va för jag var tvingad till att lära mig annars kom piskan fram, under gymnasiet var matten åt helvete, jag kunde sitta och göra prov med facit och ändå inte fatta ett skit. + att jag alltid var först med att lämna provsalen, antingen kan jag allt på provet eller inte, jag orkar inte sitta och tänka efter, slutar med att jag ritar massa skit på provpappret istället..
Hade fåtal vänner under uppväxten och även nu i vuxen ålder, jag hör aldrig av mig till dem, saker jag ska göra skjuter jag upp/glömmer bort tills det blir försent, spelar mycket spel, allt känns lättare när jag lever in mig i min egna värld, sömnen är skit, har en miljon tankar i huvet, klump i magen, snabbt slående puls. Jag klarar inte att gå ut mestadels, får massa tvångstankar att folk tittar/skrattar åt mig. Mitt ex gnällde jämt att jag inte kunde sitta still, ryck i benen osv, samt att jag tydligen avbryter henne mitt i en mening vilket hon blev skitsur för, själv förstod jag inte att jag gjorde det osv.
Alla jag känner har ett mål i livet, satsar på skolan/jobb/hobbyn, jag vill också göra det men det går inte, jag har inga direkta mål, enda målet jag har är att jag ska må bra och klara mig i livet, fast jag har ingen aning om hur, har gjort en del online tester på adhd och add, fick 31/31 och 69/70 på testerna även något test på expressen gav mig 6/6. Ja jag svarade ärligt på frågorna, sen är jag skeptiskt men även orolig till att testerna kan vara "genuina" på något sätt
Går på någon slags utredning hos psykolog (tror jag ) ang koncentrationssvårigheterna samt uppväxten som de menar kan ha en påverkan på den jag är idag, första besöket jag hade var jättepinsamt, pillade på trådar, kollade ut genom fönstret efter flygplan, pratade i 150km/h hon sa att vi behöver ses igen vilket har nojjat upp mig. Samtidigt om jag nu har något adhd eller liknande och det finns medicin för det så skulle jag göra allt för att se om det funkar!
Det enda jag vill är att bli "normal" för jag vet/det känns att folk tittar snett på mig, vänner, familj osv. Får snabbt utbrott för ingenting när jag pratar med familjen, stör mig på att de väsnas och inte kan göra saker tyst (en av mina tvångstankar är att allt jag gör ska göras så tyst som möjligt osv)
Blev en jävla text nu, hoppas den är läsbar, känner någon igen sig med det jag skriver? Behöver fan råd..