2013-06-13, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Ja, ingen tvekan om att det är åklagarna som har problem.

Vad är det för problem du ser för åklagarna? Den misstänkte blev häktad på sannolika skäl och den misstänktes begäran att släppas avslogs. Nya bevis ska presenteras i morgon. Det går ju helt i åklagarnas linje.
Citera
2013-06-13, 16:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Alla spelar ju liksom inte poker MrFold och många har inte en susning om vad floppen eller rivern eller vem Phil Ivey är i poker är så jämförelsen var väldigt taskig...

Tur för mig att jag spelar lite poker så jag fattade iaf

Nä sant :-) Vi får svenskanpassa exemplet lite: Tänk dig att du spelar mörkpoker och får fyrtal i damer när motspelaren får fyrtal i knektar och så vidare typ... Eller ska vi ta Svälta räv eller Bluffstopp som exempel kanske
Citera
2013-06-13, 16:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Menar du alltså att du inte kan dra några slutsatser av åklagarnas begäran?
Tror inte det är så många som inte förstår vad deras utspel innebär för bevisläget just nu.

Nej, det kan jag faktiskt inte, vad ska jag kunna dra för slutsats av detta när jag vet att det inte är ovanligt med häktningstider för mordfall på cirka ett halvår.

Jag har aldrig varit med om att det i något av alla mordfall jag har följt, oavsett bevisning och även om erkännande funnits, gått till åtal efter 2 veckors häktning på sannolika.

Vilket utspel menar du att en omhäktning är, det är ett normalt förfarande i alla svåra brottsfall där det finns mycket att analyser att göra, många saker att utreda och många att förhöra, samtidigt som man inte får någon hjälp av den misstänkte då denne nekar.

Jag menar, hade det blivit åtal nu hade jag blivit mäkta förvånad och undrat vad det är för utspel åklagren sysslar med.
Citera
2013-06-13, 16:49
Avslutad
RHDF

ja bilden lades upp samma dag som hon blev efterlyst, så? Sen när de inser att folk med livlig fantasi här på flashback tolkar det åt helvete så kommenterar de det, är det så jävla konstigt?

OCh vadå äckliga kommentarer?

RIP tror jag förövrigt gällde FISKEN som finns på bilderna de kommenterade...

ja det är jävligt konstigt!!!! Hade min vän återigen suttit misstänkt för det brottet..så hade inte nån i min närhet,vänner ,familj ..suttit och drivit om det!!!
Utan suttit utanför häktet och bönat att det inte skulle kunna vara möjligt!!!
Citera
2013-06-13, 16:52
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
Absolut så måste man fokusera på den häktade..men är man så pass nära vänner..och ens vän sitter häktad/anhållen för så grovt brott..så finns det ingen normal människa som skulle skämta om sin vän på det viset!!
Samt att bilden är tagen redan innan benen hittades...samt att hans vän lägger upp en bild från en båt..skriver så äckliga komentarer ..och R.Å avslutar konversionen med R.I.P ??

Är det ett ritual mord så finns det inte för min del en tvekan om att det är fler än 1 gm..
sen så hoppas jag självklart att det inte är så...
Kolla runt lite bland K.j närmaste vänner och du hittar mycket omänskligt!
Men som sagt bara en teori ,hoppas jag har fel!

Kolla runt lite bland vad unga grabbar laddar upp på Facebook och andra sajter öht taget och du lär hitta hur mycket som helst i samma väg. Och mycket värre. Det bevisar liksom ingenting.

OM de nu begått ett mord tillsammans så kan du väl inte på fult allvar tro att de i så fall skulle sitta och antyda det i facebookposter samtidigt som deras kompis sitter anhållen och de undrar om han tänker tjalla eller inte?
Citera
2013-06-13, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är åklagarens jag menade och jag citerar den.

" Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid.
Förlängning begärs därför till den 28 juni 2013.
Det finns fortfarande behov av att den misstänkte är ålagd
restriktioner. "

Det är allt som står i ansökan till tingsrätten, namn på den tilltalade och var han förvaras finns också.

Rutinmässigt så det heter duga.

Jahapp, Bosse ansträngde sig lite mer då fastän lite datum här och där vart fel.
Men och andra sidan så behöver ju åklagarsidan inte anstränga sig allt för mycket,
deras ansökan går igenom hursomhelst.
Jag har läst någonstans,någongång att åklagarn får igenom 9 av 10 häktningar,
ifall det stämmer kan man nog skriva i princip vad som helst,lite trist är det nog.
Citera
2013-06-13, 16:57
Medlem
Citat:
Det ända jag ser utifrån deras Fb är att den 3/5 var grabbarna samlade
5/5 uppdateringar på FB
men 4/5 helt tyst!!!
Du är medveten om att det finns folk som gör andra saker än sitter framför facebook och postar statusar 24/7? Eller är det ett nytt tecken på att man är misstänkt " Jaha, inte postat nån status på 24h, och inte har han fotat sin middag och lagt upp på instagram heller..ojojoj"

Citat:
sen kan man prata om deras grabb stil och hur dom pratar ,men fan sitter ens polare för sånt grovt brott, DÅ ÄR DET INGET SKÄMT LÄNGRE!!!
anser jag i alla fall!!
Exakt VAD är det du anser att de skämtat om? Får de inte kommentera att folk med vild fantasi, som du, fått för sig att de är satanistiska ritualmördare p.g.a en bild de postade innan de ens själva visste att VB var borta?
Citat:
Och sen bara intresset av att bara lyssna på tung ren slakt musik...tex en av låtarna på enas nya skiva!!! en i mängden där alla handlar om samma sak!!!
Ja.. Jo alla som lyssnar på musik med minsta anspelning på mord, blod eller "den mörke" är ju våldsdyrkande satanister..Det har Siewert Öholm sagt...
Citat:
FÖR MIG ÄR ALLT DETTA SJUKT!!

Völkommen till Flashback (och verkligheten) "You ain' t seen nothing yet"...
Citera
2013-06-13, 16:57
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Åklagarna har mer än VB:s blod i KJ:s bil, det kan du vara övertygad om. Extra tid erfordras för att göra ett omsorgsfullt jobb, och då får det ta den tid det tar. Kribba sitter på limstickan, det begriper både han och Forssberg.

KI*BA (*B)
Citera
2013-06-13, 17:01
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Ny bevisning mot 22-åringen
Citat:
Under den häktningsförhandlingen, som ska hållas under fredagen, kommer de nya uppgifterna att redovisas.

– Vi kommer att tala om för rätten vad som framkommit, säger Anna Bergström, kammaråklagare.

Men hon tror inte att man kommer att gå ut med de nya uppgifterna.

– Från vårt håll kommer det att vara väldigt förteget. Det finns väldigt många frågor som ska utredas, säger hon.

[...]

Under helgen fick polisen ta del av nya uppgifter om sommarstugan. Den kväll då Vatchareeya Bangsuan försvann, 4 maj, var det aktiviteter i stugan, enligt ett vittne. Vittnet har uppgett till polisen att cirka fem personer, varav en kvinna, befann sig på platsen.

Pickup avförd

Vittnet, som inte kan säga om kvinnan var den mördade 20-åringen, hävdar att bilar körde fram och tillbaka ända till 02.30-tiden. Det var högljutt och eldades intill stugan.
Citera
2013-06-13, 17:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Kolla runt lite bland vad unga grabbar laddar upp på Facebook och andra sajter öht taget och du lär hitta hur mycket som helst i samma väg. Och mycket värre. Det bevisar liksom ingenting.

OM de nu begått ett mord tillsammans så kan du väl inte på fult allvar tro att de i så fall skulle sitta och antyda det i facebookposter samtidigt som deras kompis sitter anhållen och de undrar om han tänker tjalla eller inte?

Det är inte alla som är så smarta så att de begriper att det de lägger ut på Facebook även läses av Obama, om man tillåts spetsa till det lite. KJ bekantskapskrets verkar inte tillhöra de vassaste knivarna i lådan, kanske därför delarna av VB kropp verkade vara demolerade som någon uttryckte det, kanske med hjälp av en spade.

Jag är inte övertygad om att någon i KJ spelkrets har med saken att göra, dock har jag avsatt ett par spänn på att så kan vara fallet, går inte att utesluta. Får inte åklagaren ihop storyn med det hon har nu så lär det fattas en eller flera pusselbitar, då är det dags att tänka utanför ramen lite, och en sådan pusselbit kan vara någon i KJ umgängeskrets. Uppenbarligen gillar de vad som skett i och kring det gula huset, musiksmaken talar sitt tydliga språk, och då är de iaf lite mer intressanta än den misstänktes pappa, AN, AB, MB, maffian osv., så tycker jag.
Citera
2013-06-13, 17:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är inte alla som är så smarta så att de begriper att det de lägger ut på Facebook även läses av Obama, om man tillåts spetsa till det lite. KJ bekantskapskrets verkar inte tillhöra de vassaste knivarna i lådan, kanske därför delarna av VB kropp verkade vara demolerade som någon uttryckte det, kanske med hjälp av en spade.

Jag är inte övertygad om att någon i KJ spelkrets har med saken att göra, dock har jag avsatt ett par spänn på att så kan vara fallet, går inte att utesluta. Får inte åklagaren ihop storyn med det hon har nu så lär det fattas en eller flera pusselbitar, då är det dags att tänka utanför ramen lite, och en sådan pusselbit kan vara någon i KJ umgängeskrets. Uppenbarligen gillar de vad som skett i och kring det gula huset, musiksmaken talar sitt tydliga språk, och då är de iaf lite mer intressanta än den misstänktes pappa, AN, AB, MB, maffian osv., så tycker jag.

Citerar mig själv, läste just:

Under helgen fick polisen ta del av nya uppgifter om sommarstugan. Den kväll då Vat*hareeya Ban*suan försvann, 4 maj, var det aktiviteter i stugan, enligt ett vittne. Vittnet har uppgett till polisen att cirka fem personer, varav en kvinna, befann sig på platsen.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7708520

Och då går mina tankar åter till satanisterna som KJ umgås med. Eller menar någon att han har ett annat umgänge som han festar med?

EDIT;Här kan även förklaringen till fyndplatserna skönjas, varför så nära KJ föräldrahem? Om det är mer än en person inblandad och mordet begicks vid sommarstugan så har man troligen konfererat och tagit ett gemensamt beslut, KJ som inte har alla ägg i samma korg är inte den som bestämmer, alla spelarna känner till det gula huset, de enas om att det är en bra plats på lagom avstånd från alla, men ingen tänker på att KJ föräldrar bor i närheten, inte ens KJ?
Senast redigerad av OY 2013-06-13 kl. 17:11.
Citera
2013-06-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citerar mig själv, läste just:

Under helgen fick polisen ta del av nya uppgifter om sommarstugan. Den kväll då Vat*hareeya Ban*suan försvann, 4 maj, var det aktiviteter i stugan, enligt ett vittne. Vittnet har uppgett till polisen att cirka fem personer, varav en kvinna, befann sig på platsen.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7708520

Och då går mina tankar åter till satanisterna som KJ umgås med. Eller menar någon att han har ett annat umgänge som han festar med?

det var nytt.. intressant..
men jag är nästan säker hon levde när hon lämnade hans lägenhet.
frågan är då, var det sommarstugan där hennes liv tog slut?
men jag vet inte.. tror som inte det.. tror bara det är en skyldig..
men jag vet inte..

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NSD: Ny bevisning mot 22-åringen

och jag sa hela tiden att pickup'en var avförd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in