2013-06-16, 11:11
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Många frågeställningar rör sig i huvudet just nu! Hur kunde Bodengrabb veta att VB hade en samsung?
[..]
Vill minnas att det har funnits en bild på Samsung-mobilen på VB:s Facebooksida.
Citera
2013-06-16, 11:12
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Många frågeställningar rör sig i huvudet just nu! Hur kunde Bodengrabb veta att VB hade en samsung? Vem hörde skrik från KJ: S lägenhet? Vem har sett KJ bära ut en död hund i en säck? Kan man verkligen lita på hans grannar. Kan det tänkas att KJ snällt skjutsat nån granne i sin bil?

Han visste det antagligen pga av hennes bilder på FB där hon fotar sig själv i spegeln & då ser man att hon har en samsung inget mer konstigt än så.

VBs FB sida e stängd nu med...

Edit: såg nu att jag va puck 2a
Citera
2013-06-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
OT: Jag håller med dig om att spekulationerna om diagnos är vidlyftiga. Liksom mycket annat spekukativt på denna tråd.

En eventuell neuropsykiatrisk diagnos är dock inte per automatik oförenlig med körkort.
Bra sagt.
Du får i det allra flesta fall körkort.
Och AS, adhd är neuropsykiatriska diagnoser där det utfärdas körkort oftast utan minsta problem.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-16 kl. 11:27.
Citera
2013-06-16, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det går att ta reda på vem ägaren är, men i så fall måste man veta adressen.
Samma väg som ödehuset ligger på.. Vad nu den vägen heter..
Citera
2013-06-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Vill minnas att det har funnits en bild på Samsung-mobilen på VB:s Facebooksida.

Enda fotot jag hittat med telefonen är DEN HÄR och den är 2,5 år gammal.
Citera
2013-06-16, 11:36
Medlem
Det röda huset där den avlagda bilen står borde polisen ha gått igenom eftersom den är nära ödehuset och direkt en möjlig styckningplats. Annat vore tjänstefel. De hade ju hela platsen avspärrad och letade med militär där några dagar så jag antar att de gjort sitt jobb
Citera
2013-06-16, 11:37
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Många frågeställningar rör sig i huvudet just nu! Hur kunde Bodengrabb veta att VB hade en samsung? Vem hörde skrik från KJ: S lägenhet? Vem har sett KJ bära ut en död hund i en säck? Kan man verkligen lita på hans grannar. Kan det tänkas att KJ snällt skjutsat nån granne i sin bil?

Jag vill ha det till att Bodengrabb hade tillgång till vittnesuppgifter och förhörsprotokoll, antingen direkt eller via en läckande polis. Den polisen fick det nog hett om öronen, då det mesta ska loggas för att komma åt uppgifter. Det var därför han blandade in en helt annan kille i början, en som faktiskt kände KJ och var med i söket. Bodengrabb var nog aldrig med i något sök. Han visste för mycket från för många olika platser. Det är min teori.
Citera
2013-06-16, 11:37
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Enda fotot jag hittat med telefonen är DEN HÄR och den är 2,5 år gammal.

Finns nyare bilder på hennes stängda FB sida där hon har en Samsung S3 tror jag det är.
Citera
2013-06-16, 12:00
Medlem
NisseNyfikens avatar
Fråga dig själv av 10 stycken karate tränade par om man letar efter blod i bagageutrymmet efter sin partner hur många av dom 10 stycken fallen hittar man blod där jag skulle vilja säga noll...

Sedan kan det vara lite förvillande med benen i stugan m.m men det tror jag beror på att mördaren ville att kroppen skulle bli hittad. Även en dåre kan ha samvete.

Dom har säkerligen tunga blod spår men dom spar dom till rättegången man vill ha så bra bild som mögligt så att fallet blir löst och dömt när det väl blir rättegång därför kan man tycka att det ser lite klent och tunt nu men dom har mer.

Frågan är väl bara hur länge han får sitta.

Slutanalyserat
Citera
2013-06-16, 12:24
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
visst va det en rågång å stenröse

Kolla lite runt om kring också Rammstein :-)
Citera
2013-06-16, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Fråga dig själv av 10 stycken karate tränade par om man letar efter blod i bagageutrymmet efter sin partner hur många av dom 10 stycken fallen hittar man blod där jag skulle vilja säga noll...

Sedan kan det vara lite förvillande med benen i stugan m.m men det tror jag beror på att mördaren ville att kroppen skulle bli hittad. Även en dåre kan ha samvete.

Dom har säkerligen tunga blod spår men dom spar dom till rättegången man vill ha så bra bild som mögligt så att fallet blir löst och dömt när det väl blir rättegång därför kan man tycka att det ser lite klent och tunt nu men dom har mer.

Frågan är väl bara hur länge han får sitta.

Slutanalyserat

Tror du att han ensam, tillsammans med ngn annan/flera utfört brottet och tror du han kan ha haft ngn medhjälpare i ex styckning eller bortforslande av kroppsdelar?
Citera
2013-06-16, 12:28
Medlem
Citat:

Ja tänk om det är några av dessa grannar som tagit VB när hon gick från KJ och efter styckmord lagt delarna
väskor och bett KJ skjutsa dem. Därav blodet från väskorna i bagaget. De kunde ju ha skyllt på att de skulle campa eller nåt. Eller så har de lånat bilen. Det skulle ju isf förklara varför KJ enligt sin advokat blev ledsen och upprörd när det bekräftades att det var VB man hittat i skogen. Först då kanske han fattade vad som kan ha funnits i väskorna eller varför de lånade bilen. Förklarar dock inte varför KJ inte berättat det isf. Eller så har han gjort det men man tror honom inte, grannarna kanske har bra alibi eller nåt.. Långsökt I know, men det finns många såna teorier i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in