2013-07-06, 17:15
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hm. Jag tycker att det brinner. Verkade som åklagaren också tyckte det.
Äh man får inse att de inte har tillräckliga resurser helt enkelt.

Gissar på skräp. Annars hade platsen förmodligen spärrats och fynden hade undersökts pronto.
Citera
2013-07-06, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Att man inte hittar mordplatsen, betyder inte att KJ är oskyldigt. Jag är inte mordutredare men tycker att det är väldigt onaturligt om man skall tro att det finns naturliga skäll för att VBs blod fanns i bagaget på KJs bil när hon hade blivit styckad för ett par veckor innan bilen beslagtogs . Jag skulle bli förvånad om Jan O tror att bilen inte användes för transport av VBs kropp.

Man har hittat lite blod i KJ:s bil vart vet vi inte. Den ostädade lägenheten har väl genomsökts
i alla hörn och kanter förmodligen trappuppgångar likaså och som Jan säger:
Det är omöjligt att stycka en kropp utan att lämna spår. Åklagarn själv ifrågasätter
ifall ett åtal är möjligt, så blodet i bilen räcker inte.

Denna artikel säger mycket och fanns inga frågetecken så skulle vi aldrig kunnat läsa detta.
Åklagarna förbereder media på vad som väntas ske inför kommande häktesförhandling.
Citera
2013-07-06, 18:49
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Kan polisen återskapa de poster som man har tagit bort från sin FB-sida?

Garanterat.
Citera
2013-07-06, 19:17
Medlem
Citat:
@matematiker:

Inlägget (#33552) du citerade är inte mitt. Rubar klippte ut några rader i mitten av ett inlägg jag gjorde, samt la till egen text. Av ngn anledning vill hen inte ändra detta.

Ja jag valde att citera en del av ditt inlägg eftersom det var den delen jag ville kommentera, mitt syfte var alltså det motsatta mot hur det kom ut: jag ville tydliggöra vad jag utgick ifrån i mitt inlägg.
Att jag "la till egen text" var en oundviklig konsekvens av att jag kommenterade ditt inlägg.
Trodde att ditt inlägg skulle bli markerat med en mörk ruta som det brukar bli när man citerar (?), ville inte på något vis försöka baka in mina tokerier i ditt citat.
Är alldeles för kass med det tekniska för att nu kunna omcitera till allt så det blir rätt, kan bara be om ursäkt för det inträffade

OT: svarar först nu eftersom jag tillbringat senaste tiden med den icke rekommendabla sysslan att se filmen War Games (finns på swefilmer), filmen har ju nämnts i tråden (minns inte nu i vilket sammanhang, fanns nämnd på KJ:s FB?).
I alla fall: inte bara svårt att se filmen på rent kvalitetsmässiga grunder, även svårt att se den utan att börja tänka på alla uppgifter som finns i tråden/om KJ: air-softare som skall spela vid gammal militäranläggning, någon som tar livet av en hund, hundar som flås/styckas, en äldre halvsliten cheva-pickup, en kvinna som springer för sitt liv på en öde väg: blir upphunnen och nedstucken med kniv och sedan huggen flera ggr efter döden. OT som sagt.
Citera
2013-07-06, 19:33
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
OT: svarar först nu eftersom jag tillbringat senaste tiden med den icke rekommendabla sysslan att se filmen War Games (finns på swefilmer), filmen har ju nämnts i tråden (minns inte nu i vilket sammanhang, fanns nämnd på KJ:s FB?).
I alla fall: inte bara svårt att se filmen på rent kvalitetsmässiga grunder, även svårt att se den utan att börja tänka på alla uppgifter som finns i tråden/om KJ: air-softare som skall spela vid gammal militäranläggning, någon som tar livet av en hund, hundar som flås/styckas, en äldre halvsliten cheva-pickup, en kvinna som springer för sitt liv på en öde väg: blir upphunnen och nedstucken med kniv och sedan huggen flera ggr efter döden. OT som sagt.

Menar du att allt detta skedde i War Games!?
Lite väl många sammanträffanden..?
Citera
2013-07-06, 19:52
Medlem
Citat:
Menar du att allt detta skedde i War Games!?
Lite väl många sammanträffanden..?

Ja allt finns med, men när man räknar upp det så här så låter det kanske för mer än vad det är. Och när man (medvetet el omedvetet) söker efter samband så tenderar man ju att hitta sånt som passar in i den egna bilden (samtidigt som man missar annat).
Men i filmen förolyckas en hund (blir överkörd), en hund blir skjuten med motiveringen "it´s no fun with dogs anymore", i gammal barackbyggnad finns en mängd döda hundar/delar av hundar etc.
Ett annat citat (fritt översatt): "Rädsla förändrar en, man gör vansinniga saker".

OBS: har ingen ambition att försöka föra in tråden i teorier kring denna film, ville bara svara på en riktad fråga.
Citera
2013-07-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Black Dahlia-jämförelsen verkar vara en öm tå hos dig, eller hur Pentagrammaton ? Vad beror det på ?

Nej, det var ingen läkare inblandad i mordet på Short, det var två GM varav en, kanske båda, var polis.

Edit: Tror polisinblandningen är huvudorsaken att mordet förblivit olöst.

Du borde assistera polisen. Jag tror inte jag sett ett enda inlägg från dig där du inte VET exakt vad som hänt i saker och ting som inte poliser, åklagare osv ens vet. Du säger att de är inkompetenta för att de inte tror saker och ting har gått till på samma sätt som du tror. Som om du inte förstår att de inte alltid delar med sig av all information till pressen och därmed till dig. Framförallt inte i detta fall där de verkligen försöker hålla pressen utanför. Jag vet inte om du uttrycker sig så för att du verkligen tror du vet allt eller om du gör det för att låta som du gör det. I vilket fall som helst borde du låna ut dina fantastiska kunskaper till polisen så vi får fast mördaren i denna fruktansvärda historia.
Citera
2013-07-06, 20:37
Medlem
[quote=MBoudine]Oki, missuppfattade .. Ja, vad jag förstår saknas VB:s kläder. Inget av dessa har återfunnits såvitt är mig bekant. Precis som i
Citera
2013-07-06, 20:43
Medlem
Citat:
Hm. Jag tycker att det brinner. Verkade som åklagaren också tyckte det.
Äh man får inse att de inte har tillräckliga resurser helt enkelt.

Ja, visst brinner det.

Men riktiga uppslag saknas.

Och riktiga resurser.

Och riktiga poliser...

=> Another cold case.
Citera
2013-07-06, 21:23
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Hon syftar nog på söken - via dem hoppades de få fram tillräckligt med material.

Jag hakar upp mig på "annat sätt". Kan ju förstås vara felciterad också.

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Med all säkerhet syftar hon på provsvar från SKL som skulle vissa på fynd från lägenhet eller stugan. Statistiken talar för dessa platser. Tråkigt nog låste man sig vid den tanken och måste nu fem i tolv börja söka efter alternativa brottsplatser.

Jo, man kan ju tycka att det vore rimligt att i väntan på sådana svar fortsätta söka bevis (t ex kring FP1 & 2)... Nå, jag har ju ingen aning om vad poliserna egentligen har pysslat med efter att KJ greps och så var det ju det där med semester och resursbrist...
Citera
2013-07-06, 21:31
Medlem
Citat:
Kan polisen återskapa de poster som man har tagit bort från sin FB-sida?

Om dom får hjälp av "admin" så ska sånt kanske fungera om det inte är för långt bak i tiden.

På sin egna fackbook kan man ju inte radera pm man skickar?
Citera
2013-07-06, 22:05
Medlem
highfives avatar
Nu vill jag att de söker från Råbäcken upp mot skjutbanorna, vidare efter vägen mot p 49 och även efter parallellvägen upp mot Väderkvarnshöjden. Sen kan de svänga av vid fru Bergdahls väg upp mot området där pm:aren hittade den rödbruna sörjan.

Att söka längre än 25 meter från farbara vägar i början av maj kan de utesluta. Vad finns att förlora på ett sök i detta område? Om nu detta med telemasterna stämmer, vad hoppas man då finna vid Mjösjöberget? Varför söker man så ofta just vid detta berg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in