2013-06-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
Absolut så måste man fokusera på den häktade..men är man så pass nära vänner..och ens vän sitter häktad/anhållen för så grovt brott..så finns det ingen normal människa som skulle skämta om sin vän på det viset!!
Samt att bilden är tagen redan innan benen hittades...samt att hans vän lägger upp en bild från en båt..skriver så äckliga komentarer ..och R.Å avslutar konversionen med R.I.P ??

ja bilden lades upp samma dag som hon blev efterlyst, så? Sen när de inser att folk med livlig fantasi här på flashback tolkar det åt helvete så kommenterar de det, är det så jävla konstigt?

OCh vadå äckliga kommentarer?

RIP tror jag förövrigt gällde FISKEN som finns på bilderna de kommenterade...
Citera
2013-06-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Skulle vara intressant och kanske informera dom om att tänka på att söka andra föremål som kan häröra från detta brottet om dom inte redan tänkt på det.

jo, jag ska fråga och även säga till om att söka efter andra saker
Citera
2013-06-13, 16:34
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Det intressanta med denna begäran är att åklagarna för första gången visar att de ännu saknar bevis nog att väcka åtal. Fallet är mao inte i hamn och det beskedet kom säkert som en överraskning för vissa.

Vet inte vilka som kan tänkas bli överraskade. Åklagaren har ju redan på ett tidigt stadium signalerat att åtal kanske väcks först efter sommaren och det är väl en ganska väntad tidsaspekt?

Kan i så fall bli en hel del omhäktningar.

Det återstår dock att se om hon lyckas få tingsrätten med sig hela vägen. Blodfyndet i bagageutrymmet kan väl räcka en bit på vägen, men pressen lär ju öka för varje vecka om inte utredningen går framåt alls.
Citera
2013-06-13, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är omöjligt, advokaten och Lagro säger att det inte finns mer bevising.

Inte idag kanske, men i morgon...

- Vi har fått en del analyssvar från SKL som vi kommer redovisa, säger kammaråklagare Ulrika Schönbeck.

Hon vill inte gå in på vilken typ av analyssvar det rör sig om.

- Men det är teknisk bevisning som vi menar stärker misstankarna mot den häktade 22-åringen

http://www.aftonbladet.se/incoming/article16956156.ab
Citera
2013-06-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kan du ange ett enda mordfall där man har väckt åtal efter endast två veckors häktning på sannolika?

Normal utredningstid ligger på 6-8 månader fram till åtal för mordfall. Ibland går det fortare om fallet inte är komplicerat och om den misstänkte erkänner, ibland tar det längre tid.

Så, vem är överraskad, knappast någon som diskuterar i krimtrådarna iallafall.

Menar du alltså att du inte kan dra några slutsatser av åklagarnas begäran?
Tror inte det är så många som inte förstår vad deras utspel innebär för bevisläget just nu.
Citera
2013-06-13, 16:38
Avslutad
Det ända jag ser utifrån deras Fb är att den 3/5 var grabbarna samlade
5/5 uppdateringar på FB
men 4/5 helt tyst!!!

sen kan man prata om deras grabb stil och hur dom pratar ,men fan sitter ens polare för sånt grovt brott, DÅ ÄR DET INGET SKÄMT LÄNGRE!!!
anser jag i alla fall!!
Och sen bara intresset av att bara lyssna på tung ren slakt musik...tex en av låtarna på enas nya skiva!!! en i mängden där alla handlar om samma sak!!!

4. Mordminnen

Mördaren han bodde i ett torp
Lynnet mörk som fjädrar av korp
Butter och ensam med mord i sinnet
Ett dussin dråp, han njöt av minnet

Mord i minnet

Han vaktar, han spejar för sina lamm
Hatets ande i honom stigit fram
Vid vägars kant, vid stigars fåra
Fylld av slakten, törstig att såra

Under oväder blott han slå nu till
När allting är stängt, han äta vill
Då fångar han mångens nära och kära
Deras kött till den mörkes ära, förtära!

Sina verktyg han putsat väl
Med dessa han sticker ihjäl
Torka, vira, slita, riva
Han kan sin konst, han grina

Mord i minnet

Hans ben snart brinna i eldars hav
Hans straff, han veta, en hetaste grav
Där han plågas underjord
För sina dåd, för minnen av mord

FÖR MIG ÄR ALLT DETTA SJUKT!!
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det ena utesluter ju inte det andra. Jag tror att han vill förmedla bilden av att han och KJ känner sig rättslösa i detta läge, med viss rätt. Det är som bekant mord misstanken gäller och i praktiken räcker det med att åklagaren påstår än det ena än det andra så häktas det. Att få en mordmisstänkt på fri fot om han en gång häktats på sannolika, ja det kräver lite mer än att stå och gapa på häktningsförhandlingen. Så att med "styrka" (vad du nu menar med det) hävda sin klients oskuld utan att det finns motbevisning är en Don Quijote uppgift. Det blir i realiteten ganska meningslöst, även om advokater naturligtvis försöker.

Hur ska advokaten hinna bestrida framställan, när han och misstänkt inget vet på förhand vad som framkommit?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är lite trist med den här rutinmässiga tidsförlängningen som de av ren slentrian använder, jag har läst deras ansökan och något mer torftigt har jag inte sett på pränt.

Man får ju hoppas att den muntliga förhandlingen ger advokaten något att jobba med.

Menar du försvaret eller Åklagarns ansökan, ifall det är den sistnämda kan du väl delge
oss den.
Citera
2013-06-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Vet inte vilka som kan tänkas bli överraskade. Åklagaren har ju redan på ett tidigt stadium signalerat att åtal kanske väcks först efter sommaren och det är väl en ganska väntad tidsaspekt?

Kan i så fall bli en hel del omhäktningar.

Det återstår dock att se om hon lyckas få tingsrätten med sig hela vägen. Blodfyndet i bagageutrymmet kan väl räcka en bit på vägen, men pressen lär ju öka för varje vecka om inte utredningen går framåt alls.

Ja, ingen tvekan om att det är åklagarna som har problem.
Citera
2013-06-13, 16:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
ja bilden lades upp samma dag som hon blev efterlyst, så? Sen när de inser att folk med livlig fantasi här på flashback tolkar det åt helvete så kommenterar de det, är det så jävla konstigt?

OCh vadå äckliga kommentarer?

RIP tror jag förövrigt gällde FISKEN som finns på bilderna de kommenterade...

Det är en förklaring så god som någon, dock har andra kommentarer postats på facebook, bl a, we are a hateful race, och det var innan VB försvann, visst kan det vara en jargong, men självklart undrar man ju varför just en satanistjargong och detta åratals långa intresset för satanism? Skulle inte förvåna mig ett dugg om det finns någon i gänget som är besatt av satanism på precis samma vis som KJ är av militär och vapen, varför skulle det vara så konstigt, märkligare saker finna att förbrylla sig över.
Citera
2013-06-13, 16:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Menar du försvaret eller Åklagarns ansökan, ifall det är den sistnämda kan du väl delge
oss den.

Det är åklagarens jag menade och jag citerar den.

" Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid.
Förlängning begärs därför till den 28 juni 2013.
Det finns fortfarande behov av att den misstänkte är ålagd
restriktioner. "

Det är allt som står i ansökan till tingsrätten, namn på den tilltalade och var han förvaras finns också.

Rutinmässigt så det heter duga.
Citera
2013-06-13, 16:44
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Finns det något i vattnet där(Hängbron över Luleälven) så kanske det hittas av Fiskeklubben Börstingens rensningar av botten från linor/drag/krokar etc..Detta brukar ske då och då med nåt års mellanrum med hjälp av dykare.Ingen information om det är aktuellt däremot,men det går ju att kolla med klubben av intresserad.Tipsa om emballage/kniv/stickvapen/mobiltelefon etc..
Vattnet har varit väldigt strömt under maj månad och eventuellt dumpat material har nog åkt iväg en bra bit.En kniv åker däremot inte långt och bör gå att hitta med hjälp av dykare helt klart.Så även mobiltelefon och andra hugg/stick vapen eller vad man nu söker efter.Jag vet inte om kniv är bekräftat..
En ev, väska med sten i borde inte heller åka särskilt långt.En plastsäck med kläder/skor/sten skulle nog inte klara höjden och säcken skulle brista vid kollisionen med vattenytan.Uppskattningsvis cirka 8-10 meter till vattenytan..

Åklagaren säger fortfarande stickvapen. Eggvasst föremål, sa hon en annan gång. Egg har kniv/svärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in