2013-06-11, 18:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det tycker jag i så fall är ett helt obegripligt sätt att intervenera i en ev. konflikt mellan två parter, om än den ene parten vore det egna (vuxna) barnet. AN:s kommentarer avspeglar ett oresonligt hat som knappast kan ha sin grund i en sådan konflikt.

Jag håller med dig fullkomligt, men det finns så mycket instabila mödrar så du anar inte
En eventuell konflikt barnen emellan kan vara av en säregen art, så man vet ju aldrig. Tokiga mödrar har jag träffat på i mina dagar
Citera
2013-06-11, 18:35
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Var det den här du tänkte på?
http://i.imgur.com/AryzpIV.png

Exakt! Tack. Höll på att leta ihjäl mig. Undrar om det var en spade eller en skyffel. Hade KJ försvunnit helt plötsligt med spaden?
Citera
2013-06-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
nu ska vi inte underskatta hans intelligens här, har hört han ändå är ganska smart. däremot vet jag inte om hur hans förmåga att tänka efter och tänka långsiktigt osv är, rationalitet osv, men han ska ivarjefall inte vara korkad.

sen hur det står till med qashqai-bilen har jag ingen aning om

Självklart behöver han inte vara korkad, men......

Det här är säkerligen mycket enklare än vad vi alla vill tänkas tro.
Om det är KJ som är GM så har han helt enkelt haft tur med väder och vind som hjälpt honom klara sig undan så länge.
Citera
2013-06-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Självklart behöver han inte vara korkad, men......

Det här är säkerligen mycket enklare än vad vi alla vill tänkas tro.
Om det är KJ som är GM så har han helt enkelt haft tur med väder och vind som hjälpt honom klara sig undan så länge.

kan vara hur enkelt som helst, eller superinvecklat.. det återstår juh att se.
jag vill bara att dom får rätt GM och sätter in denna person baki lås och bom.
tycker i vilket fall hela fallet är riktigt vidrigt, och hur en människa kan göra en sån här sak är bortom mitt förstånd..
Citera
2013-06-11, 18:39
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Kände inte VB och AN´s barn varandra? Det kan ju lika gärna ligga någon konflikt mellan ungdomarna (ja, jag tycker man är ung i den åldern), mödrar har en tendens att skydda sina barn, även om just detta är ett osmakligt sätt att göra det på.

Hon verkade ha tagit studenten med någon "Alex", sedan vet jag inte om det är AB eller inte.
Citera
2013-06-11, 18:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Hon verkade ha tagit studenten med någon "Alex", sedan vet jag inte om det är AB eller inte.

Hur som helst tror jag inte att AN har med detta att dåd att göra. Isåfall skyddar hon någon, men det verkar för sinnessjukt i min värld.
Citera
2013-06-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
När det kommer till våldsbrott mot kvinnor så är gärningsmännen många gånger ostraffade. Jag tror t.o.m. att det är långt vanligare än när det gäller andra typer av brott- fick iaf den uppfattningen när jag läste kriminalvårdens rapport angående livstidsdömda i Sverige.

Det är väl samtidigt så att det mesta våld mot kvinnor sker i någon form av relation, om man nu bortser från hedersvåld (släkt/familj) så är det sannolikt att detta fall har skett i relation av något slag, en gammal relation ligger väl närmast i detta fall om man ser till häktad. Men det kan också vara perifer relation som vi har dålig kännedom om för jag får uppfattningen att VB's relationer av olika slag inte är att med säkerhet hitta i hennes olika FB.

MtGM är givetvis först på listan men det kan finnas annan typ av relation som kan ha inblandning i mordet även om det kan synas långsökt men jag stänger iaf inte dörren för det.

Dock så kan delar av ett scenario påminna om "Lycksele" där GM helt plötsligt blev skogstokig och ungefär lika orationellt försökte göra sig av med kroppen, alltså inte planerat på något sätt.
Där kunde inte omgivningen och ej heller hans lumparkamrater någonsin ana/tro att han kunde utföra ett så bestialiskt mord/styckning.
Citera
2013-06-11, 18:43
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Låt oss nu säga att det inte är KJ som är GM utan nån annan, då vet denne att händerna MÅSTE bort för att det då sannolikt finns spår efter just den GM. Har denne sen också planterat ut bevis mot Kj så måste händerna bort då dessa ganska så säkerligen vittnar om att någon annans dna ligger under naglarna.

Ja, precis. DNA som inte kan förklaras med relation av något slag.
Citera
2013-06-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hur som helst tror jag inte att AN har med detta att dåd att göra. Isåfall skyddar hon någon, men det verkar för sinnessjukt i min värld.

tror inte det heller.. isåfall hade hon nog hållit tyst med sina kommentarer.
tror inte hon är så jäkla korkad att hon mördar flickar, styckar henne i delar, sprider ut det i en skog och sen sitter och skriver sånna saker. hon måste juh själv förstå isåfall att hon skulle få ögonen på sig.
tror som jag sa tidigare, hon gillar att höras, synas och starta bråk, och mest troligt inte rädd att uttrycka sina åsikter

tror för övrigt inte AB har något alls med saken att göra heller.
Citera
2013-06-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det tycker jag i så fall är ett helt obegripligt sätt att intervenera i en ev. konflikt mellan två parter, om än den ene parten vore det egna (vuxna) barnet. AN:s kommentarer avspeglar ett oresonligt hat som knappast kan ha sin grund i en sådan konflikt.

Frågan kvarstår dock, vad i består detta hat mot VB. Det är så oerhört huvudlöst att på offentlig social media uttrycka sig så empatilöst och inte ens behaga sig att ta bort det efter åtskilliga påstötningar.

Jag tror det har med stalking att göra, sambon har varit "bussig" och t.ex. skjutsat hem VB vid antal tillfällen från träning och det har tagits av VB som en mer än vän. AN har fått kännedom och konflikten har seglat upp, sen försvinner VB och AN får brand i säkrings skåpet därav inläggen.

Tyckte mammans inlägg "A*nika svartsjuke Vatts*hareeya" tyder på något i den riktningen.
Mamman kanske hade viss kännedom om något som vi förmodligen inte vet mer än spekulerar eller var det en spontan reaktion på AN's idiotiska inlägg utan att veta om vem personen är ??
Citera
2013-06-11, 19:15
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag har för mig att det var andra som skrev på MPS sida att de måste ta bort hennes kommentarer. Jag tror att någon säkert uppdaterade henne om vad hon skrivit (om hon inte mindes), det är ju en helt sjukt allvarlig sak att skriva. Och det är nog flera Bodenbor som följde kommentarerna, säkert hon med. Fast man vet aldrig. Men kommentarerna var väl där en ganska lång tid har jag för mig. Det känns som att hon var så förbannad att hon inte brydde sig. "-Kanske INTE lever!" är helt sjukt elakt också.

Om jag inte missminner mig, uttalade AN sitt förakt gentemot VB under två dagar. Två präktiga fyllor? Hursomhelst visar kommentarerna hur konflikten pågår när de skrivs, dvs AKTUELL i Ber*ska hemmet.
Citera
2013-06-11, 19:19
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Att det finns diagnos är klart, däremot att diagnosen troligen inte är fullständig, enligt vissa som arbetat inom skolvärlden. Kanske mer än en diagnos.

Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Nån skrev nyss om den omtalade hunden som KJ ägde.Det fanns ett inlägg tidigare om att VB:s mamma hade skrivit på thai om en "helt flådd hund". Min thai är inte vad den borde vara och både Bing och Google translate är kass.

Nån som vet hur det var med det?

https://www.flashback.org/sp43652626

Det vad jag , och nu har jag vart i Boden med hälsade på en god vän,trodde huset skulle LIGGA öde
men Nejsan så vad det inte, bredvid en väg körde man nästan rakt mot huset, det vad gångstigar upp.Jag trodde huset låg långt ut i skogen..Jag blev lite ställd
och bara ca: 1 km från KJ hem, långsökt att han skulle lägga det så nära sitt eget hem.
Känns lite S.G Shjetne ( Norge saken ) Där hon låg rakt bakom hans jobb ?? Han är inte dömt ännu..
Sen vet varken du eller jag kanske ingen vad KJ visste om VB hade försvunnit,på en gång heller
Det som förundrar mig : Är hur kan en Mamma ha alla hennes konto,på FB skriva lägga ut saker, eller lägga till vänner
Jag tyckte Mamman vad hur konstigt som helst när hon den 7 Maj går in och skriver Lovely girl på VB ..FB sida Kl 15:07, kommenterar hon det inlägget som hon sa i Tidningen att dom gemensamt så , på....Alltså samma dag hon anmäldes försvunnen då.

Har massa bilder och mera ren info hoppas jag nu är innan

Kj alla Sjukdomar, vovven Bi / Homofobi ?????
Tvärtom, så säger faktiskt många bra saker om han med ..jag har blitt mera förvirrad nu än innan
Men jag hävdar bestämt att VB mamma är kontrollfreak.Stenkoll på vad dottern gjorde.
Alla lösenord VB vad 20 skulle fylla 21.
Och hon gillade inga Pojkvänner och definitivt inte KJ alls.Pg Av att dom hade bott ihop vart ihop,och fick flytta hem igen.För VB mamma bestämde det.
Kanske därför hon tog bort han som ex på Fejen,kanske därför hon aldrig skrev allt.Utan mera kryptiskt.well well Det vad m¨VB ,s Mamma som hade ute bilden på en Flådd hund

Suck så lång denna tråd blivit,man hänger inte med alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in