2013-06-01, 23:24
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
När ska KJ ha besökt det gula huset? (förutom när han kan misstänkas ha placerat kroppsdelar där)

Max 24 timmar innan fynden gjordes. Min uppskattning.
Citera
2013-06-01, 23:25
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
visst är fröken medveten om att ungefär 30 procent av dom som sitter på riksanstalt har en psykisk störning!! börja nu bara inte gorma om källa. jag kan fixa det, bara inte ikväll.
Vad har det med detta att göra? Och jo jag har ganska bra koll på både psykiskt sjuka, störda och kriminella då jag arbetat med de grupperna i halva mitt yrkesliv.
Citera
2013-06-01, 23:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan någon som försökte skydda honom ha placerat kroppsdelarna där?
Citera
2013-06-01, 23:27
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22

Alltså, jag kan inte släppa det här med hunden för jag kan inte förstå pappans agerande. Om han nu vet att sonen knappast är kapabel att klara sig själv, han har plågat djur sen barnsben, han är sjukligt intresserad av knivar och vapen osv. Det måste väl ringa en klocka??
Han kommer dit när KJ har dödat och styckat hunden och då tar han istället och städar undan. Han måste då ha insett att sonen var ordentligt sjuk. Då kontaktar man psykvården, hur gammal sonen nu än är.

Jag tycker det är ett väldigt arrogant beteende som tyder på kass empati med andra människor. Inklusive sonen. Fy!
Vad vet du om hunden?

I denna tråd har det inte kommit fram något annat än en grannes spekulationer, observera spekulationer som nått hit till tråden efter att ha passerat två personers tolkningar av grannens yttrande och egen dragen slutsats efter denne säger sig ha sett KJ och pappan bära säckar och att något droppat från säckarna som denne tolkade som blod.

Vad vi vet är ingenting, vi vet inte ifall iakttagelsen är sann, vi vet inte vad säckarna innehöll (det kan vara allt från skrot som droppat rostigt vatten till innehållet av kylskåpet man just sanerat).

Du drar alltså långtgående slutsatser från något som du inte vet någonting om, utan minsta lilla källkritik, utan att ens kolla upp varifrån uppgiften kommit och hur den uppstått.

Om pappan hjälpte sin son att städa ur kylskåpet, är han fortfarande arrogant och empatilös?
Senast redigerad av KiaW 2013-06-01 kl. 23:34.
Citera
2013-06-01, 23:27
Medlem
lilltoes avatar
[quote=pikespeak11|43725858][quote=Mouchino|43725782]
Citat:

Nej där kan jag inte hålla med dig om. Mordet på 10åriga Engla, Rosmarie Hillring, Helene Mordet, Linda Chen, John Rhon, Naturligtvis Vatchereeya Bangsuan Alla dessa är uppseendeväckande och avskyvärda mord och har berört många mycket illa.. Kan nämna fler![/QUOTE

alla dessa är självklart avskyvärda (framför allt engla) sen ang. linda chen har jag följt det mycket intensivt, och är tyvärr rädd att K.J lyckas få det hela till en sådan cirkus son Alm lyckades till.

Du menar att KJ ska hänga i varenda kanal och "gråta" ut sin förtvivlan om..får bli konspirationen mot honom. Knappast.
Citera
2013-06-01, 23:28
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Vilka skulle vilja skydda KJ utöver föräldrarna? Har svårt att tro att någon normalt funtad ens kan ta i sakerna utan att få ett sammanbrott av vetskapen. Normala människor klappar ihop i olika grad om de kommer i närheten av sådant här, typ som mps-sökarna gjorde av att bara glutta in i huset.
Citera
2013-06-01, 23:28
Medlem
Citat:
visst är fröken medveten om att ungefär 30 procent av dom som sitter på riksanstalt har en psykisk störning!! börja nu bara inte gorma om källa. jag kan fixa det, bara inte ikväll.
Okunnighet om autism och Asperger förödande
Minst 60 procent av dem som sitter i fängelse har ett neuropsykiatrisk funktionshinder. Redan som små blev de klassade som värstingar som ingen orkade med. Hade någon känt igen problemen och satt in åtgärder hade mycket varit vunnet.

http://www.sourze.se/Okunnighet_om_autism_och_Asperger_förödande_107051 74.asp

På svenska fängelser och häkten visar studier att mellan 25 och 45 procent av de intagna har adhd. Under tre år har ett pilotprojekt bedrivits på Norrtäljeanstalten där 30 intagna fått äta medicin mot adhd.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3392567
Citera
2013-06-01, 23:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vilka skulle vilja skydda KJ utöver föräldrarna? Har svårt att tro att någon normalt funtad ens kan ta i sakerna utan att få ett sammanbrott av vetskapen. Normala människor klappar ihop i olika grad om de kommer i närheten av sådant här, typ som mps-sökarna gjorde av att bara glutta in i huset.
Jag utesluter inte föräldrarna, eller bröderna.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
När ska KJ ha besökt det gula huset? (förutom när han kan misstänkas ha placerat kroppsdelar där)
https://www.flashback.org/sp43698453
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

Vad baserar du uppskattningen på, hur har du tänkt kring det här?
Citera
2013-06-01, 23:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Ja jag vill nog påstå att sommarstugor är svårare att rengöra, oftast pga deras beskaffenhet.
Eftersom de flesta plötsligt kan beskriva KJ som efterbliven, outbildad, MÖP, sjuk i huvudet mm. mm., får man påminna att det inte varit värre än han lyckats ta ett körkort, vilket faller inom normen för normalt.
Och psykopater är väldigt skärpta kring att inte bli upptäckta och avslöjade, oerhört manipulativa. Mästare på att få offret att framstå som den skyldige.

Ja, på det sättet är han "normalintelligent", ja. Han kunde faktiskt ta körkort. Kanske har han, som några menar, blivit feldiagnosticerad. Han kanske bara är djävulskt ond, och har missuppfattats av alla genom åren. Han kanske struntade i studierna medvetet och ägnade sig åt härliga tankar på bestialiska saker i stället?
Citera
2013-06-01, 23:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Hade någon velat skydda honom så borde ha åkt lite längre tycker jag. Dessutom försökt få med allt och inte bara benen.

Antar du menar det gula huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in