Citat:
Ursprungligen postat av
Money22
Alltså, jag kan inte släppa det här med hunden för jag kan inte förstå pappans agerande. Om han nu vet att sonen knappast är kapabel att klara sig själv, han har plågat djur sen barnsben, han är sjukligt intresserad av knivar och vapen osv. Det måste väl ringa en klocka??
Han kommer dit när KJ har dödat och styckat hunden och då tar han istället och städar undan. Han måste då ha insett att sonen var ordentligt sjuk. Då kontaktar man psykvården, hur gammal sonen nu än är.
Jag tycker det är ett väldigt arrogant beteende som tyder på kass empati med andra människor. Inklusive sonen. Fy!
Vad vet du om hunden?
I denna tråd har det inte kommit fram något annat än en grannes spekulationer, observera
spekulationer som nått hit till tråden efter att ha passerat två personers tolkningar av grannens yttrande och egen dragen slutsats efter denne säger sig ha sett KJ och pappan bära säckar och att något droppat från säckarna som denne tolkade som blod.
Vad vi vet är ingenting, vi vet inte ifall iakttagelsen är sann, vi vet inte vad säckarna innehöll (det kan vara allt från skrot som droppat rostigt vatten till innehållet av kylskåpet man just sanerat).
Du drar alltså långtgående slutsatser från något som du inte vet någonting om, utan minsta lilla källkritik, utan att ens kolla upp varifrån uppgiften kommit och hur den uppstått.
Om pappan hjälpte sin son att städa ur kylskåpet, är han fortfarande arrogant och empatilös?