2013-06-13, 17:11
Avslutad
OY

du verkar i alla fall ha fattat min poäng!!!

RDHF

Citat:
Ursprungligen postat av carita76
Det ända jag ser utifrån deras Fb är att den 3/5 var grabbarna samlade
5/5 uppdateringar på FB
men 4/5 helt tyst!!!
Du är medveten om att det finns folk som gör andra saker än sitter framför facebook och postar statusar 24/7? Eller är det ett nytt tecken på att man är misstänkt " Jaha, inte postat nån status på 24h, och inte har han fotat sin middag och lagt upp på instagram heller..ojojoj"

Citat:
sen kan man prata om deras grabb stil och hur dom pratar ,men fan sitter ens polare för sånt grovt brott, DÅ ÄR DET INGET SKÄMT LÄNGRE!!!
anser jag i alla fall!!
Exakt VAD är det du anser att de skämtat om? Får de inte kommentera att folk med vild fantasi, som du, fått för sig att de är satanistiska ritualmördare p.g.a en bild de postade innan de ens själva visste att VB var borta?
Citat:
Och sen bara intresset av att bara lyssna på tung ren slakt musik...tex en av låtarna på enas nya skiva!!! en i mängden där alla handlar om samma sak!!!
Ja.. Jo alla som lyssnar på musik med minsta anspelning på mord, blod eller "den mörke" är ju våldsdyrkande satanister..Det har Siewert Öholm sagt...
Citat:
FÖR MIG ÄR ALLT DETTA SJUKT!!

Völkommen till Flashback (och verkligheten) "You ain' t seen nothing yet"...

Nä kanske inte sett nånting än,,men en sak jag uppmärksammat är att du verkar ha en klar åsikt om att inget av det dom gjort eller skrivit är konstigt...
Nä inte alla som lyssnar på sån musik är kapabla till att slakta o mörda...men man lyssnar ju inte på musik som inte intresserar en eller hur???
Orkar inte svara på mer av dina inlägg då du verkar offensiv mot olika teorier!
Citera
2013-06-13, 17:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
OY

du verkar i alla fall ha fattat min poäng!!!

RDHF

Citat:
Det ända jag ser utifrån deras Fb är att den 3/5 var grabbarna samlade
5/5 uppdateringar på FB
men 4/5 helt tyst!!!
Du är medveten om att det finns folk som gör andra saker än sitter framför facebook och postar statusar 24/7? Eller är det ett nytt tecken på att man är misstänkt " Jaha, inte postat nån status på 24h, och inte har han fotat sin middag och lagt upp på instagram heller..ojojoj"

Citat:
sen kan man prata om deras grabb stil och hur dom pratar ,men fan sitter ens polare för sånt grovt brott, DÅ ÄR DET INGET SKÄMT LÄNGRE!!!
anser jag i alla fall!!
Exakt VAD är det du anser att de skämtat om? Får de inte kommentera att folk med vild fantasi, som du, fått för sig att de är satanistiska ritualmördare p.g.a en bild de postade innan de ens själva visste att VB var borta?
Citat:
Och sen bara intresset av att bara lyssna på tung ren slakt musik...tex en av låtarna på enas nya skiva!!! en i mängden där alla handlar om samma sak!!!
Ja.. Jo alla som lyssnar på musik med minsta anspelning på mord, blod eller "den mörke" är ju våldsdyrkande satanister..Det har Siewert Öholm sagt...
Citat:
FÖR MIG ÄR ALLT DETTA SJUKT!!

Völkommen till Flashback (och verkligheten) "You ain' t seen nothing yet"...

Nä kanske inte sett nånting än,,men en sak jag uppmärksammat är att du verkar ha en klar åsikt om att inget av det dom gjort eller skrivit är konstigt...
Nä inte alla som lyssnar på sån musik är kapabla till att slakta o mörda...men man lyssnar ju inte på musik som inte intresserar en eller hur???
Orkar inte svara på mer av dina inlägg då du verkar offensiv mot olika teorier!

Jadå, jag förstår, har ju varit inne på det här tidigare, men statistik, sannolikhet och erfarenhet talar emot det, därför avfärdas det som trams och ologiskt resonemang. Jag håller med, svårt att tro, men att tre eller fler yngre killar mördar och styckar har hänt tidigare, ovanligt, men inte osannolikt, kan dra upp minst två fall som referens. Dock behöver inte mordet ha satanistiska eller rituella förtecken, men att minst en person till bör göra KJ sällskap känns som ganska nära sanningen.

EDIT;Fetade, ska va TVÅ!
Senast redigerad av OY 2013-06-13 kl. 17:17.
Citera
2013-06-13, 17:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citerar mig själv, läste just:

Under helgen fick polisen ta del av nya uppgifter om sommarstugan. Den kväll då Vat*hareeya Ban*suan försvann, 4 maj, var det aktiviteter i stugan, enligt ett vittne. Vittnet har uppgett till polisen att cirka fem personer, varav en kvinna, befann sig på platsen.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7708520

Och då går mina tankar åter till satanisterna som KJ umgås med. Eller menar någon att han har ett annat umgänge som han festar med?

EDIT;Här kan även förklaringen till fyndplatserna skönjas, varför så nära KJ föräldrahem? Om det är mer än en person inblandad och mordet begicks vid sommarstugan så har man troligen konfererat och tagit ett gemensamt beslut, KJ som inte har alla ägg i samma korg är inte den som bestämmer, alla spelarna känner till det gula huset, de enas om att det är en bra plats på lagom avstånd från alla, men ingen tänker på att KJ föräldrar bor i närheten, inte ens KJ?

Naturligtvis oerhört intressant uppgift om den kan styrkas. Det finns ju alltid en risk att vittnen tar fel på datum, eller att det är någon annan grupp personer (KJ har ju två bröder i "festålder") som varit i stugan.

OM det är KJ som varit i stugan så har han helt uppenbart ljugit om sina förehavanden under lördagen och då lär det inte finnas mycket utrymme kvar för att han inte skulle vara inblandad i detta på ena eller andra sättet.

Jag håller fortfarande KJ som ensam gärningsman för det mest sannolika scenariot, men utesluter inte heller att andra personer kan veta mer åtminstone. Några "spel" i skogarna runt Boden med levande måltavla betraktar jag däremot inte som någon alternativhypotes att ta på allvar.
Citera
2013-06-13, 17:21
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jadå, jag förstår, har ju varit inne på det här tidigare, men statistik, sannolikhet och erfarenhet talar emot det, därför avfärdas det som trams och ologiskt resonemang. Jag håller med, svårt att tro, men att tre eller fler yngre killar mördar och styckar har hänt tidigare, ovanligt, men inte osannolikt, kan dra upp minst två fall som referens. Dock behöver inte mordet ha satanistiska eller rituella förtecken, men att minst en person till bör göra KJ sällskap känns som ganska nära sanningen.

EDIT;Fetade, ska va TVÅ!

Vilket fall tänker du på mer än det där i Dalarna?

Måste säga att jag tycker att tre redan grovt kriminella missbrukare som ger sig på en fjärde inte direkt kan användas som argumentation för att öka sannolikheten att några (vad vi vet) ostraffade och tämligen vanliga killar skulle kunna mörda och stycka en ung tjej i samförstånd.
Citera
2013-06-13, 17:22
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NSD: Ny bevisning mot 22-åringen

För hundratals sidor sedan skrev någon att KJ:s lillebror med kompisar brukar hålla till i sommarstugan.

Kördes fram och åter till 02.30, men när började körandet?
Om det är lillebror med följe har nog KJ inget alibi för den senare delen av kvällen, om han inte är med vid stugan förstås.
Senast redigerad av lilltoe 2013-06-13 kl. 17:26.
Citera
2013-06-13, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NSD: Ny bevisning mot 22-åringen

Det ser inget bra ut för KJ.
Jag tror inte vi får veta ett skit i morgon, mer än att " bevisningen stärkts".
Citera
2013-06-13, 17:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Naturligtvis oerhört intressant uppgift om den kan styrkas. Det finns ju alltid en risk att vittnen tar fel på datum, eller att det är någon annan grupp personer (KJ har ju två bröder i "festålder") som varit i stugan.

OM det är KJ som varit i stugan så har han helt uppenbart ljugit om sina förehavanden under lördagen och då lär det inte finnas mycket utrymme kvar för att han inte skulle vara inblandad i detta på ena eller andra sättet.

Jag håller fortfarande KJ som ensam gärningsman för det mest sannolika scenariot, men utesluter inte heller att andra personer kan veta mer åtminstone. Några "spel" i skogarna runt Boden med levande måltavla betraktar jag däremot inte som någon alternativhypotes att ta på allvar.

Jag har för mig att jag varit inne på det några gånger nu, att ingen har sett VB gå in i KJ lägenhet, ingen har sett henne gå därifrån, och att det indikerar att hon aldrig varit i lägenheten, ev. att de lämnade lägenheten tidigare än 21. När KJ sågs med systempåsen kan det t ex ha varit i samband med att KJ och VB ska åka till stugan.

Även att ett vittne sett VB vid KJ lägenhet vid 21, och att det vittnet backat, för det var bara fejk för att styrka KJ utsaga.

Spaden som inte lämnades tillbaka kan också vara fejk, dock har jag inte lyckats klura ut varför, kanske därför att ägaren vet att det kan finnas spår på den, den är puts väck. Kanske ägdes spaden av en förening, och då måste utlånaren med ansvar för spaden kunna förklara varför han inte redovisat att den är återlämnad.
Citera
2013-06-13, 17:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
För hundratals sidor sedan skrev någon att KJ:s lillebror med kompisar brukar hålla till i sommarstugan.

Kördes fram och åter till 02.30, men när började körandet?
Om det är lillebror med följe har nog KJ inget alibi för den senare delen av kvällen, om han inte är med vid stugan förstås.

Då borde polisen ha haft dessa uppgifter redan när de förhörde brodern första gången.

Är det brodern som haft fest så talar det för att stugan inte heller är mordplatsen.

KJ kan ha varit hos den äldre brodern, som bor närmare KJ, men vi vet inte om det stämmer ännu.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-06-13 kl. 17:30.
Citera
2013-06-13, 17:28
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det ser inget bra ut för KJ.
Jag tror inte vi får veta ett skit i morgon, mer än att " bevisningen stärkts".

Informationstörstande kan ju hoppas på repris: att försvararen överklagar en ny eventuell omhäktningsdom och att man i en sådan överklagan kan läsa lite mer om bevisningen
Citera
2013-06-13, 17:29
Medlem
Citat:

Finns ju uppgifter att det varit fest där vid annat tillfälle iaf
https://www.flashback.org/sp43663318
https://www.flashback.org/sp43663596

Känns som den användaren kunde tillföra ännu mer till denna tråden.
Citera
2013-06-13, 17:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vilket fall tänker du på mer än det där i Dalarna?

Måste säga att jag tycker att tre redan grovt kriminella missbrukare som ger sig på en fjärde inte direkt kan användas som argumentation för att öka sannolikheten att några (vad vi vet) ostraffade och tämligen vanliga killar skulle kunna mörda och stycka en ung tjej i samförstånd.

Det är ett fall, vet vi om någon i bland KJ vänner brukar narkotika, om så bara till fest, inte långsökt tycker jag. Det andra fallet handlar om styckningen i Finland, inklusive styckad hund. Och ett fall jag råkade på för en stund sedan, visserligen inte i Sverige och endast två GM:

http://www.exponerat.info/23-arig-styckmordare-poserar-med-sin-mammas-huvud/

Polisens teori i det länkade fallet:mördade sin mamma för att hon sa till honom att växa upp och flytta hemifrån.

Read more: http://www.exponerat.info/23-arig-styckmordare-poserar-med-sin-mammas-huvud/#ixzz2W6vHMgS6

Då är det inte långsökt att även svenska grabbar kan mörda och stycka om de inte fick gruppknulla och förlusta sig hur de ville, de har väl sett Jägarna.
Citera
2013-06-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Då borde polisen ha haft dessa uppgifter redan när de förhörde brodern första gången.

Är det brodern som haft fest så talar det för att stugan inte heller är mordplatsen.

KJ kan ha varit hos den äldre brodern, som bor närmare KJ, men vi vet inte om det stämmer ännu.

tänkte precis det, hade han inte vart och spelat tv-spel hos sin bror, men kom på sen att han har ju faktiskt två bröder..
vet dock inte hur stor hans yngre bror är på att festa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in