Citat:
Ursprungligen postat av
hemlunda2000
Helt befängd teori men...om ngn annan bragt VB om livet, låt säga oavsiktligt... och kallar till sig KJ för hjälp. Vem skulle det då vara? Räcker det med en kompis eller måste det vara en nära släkting som får KJ att reagera? Nu är denna teori inte vad jsg tror på men skulle KJ täcka upp för låt säga sin bror?
KJ tar VB till stugan. Party ngn försöker våldta henne och hon stryps ( ngn nämnde att ögonen var blodsprängda som om hon strypts) KJ rycker in, får det att se ut som två knivhugg mot hjärtat och sedan styckar och gör sig av med kroppen. Strypningen hemlighåller åklagarna för att locka ut GM...
Spekulationer!
Kan då någon förklara hur man vet att hennes ögon är blodsprängda, fullständigt bullshit för det har endast rättsläkare och tekniker sett och definitivt inte någon militär som sökt, då måste vederbörande ha en syn som klart är som en Hök.
Att tro sig
visuellt se på håll sig blodsprängda ögon på en avliden ca 15 dagar efter döden är lika sannolikt som att samma avlidna person stiger upp och går iväg, d.v.s. NOLL.
Det fanns tidigare i tråden t.o.m. att livmodern var bortskuren etc. Vore väl bäst för tråden att hålla sig till fakta som finns och utgå från det och inte den ena efter den andra dårskapen om bl.a. fynden FP1 och FP2.
Vem myntade att hon var irriterad och sms'ade någon p.g.a. denna irritation, jo det gjorde den mtGM och det blev en sanning i media. Aftonb. skriver att man kontaktat den person det skulle ha varit men sen så blir det tyst, varför ?? Det är alltså mtGM som lämnat de uppgifterna och jag tror de är sanna för det är vad som skett, det vet mtGM och då finns det med i hans redogörelse.
Det som skett före ca 21.00 4 maj har mtGM en hyfsad bild på och lämnat den redogörelsen med säkert vissa undantag som ev. konflikt, tjafs etc. Men efter 21.00 4 maj så blir det aningen besvärande för mtGM för då har han inga referenser att hänvisa till, det enda.."hon lämnade lägenheten". Hennes mobil avstäng, förmodligen hans egen också.
Sen har mtGM haft ca 3, max 4 dygn på sig att undanskaffa offret för sen så klarar han inte det då han blivit upphittad av polisen som plugg kompis.
Jag slänger ut lite saker som jag tycker är givna och det får var och en tugga på, jag tror att rätt man är gripen och det är nu för länsman att reda ut hur och varför.