2013-06-12, 16:28
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Man kan väl inte polisanmäla att någon annan känner sig hotad? Det tror jag inte på! Klart att hoten gällde henne själv!
Spindelfrida påstår ingenting. Spindelfrida skrev "troligen", vilket inte är ett påstående.

Polisen uttalade sig om att anmälningarna inte bedöms hänga ihop med försvinnandet. Det är det vi vet. Kanske kommer det att ändras, kanske inte.

Edit: givetvis ändrade du ditt inlägg när jag skrev mitt. Därmed blir mitt inlägg förvirrande.
Citera
2013-06-12, 16:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Men vänta lite nu. Psykopat? Vem säger att KJ är en manipulativ psykopat? Jag har inte läst eller sett någonstans förutom i denna tråd att han har diagnoser, det är inte bekräftat utan en trådsanning vilket jag inte är helt övertygad om ännu.

Att han beter sig annorlunda och/eller har en bokstavskombination av något gör inte honom per automatik till en mördare. AS vara eller icke vara har inte med detta brott att göra och tycker vi kan lägga ner den diskussionen. En mördare behöver inte vara en psykopat heller, men det är relevant i en annan tråd - inte här.

Om du tar dig tid att läsa tråden finner du ett inlägg av mig där man kategoriserar styckmördare.

De är något av följande:
1. Psykopater
2. Autister
3. Schizofrena

Välj själv vilken grupp KJ tillhör, då han med 100 procent sannolikhet är GM.
Citera
2013-06-12, 16:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Moderns alkoholkonsumtion? Lägg ner nu!
Hon är sjukgymnast i botten och med den livsstilen häller man inte i sig alkohol i tid och otid. Hälsan kommer först. Eller har du en källa?
Vattenskalle?

Jag vet ingenting om moderns alkoholkonsumtion, däremot att hög alkoholkonsumtion kan resultera i att barnet föds med hydrocephalus, s. k. vattenskalle, vilket bland annat ger individen en säregen huvudform.
Citera
2013-06-12, 16:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan tänkas att GM misslyckades med att få in torson i huset, och därför lämnade den utanför och brydde sig inte om att stänga och låsa. Den skulle ändå upptäckas.

Största bristerna i det läget är framförallt planering och tid. Något som GM troligtvis har haft mindre problem med i tidigare skeden.

Nu har vi inte facit, men det känns verkligen som att det varit bråttom vid ödehuset och troligtvis i kombination med bara en chans. Kanske så sent som natten mellan 19-20/5. Om vi antar att något av vittnena som observerat bilar där tidigare har rätt, vad gjorde i så fall GM där några dagar innan? Rekade han och kanske tänkt tanken att huset skulle vara en bra slutförvaring av kroppsdelarna? Följdfrågan blir; har då kroppen legat i gropen sedan långt tidigare eller kom han med alla kroppsedlarna ex natten mot ex den 20:e?

Känns som lätta frågor för panelen....
Citera
2013-06-12, 16:35
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Spindelfrida påstår ingenting. Spindelfrida skrev "troligen", vilket inte är ett påstående.

Polisen uttalade sig om att anmälningarna inte bedöms hänga ihop med försvinnandet. Det är det vi vet. Kanske kommer det att ändras, kanske inte.

Edit: givetvis ändrade du ditt inlägg när jag skrev mitt. Därmed blir mitt inlägg förvirrande.

Jag tror att det här brottet kanske i rakt nedstigande led är ett polisiärt haveri av något slag, i alla fall ett samhälleligt. Väldigt svårt med de här möparna som saknar verklighetsförankring, så här efteråt ringer ju alla varningsklockor för KJ. Han var en mycket frustrerad person. Varför ledde ingen in honom på andra intressen än vapen? Det enda han talar om, och så dog VB. Av vapen, knivhugg. Någon enda borde väl ha förstått hur det var ställt med KJ? Tror att vi kanske får veta hela sanningen om de missar samhället gjort så småningom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article16949800.ab
Citera
2013-06-12, 16:38
Medlem
Minutvisarens avatar
Såsom traditionen i tråden bjuder så vidaresänds här delar ur ett kvittrande PM.
En användare PM:ade och länkade till ett dagsfärskt överklagande av häktningsbeslutet samt har skrivit nedanstående citat.

Noterade för övrigt att i överklagandet nämns uppgiften om blodfyndet i bilen, så nu kan man väl anse att det finns hyfsat säkra källor i den delen, även om försvararen verkar vara såpass snurrig att han både skriver tusen år fel samt nog fel beslutsdatum ändå, eftersom häktningsbeslutet ju fattades 2013-05-31. Beslutet 2013-06-05 rör ansökan om ytterligare försvarare.

Citat:
Ur maskad överklagan:

EDIT: Därmed har väl vi i tråden en uppgift som ännu inte medierna har gått ut med?
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-12 kl. 16:48. Anledning: tillägg
Citera
2013-06-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Såsom traditionen i tråden bjuder så vidaresänds här delar ur ett kvittrande PM.
En användare PM:ade och länkade till ett dagsfärskt överklagande av häktningsbeslutet samt har skrivit nedanstående citat.

Noterade för övrigt att i överklagandet nämns uppgiften om blodfyndet i bilen, så nu kan man väl anse att det finns hyfsat säkra källor i den delen, även om försvararen verkar vara såpass snurrig att han både skriver tusen år fel samt nog fel beslutsdatum ändå, eftersom häktningsbeslutet ju fattades 2013-05-31. Protokollet är dock daterat 2013-06-05.

Vars kan man komma åt att läsa det protokollet?
Citera
2013-06-12, 16:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Med tanke på hur fläckarna på golvet ser ut, vill jag hålla troligt att benen varit i Gula huset ett tag. Det rinner ju inte som kranar ur likdelar precis. Det mer sipprar vätskor allt eftersom nedbrytningsprocessen pågår.

http://i.imgur.com/hcvcvfQ.jpg
Om likdelarna är i upplösningstillstånd så är de väldigt geggiga/blöta. Skicket beror på hur/var de förvarats fram till dumpnigen, temperatur och luftfuktighet.
Men jag vill nog påstå att ett dygn räcker för att göra avtryck.
Citera
2013-06-12, 16:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren

Noterade för övrigt att i överklagandet nämns uppgiften om blodfyndet i bilen, så nu kan man väl anse att det finns hyfsat säkra källor i den delen, även om försvararen verkar vara såpass snurrig att han både skriver tusen år fel samt nog fel beslutsdatum ändå, eftersom häktningsbeslutet ju fattades 2013-05-31. Protokollet är dock daterat 2013-06-05.

EDIT: Därmed har väl vi i tråden en uppgift som ännu inte medierna har gått ut med?
Men blodet verkar inte ha varit i skuffen utan "besudlingar i MT bil", alltså flera besudlingar. Det kanske är fråga om blodstänk.
Citera
2013-06-12, 16:48
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger

Tror att försvararen har blandat ihop datumen. Häktningsprotokollet är daterat 2013-05-31. Protokollet från 2013-06-05 handlar om den misstänktes ansökan om ytterligare offentlig försvarare.

Men hovrätten bör ju kunna behandla överklagandet ändå, det framgår ju i texten vilket beslut som överklagas.
Citera
2013-06-12, 16:48
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Man kan väl inte polisanmäla att någon annan känner sig hotad? Det tror jag inte på! Klart att hoten gällde henne själv!

Det var det dummaste jag hört. Det går alldeles utmärkt att göra en polisanmälan för någon annans räkning. Tro vad du vill, men så är det.
Självklart har jag mage att ifrågasätta att VB:s polisanmälningar inte gällde KJ. Varför då? Svaret är mycket enkelt. Polisen ansåg inte att de var av något större intresse för utredningen. I klartext betyder det att det inte förekom något hot mot VB själv. Dessutom poängterade polisen att anmälningarna gjordes längre tillbaka i tiden.

Akrobaten0808 presenterade dessutom sin syn på saken i länken jag skickade.
Citera
2013-06-12, 16:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Klicka på länken, http://bayimg.com/oanHHAaeD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in