Citat:
Ursprungligen postat av Edmond
OTROLIGT OCH FANTASTISKT!
Jag gissar på att det är Kjell-Åke som lever? Man undrar hur det är möjligt? När Var Hur och Varför?
Citat:
Men kan återigen konstatera att verkligheten överträffar dikten i denna historia
!
Ja verkligheten överträffar återigen dikten i detta massförsvinnande.
I vilken miljö Dahlsjö, Johansson och Karlsson rörde sig i var inte svårt att förstå från första stund. Därför har jag också lagt ned arbete på att försöka få fram åtminstone en del personer som fanns omkring dem denna sista sommar. Dessutom ställen som dessa uppehöll sig på vid denna tid.
Det spelar ingen roll från vilken källa uppgifter kommer ifrån så spelade Cafe Mården, porrbiografen, Mellangatan, Frigångsgatan, Landsvägsgatan, Risåsgatan, Lilla Risåsgatan en central roll i det som sedan kom att ske. Jag har inte någon gång kommit på uppgifter som t.ex. leder till Hisingen. Allt verkar ha skett just i Haga.
Därför kan man också anta att bilverkstaden och dessa källarförråd låg någonstans runt sluttningarna av Skansen Kronan. Går man t.ex. igenom Göteborgs telefonkatalog för 1966 så får man snabbt fram fem st. mindre och halvstora verkstäder. Denna verkstad hade också en central betydelse iaf
efter den 29 juli. Dessa källarförråd skall än i dag finnas kvar.
Man måste ställa sig följande fråga: Hur många personer var det som ingick i det som här kallas för "Dahlsjö-gänget"? Var det enbart dessa tre eller förekom det mera personer i detta gäng? Vem var t.ex. P.L.? Detta vet vi inte - ännu.
Om vi utgår ifrån att det var enbart tre personer så skulle jag vilja
påstå att den person som ännu är i livet måste isf vara just Kjell-Åke Johansson. Detta är alltså
inget jag vet för den enda information jag fått är att en av dem är fortfarande i livet samt bor i mellersta Sverige. Just ang. Kjell-Åke så finns det även andra händelser långt efter försvinnandet som kan tyda på just detta.
Jag kan inte se att vare sig Dahlsjö eller Karlsson skulle ha kunnat överleva under 45 års tid. Däremot så kan t.ex. Dahlsjö ha levt ett flertal år efter den 29 juli 1965.
Utan att jag vet något, så måste "Hymme" denna dag kommit i kontakt med dessa tre på något sätt. Att hans försvinnande har med de övrigas att göra är jag personligen övertygad om.