Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jo, du säger att hon sagt att hon har foto av Janne i nutid. Hur ska jag veta om det är sant?
Sedan att familjen förnekar allt Linda säger har väl sina orsaker, eller hur? Sedan har du kanske noterat att jag inte varit så aktiv i tråden tidigare och är det fortfarade inte, bara för att jag skriver några inlägg.
Det intressanta är att jag går på TS och hans medarbetares uppgifter. Då ska även Kjell-Åke synts i livet efter det datum de har "försvunnit"..
Vid något tillfälle skrev även TS att åtminstone en av de försvunna är i livet. Utgår vi från det så är det Gay som försvunnit, Janne Dahlsjö kan ha levt till mitten på 90-talet och Kjell-Åke skulle fortfarande vara i livet.
Det kan ju kännas tröstande för Locky som skriver här ibland, att veta att han mycket möjligt är i livet, men har valt bort sin familj (då inkluderar jag givetvis sonen). Han var kanske inte helt nöjd med livet, blev pappa tidigt och gjorde en nystart någonstans.
Han kanske har en ny familj, fler barn och ev barnbarn..
Sedan kan vi inte bortse från att när de väl blivit efterlysta och varit borta några år, kan det varit pinsamt att ge sig till känna. Vi vet inte heller om de hade något brottsligt som de inte ville skulle komma ifatt dem.
När det gäller familjen Dahlsjö så är tyvärr nästan alla hans hel och halvbröder (hela sex st. + en halvsyster) numera avlidna förutom en äldre broder. Denne broder har flera talat med men han vill inte berätta något. Då kanske någon menar att han kanske inte vet något? Min personliga uppfatting är att han just gör det men vill inte prata om detta. Återigen min personliga uppfattning, så säger jag inte att Linda D. har talat sanning
men hon kan mycket väl ha gjort så. Lika gärna som Jannes bror skulle ha gjort det. Jag vill inte här gå in på varför jag tror på detta sätt.
Nu över till Roger Dahlsjö. Inte bara att han ställde upp på tidningsinterjuver att han hade sett bilen när grabbarna skulle ha stigit in i PV:n utanför "Mården" den 29/7. Det var även han som förde ut ryktet i Haga under senhösten 1965 "att nu var Gay tillbaka i lägenheten och höll på att flytta". Denna uppgift har flera berättat om som själva var med. Utan att kunna bevisa det så var Gay död vid denna tid.
Nej de tre som försvann var inga "helyllegrabbar".
Att det var Kjell-Åke som Gays syster såg i dörröppningen till broderns lägehet i augusti 1965 tror jag helt på. Det gör även Kjell-Åkes syster. Systern till Gay kände omedelbart igen Kjell-Åke när hon väl fick se fotot på honom som bl.a. användes i PU. Det finns bl.a. en iaktagelse av honom som gjordes 1966 i Göteborg. Personen som då såg honom kände den försvunne väl. Var inte detta Kjell-Åke så måste det ha varit hans tvillingbror.
Ja han valde bort sin familj - inklusive sin nyfödde son. Detta kan han
aldrig ha gjort frivilligt. Även om Kjell-Åke inte var helt nöjd med sitt liv och bl.a. talade med kamrater på Rio om att gå ut till sjöss. så skulle han
aldrig ha kunnat göra sin son i praktiken faderslös! Hade han enbart stuckit ut till sjöss hade han inte gjort på detta sätt. Man kan klart och tyligt se på fotona då sonen döptes den 4 juli 1965 hur glad och stolt han är över sitt barn.
Kjell-Åke måste ha valt bort sin familj p.g.a. att han hade inget annat val. Detta måste ha skett "frivilligt" men under tvång p.g.a. den 29 juli.
Ju längre tiden har gått desto svårare är det att ta kontakt. Fullt förståligt. Här finns säkert också rädslan över att bli anklagad och förebrådd av både sonen och systern. Jag är faktiskt ganska säker på att så inte skulle ske.
Nej vi kan inte bevisa något men det finns faktiskt ett mycket troligt scenario. Det finns inget som talar emot detta men väl för det.
Kent-Åke Sollenstedt var god vän med Kjell-Åke. I november 1965 går Sollenstedt ut till sjöss. Varför gick denne yngling ut till sjöss hux flux? Dessutom under just senhösten 1965? Jag tror
inte att han själv var inblandad i den 29 juli men jag tror däremot att han hade vetskap om vad som skulle komma att hända.