Har ägnat några kvällar åt att läsa igenom hela tråden ganska noggrant. Tycker inte riktigt om att den slutade som den gjorde, men det är inte mycket att göra åt det. Man måste ju respektera Skaraborg2's beslut att till varje pris skydda sina källor även om en del av mig lutar åt (liksom någon annan skrev i tråden nyligen) att det verkar lite galet och bakvänt att skydda en eller flera gärningsmän till priset av att anhöriga ej får reda på vad som hänt trots att tillräckligt mycket fakta verkar finnas. Men jag kan inte göra något åt det, så därför låter jag tills vidare saken bero.
Vi har på senare tid blivit uppmanade att glömma PV:n eftersom den skulle sakna betydelse, men i brist på bättre tycker jag det kan vara idé att gräva lite ny information om den.
Till exempel, finns det någon här som sysslar med Geocaching? En googling gav att det finns ett PV 444 -56 "skogsvrak" (rätt modell, rätt årsmodell) i Göteborgstrakten, i lite svårtillgänglig terräng.
Direktlänk:
http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=2fc61456-f485-462a-b133-af364fe1bf9b
Sen såg jag också att någon (alldeles nyligen) slängt ut en efterlysning på ett svenskt PV-forum:
http://volvopvlv.egensajt.se/board/soker-en-pv-som-hade-o-numret-18920-t1569.html
Detta ger väl heller ingenting kan man anta, men som allt annat är det värt ett försök.
Förresten kan jag inte minnas att man lyckats få fram det gamla registreringsbeviset, vad beror detta på? Där bör ju finnas info om både färg (man har ju inte lyckats komma överens om den) samt motornummer, chassinummer etc. Är det svårt att få fram reg.bevis eftersom den flyttats geografiskt och därmed bytt reg.nummer?
En annan grej; flera gånger har det antytts att PV:n inte skulle blivit dumpad eftersom den var värd pengar, och att den därför skulle ha demonterats och sålts i delar t.ex till Norge. Jag finner detta MYCKET osannolikt, en 9 år gammal bil sågs generellt sett som uttjänt och folk drog ju ut bilar i den åldern i skogen och dumpade dem lite hur som helst. Man bör inte väga in bilens eventuella pengavärde i sannolikhetskalkylen angående vad som har hänt med den.
Men, låt oss nu fördjupa oss i denna PV med registreringsnummer O18920! Vad VET vi egentligen?