Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Skedde några intressanta försvinnanden dagarna efter detta? Det kan ju i så fall helt klart vara relaterat.
Här tar du verkligen upp en intressant fråga Chepo. Har själv varit inne i samma tankebanor.
Jag har gått igenom bl.a. både GP, GT och GHT tiden efter den 29 juli 1965. Under augusti och september 1965 försvann faktiskt en hel del människor från Göteborg. De flesta verkar ha återkommit men det finns också försvinnande som jag inte vet någonting om alls.
I dessa led som "Dahlsjö-gänget" umgicks i så är det det inte ens säkert att en försvunnen person blev efterlyst. Praktexemplen är ju Dahlsjö och Karlsson själva. Hade inte Kjell-Åke flyttat hem till föräldrarna innan försvinnadet och blivit mantalskriven där så hade vi i dag inte ens vetat om vilket datum dessa personer försvann.
När lillasystern anmälde brodern som saknad troligtvis först 1968 så skall polisen, enligt henne, ha sagt att hon kunde glömma det hela. Det är slut. Glöm honom. Hon blev dock något förvånad över dessa kommentarer. Polsien tog iaf emot fotot på brodern som hon hade med sig och som hon sedan aldrig fick tillbaka.
Nog rörde sig t.ex. Kjell-Åke Johansson i en värld där mycket kunde hända. En tjej i Haga som han kände (eller åtminstone visste väl vem hon var) försvann. Om jag minns rätt blev hon mördad men kroppen hittades aldrig. Återigen om jag minns rätt så skedde detta efter hans eget försvinnade. Hennes försvinnande hade troligtvis inget med hans att göra. GM och medhjälparen blev sedermera gripna för detta dåd och dömda.
På just Café Mården och porrbigrafen Rio samlades många av dessa människor "våra" grabbar umgicks med. På Rio har jag inte lyckats få fram att Dahlsjö skall ha varit där men väl en av hans bröder som var en flitig besökare. En av de personer som höll till på sandplan hade i sin tur något slags arbete på just Rio. Tyvärr är denne person avliden sedan mycket länge.