Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Såg i anteckningarna efter samtalet med Stig Ankar (K-Å två år äldre bror) att K-Å var plattbröstad (vad det nu exakt innebär), familjen hade iaf för avsikt att åtgärda detta genom att bekosta en operation (tror att han sa att de skulle betala en del av den).
Detta var alltså en familjemedlem som man brydde sig om och inte sket i till skillnad från de två övriga i järngänget, där familjerna inte verkade bry sig nämnvärt (med reservation för att vi inte har pratat med någon Dahlsjöare ännu).
Det kanske inte var så viktigt, men man kan nog anta att om man är älskad av sin familj så tror jag inte att man håller sig undan en längre tid frivilligt utan att meddela familjen. Slutsatsen är naturligtvis att han dog efter inte alltför lång tid efter han försvann, detta utesluter ju inte att han hållt sig undan frivilligt en kortare tid (månader kanske ett år) innan han dog.
Eller vad säger ni?
Just detta säger väldigt mycket hur älskad han var av sin familj. Nej Karlssons familj hade minsann inte ställt upp med så mycket som en krona, om det hade gällt honom.
Det var just detta som jag har skrivit förut. Johansson kom från en helt annan bakgrund än Dahlsjö och Karlsson. Detta kan man själv läsa sig till i olika register.
Ja det är svårt att säga hur länge K-Å var i livet efter att han försvann? Idag är han givetvis död sedan mycket länge men hur länge var han i livet? Min personliga uppfattning är att han skulle kunna ha levat längre än ett år, under förutsättning att han begav sig utomlands?