2015-03-27, 20:03
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shure
Har någon utav er som använder Roaccutan upplevt något problem med sexlivet under eller efter tiden ni har tagit medicinen?
Jag står just nu i valet och kvalet om jag ska börja ta roaccutan eller inte och jag har börjat tveka efter att ha läst om att många får problem med impotensen pga av medicinen.

Vad säger ni?
Googla på "isotretinoin erectile dysfunction"
Detta är min andra kur, har aldrig stött på något problem.
Citera
2015-03-30, 21:36
Medlem
Ni som redan har gjort två behandlingar, har ni upplevt att ni blivit av med aknen för gott?
Citera
2015-03-31, 01:34
Medlem
Hej!

Slutade min kur i december och har inte fått några finnar förrän i mitten på mars nu igen. Har en massa tabletter kvar så borde jag ta dessa eller borde jag avvakta och att det är vanligt att de kommer tillbaka ett tag?
Citera
2015-03-31, 07:34
Medlem
Citat:
Har någon utav er som använder Roaccutan upplevt något problem med sexlivet under eller efter tiden ni har tagit medicinen?
Jag står just nu i valet och kvalet om jag ska börja ta roaccutan eller inte och jag har börjat tveka efter att ha läst om att många får problem med impotensen pga av medicinen.

Vad säger ni?
Googla på "isotretinoin erectile dysfunction"

Du kan nog google roa + vad som helst och hitta nån som haft problem.
Citera
2015-03-31, 12:56
Medlem
Jacksonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa

Tänkte precis skriva det
Citera
2015-03-31, 15:36
Medlem
Har haft finnar i kanske 5år? Ibland mycket, ibland mindre.

Bestämde mig för att sluta käka godis för 3år sedan. Enda gången jag verkligen käkat är när jag har övertalat med mig själv till att de e lugnt.

Men hur farligt tror ni att det är? Eller tror ni att man får lite extra finnar av choklad, under roa kuren?

Mvh
Citera
2015-03-31, 16:10
Har snart gått på kuren i en månad. Det har inte tillkommit några nya finnar på ca en vecka och det är riktigt skönt..

Biverkningarna är inte så roliga för min del men det är bara att kämpa på!

- Torrheten i ansiktet är inte lika brutal som den var i början av kuren
- Har haft ont i lederna efter styrketräning så får nog ta det lugnare
- Trötthet (deppat lite pga detta då jag inte orkat ta mig till gymmet)
Citera
2015-03-31, 22:07
Medlem
Jag går just nu på min första roakur och tänkte på att jag åker till Grekland 1 Juli och har lite frågor angående solandet. Tänkte ta ett break från 1 Juni, borde inte 1 månad och lite stegvis solade här i Sverige räcka för att kunna vänja huden någorlunda?

Sen även det kommer bli en hel del alkohol under den veckan, borde 1 månad vara lugnt för att levern inte ska ta illa vid?
Citera
2015-03-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Det är nog iofs sant, dom flesta som har problem verkar vara i tonåren så det kan ju ligga annat bakom.
Men det finns en studie som visade att 60% fick impotensproblem under kuren så det ligger kanske något bakom alla påståenden?

Hursomhelst så tänker jag börja kuren men min jävla kärring till läkare ska vara så förbannat noga med mina leverprover innan jag börjar.
Jag har tagit 4 prover nu och det första var i januari, första och andra gången var alla värden mycket över normala, tredje gången var alla värden under gränsvärdet och det var för två veckor sen, men när jag ringde in för att få provsvaren så ville kärringen att jag skulle göra ett nytt prov idag och såklart så hamnade jag just precis över gränsvärdet och nu vill hon att jag ska vänta ytterligare några veckor.

Hur noga var era läkare med att era lever värden skulle vara perfekta innan ni började kuren?
Citera
2015-04-01, 02:11
Medlem
Citat:
Det är nog iofs sant, dom flesta som har problem verkar vara i tonåren så det kan ju ligga annat bakom.
Men det finns en studie som visade att 60% fick impotensproblem under kuren så det ligger kanske något bakom alla påståenden?

Hursomhelst så tänker jag börja kuren men min jävla kärring till läkare ska vara så förbannat noga med mina leverprover innan jag börjar.
Jag har tagit 4 prover nu och det första var i januari, första och andra gången var alla värden mycket över normala, tredje gången var alla värden under gränsvärdet och det var för två veckor sen, men när jag ringde in för att få provsvaren så ville kärringen att jag skulle göra ett nytt prov idag och såklart så hamnade jag just precis över gränsvärdet och nu vill hon att jag ska vänta ytterligare några veckor.

Hur noga var era läkare med att era lever värden skulle vara perfekta innan ni började kuren?

Jävlar vad konstigt det låter. Gick till min läkare första gången, han insåg problemet, skrev ut roaccutan, 2 dagar senare tog jag leverprov, en vecka senare fick jag resultat... Så jag tog mitt första leverprov efter jag hade påbörjat kuren. Han hjälpte mig sjukt mycket, vetifan vad jag hade gjort om jag inte fått roaccutan utskrivet. Så låter som din läkare är väldigt konstig. Vet inte hur utbudet av hudläkare är där just du bor, men kolla om det möjligtvis finns någon annan?
Citera
2015-04-01, 12:07
Medlem
Jacksonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azovicy
Har haft finnar i kanske 5år? Ibland mycket, ibland mindre.

Bestämde mig för att sluta käka godis för 3år sedan. Enda gången jag verkligen käkat är när jag har övertalat med mig själv till att de e lugnt.

Men hur farligt tror ni att det är? Eller tror ni att man får lite extra finnar av choklad, under roa kuren?

Mvh

Köp dig en choklad och prova! Jag kan vräka i mig utan att få mer finnar under roakur
Citera
2015-04-01, 12:12
Medlem
Jacksonens avatar
Citat:

Din läkare är en amatör, byt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in