2009-09-07, 21:51
Medlem
Som många andra forum så finns det ibland "Den stora Roaccutan-tråden"
Och eftersom jag föredrar det här forumet mer än något annat tänkte jag dra upp den här också. Testade söka osv men fann bara någon stor Akne-tråd men där var det inte bara om Roaccutan, var lite rörigt när man bara vill ha info om Roaccutan!

Så är det nå folk som går på Roaccutan?

Själv började jag igår igen efter ett uppehåll över sommaren ( 40 mg/dagen ).

Ni som går/gått på Roaccutan, upplevt några bieffekter?

Drack ni alkohol/ intog några andra droger under kuren? Själv drack jag en del alkohol, men under den här kuren kommer jag nog låta levern vila och röka lite weed på helgerna bara(har ej testat det under en kur, vad jag vet) Någon som har några erfarenheter av det?

Finns tusen frågor, ställ dem!

Peace / raZiel
Citera
2009-09-07, 22:18
Medlem
Digums avatar
Så... vi ska köra en tråd åt varje läkemedel som finns tillgängliga för gemene man?
En tråd för akne räcker väl då Roaccutan trots allt ingår där. Jag förstår hur du menar men mja, känns lite klent? Antar väl att någon moderator får peta i ärendet så får vi se vart det landar...

Gällande dina frågor:
Jag fick torr hud och ont lite här och där.
Drack lite alkohol. Lagom, lite då och då. För att citera min läkare:
"Några öl då och då är okej, en black-out är inte att rekommendera".
Citera
2009-09-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digum
Så... vi ska köra en tråd åt varje läkemedel som finns tillgängliga för gemene man?
En tråd för akne räcker väl då Roaccutan trots allt ingår där. Jag förstår hur du menar men mja, känns lite klent? Antar väl att någon moderator får peta i ärendet så får vi se vart det landar...

Gällande dina frågor:
Jag fick torr hud och ont lite här och där.
Drack lite alkohol. Lagom, lite då och då. För att citera min läkare:
"Några öl då och då är okej, en black-out är inte att rekommendera".

Jag tycker själv roaccutan är lite annorlunda då det är en farlig medicin.
Skulle inte falla mig in att skriva en tråd om någon hostmedicin jag fick utskrivet mot hosta eller något sånt.
Citera
2009-09-07, 23:12
Medlem
Min läkare tycker inte jag behöver Roaccutan, men jag tycker att jag behöver det mer än någon annan, vad ska jag göra? nu börjar jag få mer också.
har inte råd med alla läkar besök, finns det något ställe man kan ta bild på ansiktet och skicka in till läkaren så dom tittar och skriver ut Roaccutan recept?
Citera
2009-09-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tphehe
Min läkare tycker inte jag behöver Roaccutan, men jag tycker att jag behöver det mer än någon annan, vad ska jag göra? nu börjar jag få mer också.
har inte råd med alla läkar besök, finns det något ställe man kan ta bild på ansiktet och skicka in till läkaren så dom tittar och skriver ut Roaccutan recept?

Har du testat gå till en privat läkare? Har läst att många andra gjort så när de ej fått det utskrivet.
Citera
2009-09-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rAziel1990
Har du testat gå till en privat läkare? Har läst att många andra gjort så när de ej fått det utskrivet.
Jag kan få Roaccutan utskrivet av en läkare jag känner, men jag vill att en riktig hudläkare ska se att jag verkligen behöver det och sedan skriva ut det till mig, för man kan få ännu mer om man inte har tillräckligt och använder Roaccutan.
Citera
2009-09-07, 23:44
Medlem
Citat:
Jag kan få Roaccutan utskrivet av en läkare jag känner, men jag vill att en riktig hudläkare ska se att jag verkligen behöver det och sedan skriva ut det till mig, för man kan få ännu mer om man inte har tillräckligt och använder Roaccutan.

Få ännu mer akne av att använda roaccutan om man verkligen inte behöver det? Har du någon källa på det? Aldrig hört talats om det och då har jag spenderat många timmar på internet och läst om det.
Har även läst folk som tar anabola steroider som tar roaccutan i förebyggande syfte för att ej få akne.

Det enda som jag vet som ska ge mer akne är kuren i början, men det gäller oavsett hur mycket akne man har, en s.k uppblossning.

Fast jag vet inte, det kanske stämmer som du säger.
Citera
2009-09-08, 00:10
Medlem
Citat:
Få ännu mer akne av att använda roaccutan om man verkligen inte behöver det? Har du någon källa på det? Aldrig hört talats om det och då har jag spenderat många timmar på internet och läst om det.
Har även läst folk som tar anabola steroider som tar roaccutan i förebyggande syfte för att ej få akne.

Det enda som jag vet som ska ge mer akne är kuren i början, men det gäller oavsett hur mycket akne man har, en s.k uppblossning.

Fast jag vet inte, det kanske stämmer som du säger.
Jag var hos en hudspeciallist, jag bad han skriva Rou.. till mig då sa han eftersom jag inte har tillräckligt så kommer jag bara få mer och mer.

kommer man få lite mer i början? eller mycket mer?
Citera
2009-09-08, 00:18
Medlem
Citat:
Jag var hos en hudspeciallist, jag bad han skriva Rou.. till mig då sa han eftersom jag inte har tillräckligt så kommer jag bara få mer och mer.

kommer man få lite mer i början? eller mycket mer?

Jaså
Vet inte riktigt, jag märkte inte av så jävla mycket, märkte en viss skillnad, lite värre blev det men tror det varierar från person till person också, vissa får ingen uppblossning alls.
Citera
2009-09-08, 00:26
Medlem
är Rou.. det bästa man kan hitta?
Citera
2009-09-08, 00:58
Medlem
Citat:

Det effektivaste mot akne är det ja, sista utvägen om inget annat fungerar.
Citera
2009-09-08, 16:02
Medlem
Digums avatar
Citat:
Jag tycker själv roaccutan är lite annorlunda då det är en farlig medicin.
Skulle inte falla mig in att skriva en tråd om någon hostmedicin jag fick utskrivet mot hosta eller något sånt.
Roaccutan är utan tvekan lite värre än till exempel Differin ja. Dock är nog inte Roaccutan det värsta läkemedel vi har i arsenalen, en tråd för varje känns lite sådär men visst det kommer upp trådar om folk som går på diverse här och där så spelar roll. Anser dock fortfarande att den stora aknetråden duger...

Citat:
Jag är rätt säker på att det var runt 20% som inte får hjälp av Roaccutan, om detta bara var efter en kur kan jag inte säga men normal får man en andra som brukar hjälpa. Vissa på forumet får ingen hjälp även om de är på sin 3 eller 4 kur.

Citat:
Jaså
Vet inte riktigt, jag märkte inte av så jävla mycket, märkte en viss skillnad, lite värre blev det men tror det varierar från person till person också, vissa får ingen uppblossning alls.
Beroende på typen av aknen kan uppblosningen variera.

Citat:
Läkare som läkare, att denna är din bekanta bör väl bara vara bra om du nu vill ha medicinen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in