2015-04-27, 22:43
Medlem
Någon som har koll vad gäller isotretinoin (50mg/dag) och receptbelagda smärtstillande (i det här fallet alvedon)? Detta går väl att kombinera, hittar nämligen inget om det i bipacksedeln.
Citera
2015-04-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av res-judicata
Någon som har koll vad gäller isotretinoin (50mg/dag) och receptbelagda smärtstillande (i det här fallet alvedon)? Detta går väl att kombinera, hittar nämligen inget om det i bipacksedeln.

Använde de själv, inga problem.

Alvedon är ingen antibiotika.
Citera
2015-04-28, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksonen
Avslutad kur! 2 veckor tidigare än planerat då jag varit helt bra i huden (ingen som helst akne överhuvudtaget) sedan slutet av januari samt för att medicinen på slutet blev väldigt påfrestande. Totalt blev kuren 5 månader och 20 dagar och jag käkade 50 mg de sista 3 månaderna och 20 dagar. Första 2 månaderna tog jag 40mg.

Nu hoppas jag att jag blivit kvitt skiten för gott.

Gratulerar! Längtar något enormt till när man tar det sista pillret.
Citera
2015-04-28, 23:18
Medlem
Vichy Normaderm, sensetive skin hypoqllerigic vichy thermal spa water.

Någon som har tidigare erfarenheter med denna produkt?

Hjälper både emot:Porer,Fläckar,ojämnheter,lyster,hudton och,fläckar.

Tankar?
Citera
2015-04-29, 12:34
Medlem
Någon som provat Liv-52, leverskyddet?
Citera
2015-04-29, 13:47
Medlem
Börjar bli lite orolig över min lever faktiskt. Jag kanske inte märker någon stor skillnad nu, men den kanske tar stryk om några, eller?

Har druckit 3 helger i rad, 8bärs vargång.

Vice verca blir de på Valborg.
Citera
2015-04-29, 14:32
Medlem
Kul, läste att Alvedon kan vara.väldigt begativ emot levern. Kan min lever ha tagit skador av 4-5 alvedon utspritt under någon vrvka?
Citera
2015-04-29, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksonen
Avslutad kur! 2 veckor tidigare än planerat då jag varit helt bra i huden (ingen som helst akne överhuvudtaget) sedan slutet av januari samt för att medicinen på slutet blev väldigt påfrestande. Totalt blev kuren 5 månader och 20 dagar och jag käkade 50 mg de sista 3 månaderna och 20 dagar. Första 2 månaderna tog jag 40mg.

Nu hoppas jag att jag blivit kvitt skiten för gott.

Grattis!

Själv har jag knaprat på i dryga fyra månader. Började dock lite fegt med väldigt låg dos, så kommer nog i vart fall att få käka fram till juni.
Citera
2015-04-29, 21:36
Medlem
Nu har jag bara två veckor kvar och kan knappt fatta att det är slut. Har fått kanske en jävel varje andra eller tredje vecka nu på slutet. Alltså typ inget.

Några frågor:
- Är det bara jag som inte har några som helst nagelband på fingrarna?
- Typ alla slags sår på huden, lätta skrapsår osv, sitter kvar i en vecka eller mer. Är det samma för er?
- Är det bara jag som har skavsår i knävecken och insidan av låren samt nacken?
- Jag tappar hår, gillar det inte. Tror ni håret kommer tillbaka i full styrka?
- Är jag ensam med domningar i axlar och rygg och nacke?
Citera
2015-05-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satfleesk
Nu har jag bara två veckor kvar och kan knappt fatta att det är slut. Har fått kanske en jävel varje andra eller tredje vecka nu på slutet. Alltså typ inget.

Några frågor:
- Typ alla slags sår på huden, lätta skrapsår osv, sitter kvar i en vecka eller mer. Är det samma för er?

Så långt har inte jag kommit än, jag är bara inne på min tredje vecka ännu.

Men ett irriterande problem jag fått dom senaste dagarna är fläckar på ena ögat, riktigt jobbigt är det. Jag har varken torra ögon eller sämre syn bara dom här fläckarna.
Är det någon som känner igen sig och har haft samma besvär?
Citera
2015-05-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Börjar bli lite orolig över min lever faktiskt. Jag kanske inte märker någon stor skillnad nu, men den kanske tar stryk om några, eller?

Har druckit 3 helger i rad, 8bärs vargång.

Vice verca blir de på Valborg.

Ja typiskt för leverskador är att det är en väldigt långsam process, den kraschar inte på en natt och man börjar inte uppleva symptom förrän den är riktigt illa skadad. Så man bör vara försiktig.

Citat:
Ursprungligen postat av satfleesk

Några frågor:

Har ätit roaccutan i ca 7 månader och kollade på mina fingrar nu när jag läste detta - jag har inga nagelband. Mycket mystiskt!
Jag har inga skavsår vid leder, däremot om jag får sår/blåmärken så sitter dessa kvar läääänge.
Jag tappar också hår, jag äter fortfarande medicinen men har upplevt att det var värst i början av kuren och sedan lugnade det ner sig när jag gick ner på en lägre dos.
Jag har inga domningar men hade mycket stelhet när jag åt fulldos.
Citera
2015-05-03, 02:19
Medlem
Äter nästan aldrig godis, men kände mig tvungen nu.

Drog i mig en påse skittles,200g chips,vingummin och dricka.

Kommer jag få ännu mer finnar nu tror no?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in