2009-10-06, 02:16
Citat:
Ptja, hudsalvan behövs bara, enligt mig, när man käkar Roaccutan. Roaccutan har en härlig beståndsdel nämligen just jordnötsolja så äter man Roaccutan kan man troligen även använda Försvarets Hudsalva utan några problem.
Ursprungligen postat av kantarellsoppa
Har avslutat en kur tetralysal, funkade kalasbra mot acnen när jag väl käkade skiten - men nu efteråt är det tillbaks igen så jag kanske behöver gå på Roa igen (tog det som ung tonåring). Och jag är fan osäker på om jag vill gå på Roa igen. Har senare i livet genomgått en ganska lång depression - Roa är definitivt inte huvudorsaken till denna - men jag är skraj att Roa ska kunna pusha mig till en ny depression. Då tar jag hellre gasmage på tetralysal...
Ser att försvarets hudsalva rekommenderas friskt i denna tråd; säkert jättebra men man bör höja ett varningens finger för alla nötallergiker där ute! Det är jordnötsolja i den.
Ser även att folk är i behov av bra lotions, då kan jag rekomendera Essex. Finns på apoteket och är värd sin vikt i guld. Oparfymerad; väldigt snäll mot huden, dessutom väldigt återfuktande samtidigt som den tas upp mycket fort så man slipper gå omkring och vara kladdig i evigheter. Bästa jag testat!
Ser att försvarets hudsalva rekommenderas friskt i denna tråd; säkert jättebra men man bör höja ett varningens finger för alla nötallergiker där ute! Det är jordnötsolja i den.
Ser även att folk är i behov av bra lotions, då kan jag rekomendera Essex. Finns på apoteket och är värd sin vikt i guld. Oparfymerad; väldigt snäll mot huden, dessutom väldigt återfuktande samtidigt som den tas upp mycket fort så man slipper gå omkring och vara kladdig i evigheter. Bästa jag testat!
När det kommer till lotions så rekommenderar jag Canoderm, har inte riktigt hört om Essex och den är troligen bra den med. Vad jag anser om Canoderm, innehåller karbamid som binder fukt till huden, oerhört bra!
Gällande ditt problem, jag var deppig när jag började Roaccutan (en stor del pga aknen jag hade). Jag kände mig dock inte det minsta deprimerad under min kur, snarare tvärtom...