Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
Man skall tänka på att vi fortfarande är i Januari. Kommer bli spännande om detta håller i sig.
Jag vet inte, men jag tar någonstans för givet att man jämför med samma period förra året!?
Sen har ju alla affärer (utom möjligtvis mataffärerna) en ekonomisk modell som gör att dom hade gått i konkurs iaf. och det här får oss kanske att ifrågasätta den tidigare. Men eftersom det inte är det som är politikernas tanke så kan dom ju inte ta åt sig någon ära för det...
Snacka om att dom har hål i huvudet...nu gör dom det omöjligt att betala med mobiler utan konto på spårvagnarna också, vilket kommer minska deras intäkter ytterligare....
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Det känns som det är ungefär den tid jag spenderar i bilen som det är nu. Det borde väl innebära att man sparar minst en 50-lapp i bensinkostnader. 50-36=14 Fjorton kronor plus tack vare trängselsskatten!
Alltså, för det första, 50-36=14, det betyder väl att du betalar 64kr, så du
tjänar väl knappast på det? Du betalar mindre än du gjorde förut..men du betalar.
Sen förstår jag inte riktigt...du sparar 25min x 2, men du betalar väl inte bensin/timma. Oavsett om resan tar 10 minuter, eller 30 minuter, så är den väl lika lång, och bilen drar ungefär lika mycket?