Citat:
Ursprungligen postat av hustak
Sist jag kollade var det här inte Volvos Logistiktråd. Kan ni sluta nu?
Men det är tyvärr så debatter ser ut i Göteborg.
Alla Göteborgsdebatter landar förr eller senare med referenser till Volvo.
En Göteborgsvariant av Godwins lag.
Glenns lag?
Apropå TS:
Tyckte att debatten om TS var överdriven men ändrade mig ganska snart.
Missade nämligen att betala det enorma beloppet av 36 kr i tid och fick en förseningsavgift på 500 kr, efter jag betalt de 36 kronorna. Japp. Det är rimligt tycker de som beslutat om detta.
Det är inte beloppet som retar mig mest. Det är attityden.
Tror någon att jag eller någon annan i familjen någonsin mer åker frivilligt till Göteborg?
Nej. Bara om jag är tvungen. Och det är jag inte.
Där ryker en omsättning för handeln i Göteborg på minst 50.000/år bara från vår familj.
MEN:
Man får tacka för att man äntligen fick ändrat sitt beteende och inte längre åka till Göteborg på ren rutin när det finns så mycket bättre affärer på annat håll.
Det har blivit en vinn-vinn situation. Göteborgarna slipper våra besök precis som avsett, tyvärr också våra pengar, men det är det säkert värt för MP-Kia. Vi är ju bilburna och därmed paria. Vi slipper Göteborg och sparar pengar genom att handla på billigare och bättre köpcentrum än de inne i Göteborg. Och många andra jag pratat med säger samma sak.
Det går alltså inte att enkelt få tillbaka den förlorade köpkraften i Göteborgs detaljhandel om fler resonerar och agerar som undertecknad.